رفتن به مطلب

تاسیس کلینیک‌های جامع ام‌اس در پنج استان


ارسال های توصیه شده

[h=1] تاسیس کلینیک‌های جامع ام‌اس در پنج استان

 

[/h]

» سرویس: اجتماعي - سلامت

کد خبر: 95031207949

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نایب رییس انجمن ام‌اس ایران گفت: به نظر می‌رسد شمار مبتلایان به ام‌اس در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بیش از سایر استان‌های کشور باشد.

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، محمدعلی صحراییان در نشست سالیانه روسای مراکز ام‌اس در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی کلینیک‌های جامع ام‌اس، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که وزیر بهداشت داشته‌اند کلینیک‌های جامع ام‌اس به صورت آزمایشی در پنج استان راه‌اندازی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انجمن ام‌اس ایران در 42 شهر و استان کشور انجمن‌های استانی و شهرستانی فعال دارد، اضافه کرد: هدف از برگزاری نشست‌های سالیانه هماهنگی دفاتر استانی است و در این نشست درباره تشکیل شورای هماهنگی عالی استان‌ها تصمیم‌گیری و مقرر شد که انجمن‌های فعال در استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشوری بیشتر مداخله داشته باشند.

 

نایب رییس انجمن ام‌اس ایران با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به ام‌اس در استان‌های مختلف، اضافه کرد: در این خصوص راهکارهایی مدنظر قرار گرفته شد و پیشنهاد‌هایی در رابطه با اینکه سازمان‌های مختلف در ارتباط با بیماری ام‌اس مطرح شده تا این بیماری در لیست بیماری‌های خاص قرار گیرد.

 

صحراییان با بیان اینکه در حال حاضر در حدود 60 تا 70 هزار بیمار مبتلا به ام‌اس در کشور وجود دارد، گفت: بر اساس تحقیقات مهم‌ترین دغدغه بیماران در استان تهران به ترتیب قیمت داروها و هزینه درمان، دسترسی آسان به گروه‌های درمانی و کمبود گروه‌های فوق تخصص است.

 

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در برخی استان‌ها هنوز آمار دقیق در خصوص شمار مبتلایان به ام‌اس وجود ندارد اما میزان بیماران مبتلا به ام‌اس در استان‌های بزرگ بیشتر مشاهده شده است.

 

صحراییان تصریح کرد: به نظر می‌رسد که شمار مبتلایان در استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس بیش از سایر استان‌ها است.

 

وی با بیان اینکه در زمینه بیماری ‌ام‌اس به نسبت سایر بیماری‌ها مانند سکته مغزی و پارکینسون حمایت بیشتری وجود دارد اما مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: خواسته‌ای که برای بیماران ام‌اس می‌خواهیم هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...