رفتن به مطلب

نحوه تکثیر و قلمه زدن نعنا در منزل


masi eng

ارسال های توصیه شده

گل و گیاه،نحوه تکثیر و قلمه زدن نعنا در منزل،نعنا یا نعناع از گیاهانی است که سوسک ها از آن تنفر دارند و از آن دوری می کنند. برای فراری دادن سوسک ها از محل زندگی خود کافیست که کمی به باغبانی و کشت و زرع علاقه نشان دهید و تعدادی گلدان نعنا از محل خرید های مخصوص سبزی خوردن اهالی منزل تدارک ببینید!

 

شوخی نمی کنیم! در اولین فرصت مقداری نعنای تازه خریداری کنید و آن را قلمه زده و تکثیر کنید. سپس در گلدان های زیبا کاشته و آنها را در سرویس های بهداشتی و حمام و آشپزخانه قرار دهید. هم نعنای منزل را با این تدبیر تهیه کنید و هم سوسک ها را از آپارتمان منزل خود فراری دهید.

 

یک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای آشپزخانه تهیه کنید و آن را در گوشه ای از آشپزخانه بگذارید. بوی نعنای متصاعد شده از گلدان نعنا، میهمانی شبانه سوسک های آشپزخانه شما را برهم خواهد زد! برای احتیاط چندین بسته پارچه ای نخی و نازک از نعنای خشک تهیه کرده و ببندید و زیر کابینت ها قرار دهید.

 

در داخل حمام و سرویس های بهداشتی نیز گلدان های نعنا را قرار دهید. نعنا گیاهی ست که نیاز به مراقبت زیاد ندارد و با کمترین امکانات رشد می کند و زیبایی خاصی به محیط زندگی شما می بخشد. ضمنا بعد از این به جای بوگیر ها و معطر کننده های بهداشتی در حمام و سرویس های بهداشتی شما بوی نعنا به مشام خواهد رسید!

 

محیط زندگی خود را دوست بدارید و از آلاینده های شیمیایی دوری کرده و از طبیعت بهره بگیرید.

 

نحوه تکثیر و قلمه زدن نعنا در منزل

 

نعنایی که می خرید ، اگر شاداب باشد و ساقه اش نسبتا قوی، می توانید از آن قلمه بگیرید. قلمه نعنا به راحتی ظرف دو هفته ریشه دار می شود و می توانید آن را در گلدان بکارید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مراحل قلمه زدن نعنا:

 

ده سانت بالای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را (از محل زیر یه جفت برگ) با تیغ یا قیچی تیز قطع کنید (برش باید تمیز و بدون له شدگی باشد) و برگهای یک سوم پایین قلمه را حذف کنید.

 

تازه ترین جوانه نوک ساقه را حذف کنید.

 

در ظرفی به عمق حدود 5 سانت، خاک خزانه ( سبک و بدون کود ) بریزید، هموار و آبیاری اش کنید. با قلم حفره ای به عمق 3 سانت در سطح خاک ایجاد کنید. قلمه را داخل حفره قرار دهید، اطراف ساقه را محکم کنید، یک آبیاری سبک بصورت اسپری انجام بدید و با گذاشتن درپوش شفاف یا نایلون (با فاصله) محیط گلخانه ای براش ایجاد کنید.

 

در صورتی که تعداد بیشتری بخواهید قلمه بگیرید،حدود 5 سانت فاصله بین هر کدام در نظر بگیرید. روزی یکبار آب اسپری کنید و ظرف را در محل روشن و به دور از آفتاب نگهداری کنید.

 

یادآوری: ته ظرف خزانه باید سوراخ هایی برای خروج آب اضافه داشته باشه باشد.

 

منبع :خانه سبز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...