رفتن به مطلب

استفاده از عينك آفتابي ، صبح و عصر ضروري تر است


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

استفاده از عينك آفتابي ، صبح و عصر ضروري تر است

 

رييس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران گفت : استفاده از عينك هاي آفتابي در ساعات اوليه صبح و عصرها به هنگام غروب خورشيد در مقايسه با بقيه اوقات روز مهمتر و ضروري تر است.

دكتر پرويز زرين بخش جراح و متخصص چشم با بيان اين مطلب افزود: بسياري از افراد تصور مي كنند در ساعات اوليه صبح و همچنين عصرها كه نور خورشيد شدت كمتري دارد ؛ به استفاده از عينك آفتابي نيازي نيست و بر اين اساس ممكن است در اين ساعات كمتر از عينك استفاده كنند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

وي افزود: اين در حالي است كه در همين ساعات چون خورشيد به صورت مورب مي تابد؛ ميزان اشعه بيشتري وارد چشم مي شود؛ اما در ساير اوقات روز مثلا در ظهر كه شدت تابش نور خورشيد به حداكثر خود مي رسد؛ نور مستقيم وارد چشم نمي شود بلكه بيشتر روي سر متمركز مي شود.

 

زرين بخش يادآور شد: تحقيقات نشان داده است ؛ در بهار ؛ پاييز و تابستان شدت اشعه uv يا همان اشعه فرا بنفش خورشيد در ساعات اوليه تابش (صبح زود) و ساعات پاياني (بعدازظهر) به علت آن كه پرتو خورشيد با زاويه كمتر مي تابد؛ دو برابر است و چشم ها در اين ساعت ها كاملا در معرض خطر قرار دارند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

اين متخصص با اشاره به اينكه استفاده از عينك هاي آفتابي استاندارد در همه فصل هاي سال لازم است ؛ گفت : عينك آفتابي غيراستاندارد؛ به علت كيفيت نامناسبي كه دارد باعث ورود ميزان بيشتري از نور خورشيد به داخل چشم ها مي شود.

 

وي افزود: عينك هاي آفتابي ؛ در دسترس ترين وسيله محافظت از چشم ها در برابر نور خورشيد است ؛ اما عينك هاي آفتابي غير استاندارد نه تنها قادر به كنترل ورود نور خورشيد به داخل چشم نيستند ؛ بلكه سبب بازتر شدن مردمك چشم و ورود اشعه بيشتر به داخل چشم مي شود.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

جراح و متخصص بيماري هاي چشمي اضافه كرد: با توجه به وجود عينك هاي آفتابي غير استاندارد در بازار ؛ بهتر است افراد براي خريد آن به مراكز معتبر و مراكزي كه داراي دستگاه هاي سنجش uv (اشعه فرابنفش خورشيد) هستند ، مراجعه كنند.

 

عضو انجمن چشم پزشكي ايران با بيان اينكه مهمترين مشخصه عينك آفتابي جلوگيري از ورود اشعه فرا بنفش به داخل چشم است گفت : اين اشعه و ساير اشعه هاي موجود در نور خورشيد به پوست اطراف چشم آسيب مي رساند و يك عينك آفتابي كه مانع ورود اين اشعه نشود نه تنها مفيد نيست ؛ بلكه خطرناك هم هست.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

وي افزود: همچنين استفاده از عينك هاي كوچك باعث ورود اشعه از اطراف و بالاي چشم به داخل چشم مي شود و توصيه مي شود افراد از عينك هايي استفاده كنند كه اطراف چشم را به طور كامل بپوشاند.

 

رييس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران يادآور شد: در محيطهايي مانند كنار دريا؛ استخر؛ فضاهاي باز و در بيشتر شهرهاي ايران كه آفتاب شديد دارند؛ استفاده از عينك هاي آفتابي مناسب ؛ براي همه افراد لازم و ضروري است

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

عضو انجمن چشم پزشكي ايران گفت : اشعه آفتاب مي تواند باعث پيري زودرس پوست و برخي سرطان هاي پوستي شود كه پوست اطراف چشم به علت نازك تر بودن ؛ بيشتر در معرض عوارض نور خورشيد قرار دارد.

 

رييس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران با اشاره به اينكه ؛ استفاده از عينك هاي آفتابي و كرم هاي ضد آفتاب به خصوص در كودكان ؛ ضروري است افزود: چشم كودكان در مقايسه با بزرگسالان بيشتر در معرض عوارض و آسيب هاي ناشي از اشعه فرابنفش خورشيد قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...