رفتن به مطلب

42 سال یک گلوله درون سر يك زن !


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

بعد از گذشت ۴۲ سال از ورود يك گلوله به داخل سر يك زن، پزشكان چيني موفق شدند آن را با موفقيت كامل از داخل سر اين زن بيرون بياورند!

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از فرانس پرس ، رسانه‌هاي چيني اعلام كردند كه پزشكان در جنوب‌غرب چين موفق شدند يك گلوله را كه به مدت چند دهه در داخل سر يك زن قرار داشت را با موفقيت از سر وي خارج كنند.

 

اين در حاليست كه اين زن «هي ونينگ» ۶۵ ساله است، در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي چين افزود: من طي اين ۴۲ سال هيچ احساس دردي نداشتم و تنها زماني كه يك روز براي غذا خوردن دچار مشكل شدم و سردرد به سراغم آمد، به پزشك مراجعه كرده و آن‌ها با عكسبرداري از سرم متوجه وجود يك شي خارجي درون غشاي بيروني مغزم شدند.

پزشكان در بيمارستان «چونگ گينگ» در جنوب‌غرب اين كشور پس از جراحي سر اين زن موفق شدند يك گلوله ۲/۵ سانتيمتري را از داخل سر وي بيرون آورند.

 

323253.jpg

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

اين زن ۶۵ ساله در ادامه خاطر نشان كرد: احتمال مي‌دهم حين درگيري‌هاي مسلحانه‌اي كه در انقلاب فرهنگي بين سال‌هاي ۱۹۶۶ ميلادي تا ۱۹۷۶ ميلادي در كشور روي داد، اين گلوله از اسلحه يك شورشي يا مامور پليس شليك شده و وارد سر من شده باشد.

وي ادامه داد: در همان سال من به پزشك مراجعه كردم، اما آن‌ها تنها گفتند كه تنها يك زخمي بر روي سرم است و از عكسبرداري امتناع كردند. با اين حال، هم اكنون بسيار خوشحالم كه طي اين چهار دهه زنده مانده‌ام و از شر اين گلوله كوچك داخل مغزم خلاص شدم.

535345353.jpg

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

435435353.jpg

 

 

پیش از این نیز یک مادر بزرگ چینی که در طول جنگ جهانی دوم یک گلوله نظامیان ژاپنی در مغز او فرو رفته بود تحت عمل جراحی قرار گرفته بود . این مادر بزرگ ۷۷ ساله از ۱۳ سالگی این گلوله و متعاقبا درد همراه آن را در سرش محفوظ نگه داشت. تا اینکه بالاخره پس از جراحی موفقیت آمیز از شر این گلوله و سردرد ناشی از آن رهایی پیدا کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...