رفتن به مطلب

خداحافظی اندرویدی ها با رمز عبور و اثر انگشت


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تشخیص هویت" جایگزین پسورد در تلفن های اندرویدی می شود[/h]

به زودی تمام برنامه‌نویسان اندروید قادر خواهند بود تا از لاگین بدون پسورد در برنامه‌هایشان استفاده کنند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال گذشته در کنفرانس I/O ، گوگل از پروژه امنیتی پرده‌برداری کرد که قدمی روبه‌جلو برای حذف پسورد برای تشخیص هویت کاربر محسوب می‌شد.

 

 

 

 

4581027_301.jpg

 

 

 

 

Abacus ، یک سیستم هوشمندی است که به شما اجازه می دهد بدون واردکردن پسورد یا اثرانگشت، به اپلیکیشن‌های قفل‌دار خود دسترسی پیدا کنید. بدین ترتیب تلفن‌ اندرویدی می‌تواند تفاوت استفاده شما و سایر افراد از خود را تشخیص دهد.

 

 

 

طبق استراتژی جدید این پروژه، کاربران با توجه به امتیاز امنیتی (Trust Score) وارد اپلیکیشن‌های اندروید می‌شوند. این امتیاز تجمعی، با بررسی و پردازش فاکتورهای گوناگونی تولید می‌شود. به‌عنوان‌مثال، الگوی تایپ کاربر، موقعیت مکانی کنونی، الگوی صدا و سرعت عملکرد، شناسایی چهره و سایر موارد دیگر.

 

 

 

بنا بر گزارش‌ها، اگر همه آزمایش‌ها درست پیش برود، پروژه Abacus تا پایان امسال برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان، آماده استفاده خواهد بود. با این ویژگی، کاربران با کسب امتیاز اعتماد به برنامه‌های محافظت‌شده‌ی خود دسترسی پیدا می‌کنند.

 

 

گفتنی است؛ این پروژه امسال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

 

 

منبع: Phonearena

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خداحافظی اندرویدی ها با رمز عبور و اثر انگشت[/h]

گوگل از روش جدیدی برای رمز گذاری گوشی های هوشمند اندروید خبر دارد که این پروژه تا پایان سال 2016 به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت گوگل در حال آزمایش روش جدیدی برای ورود به سیستم است که در نتیجه آن یک سیستم قابل اعتماد تر جایگزین وارد کردن رمز ورود می شود. طراحی این سیستم جدید به گونه ای خواهد بود که به بررسی چگونگی استفاده شما از تلفن همراهتان می پردازد و بر اساس آن صاحب گوشی را تشخیص می دهد.

 

 

این سیستم که "Trust IPA" نامیده می شود، بخشی از پروژه Project Abacus یا طرح چرتکه گوگل است که در واقع از تازه ترین برنامه های گوگل در این زمینه است.

 

 

 

 

4587159_796.jpg

 

 

این سیستم که تا پایان سال 2016 تکمیل می شود، برای گوشی های هوشمند اندروید قابل استفاده خواهد بود که به واسطه آن کاربران دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور و یا اثر انگشت ندارند بلکه از طریق الگوهای رفتاری فرد مثل روش تایپ، مکان کاربر، مشخصات شخصی، سرعت عمل کاربر، الگوهای صوتی وآنالیز چهره عمل می کند و نهایتا تمام این اطلاعات وارد API شده و با توجه به امتیاز شما از صحت موارد ذکر شده، قفل گوشی باز خواهد شد. در واقع باز شدن گوشی به میزان امتیاز شما در رابطه با تطابق ویژگی های بالا با آنچه شما هستید، دارد. گفته می شود، برای اجرای برنامه های مختلف، امتیاز کسب شده توسط کاربر متفاوت است. مثلا برای باز کردن قفل بازی و یک اپلیکیشن ساده نسبت به زمانی که می خواهید اطلاعات بانکداری خود را باز کنید به امتیاز کمتری نیاز دارید.

 

 

 

گوگل ادعا می کند که امنیت این روش ده برابر روش های وارد کردن پسورد و اثر انگشت است.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...