رفتن به مطلب

تبدیل مریخ به سیاره قابل سکونت


ارسال های توصیه شده

ستاره شناسي به نام كريس مك كي پيش بيني كرد پمپ گازهاي گلخانه اي به مريخ مي تواند شرايط اين سياره را مشابه زمين كند. به عبارتي چيزي كه براي يكي سم است براي ديگري اكسير به شمار مي رود.

به اين ترتيب با به كارگيري تنظيمات جديد در مريخ، دماي اين سياره تا اندازه اي افزايش مي يابد. به دنبال آن كلاه هاي قطبي ذوب و گازها از خاك آزاد مي شوند. در نتيجه آب و هواي مريخ تقريباً به گرمي زمين مي شود.

کريس مك كي دانشمند ناسا و همكارش رابرت زوبرين سه راه را براي تغيير وضعيت مريخ پيشنهاد دادند. راه اول ساخت آينه هاي بزرگ با قطر بيش از سه هزار كيلومتر بود تا انرژي خورشيد بر روي مريخ متمركز و دي اكسيد كربن منجمد موجود در قطب هاي مريخ ذوب و جو مريخ ضخيم شود.

راه دوم توليد مصنوعي گازهاي گلخانه اي است. براي اين كار لازم است كارخانه هايي در مريخ احداث شود كه كلروفلوروكربن توليد و آن را به سوي جو آزاد كنند.

روش سوم كوبيدن سيارك هاي غني از آمونياك به مريخ است. اين كار مقدار زيادي انرژي آزاد مي كند. به اين ترتيب تريليون ها تن يخ ذوب مي شود و دماي مريخ به سطحي مي رسد كه براي دهه ها امكان حيات بر روي آن به وجود مي آيد. در نهايت همه چيز براي اين كه مريخ به سياره اي قابل سكونت تبديل شود به وجود مي آيد.

استفاده از آينه ها به تنهايي قادر است اثر گلخانه اي مريخي ايجاد كند. اين در حالي است كه استفاده از سيارك هاي غني از آمونياك معادل بمباران مريخ با مواد منفجره 70 هزار مگاتني است. درنتيجه مك كي و زوبرين نتيجه مي گيرند ايجاد كارخانجاتي كه گازهاي گلخانه اي توليد مي كنند در كنار آينه ها، شايد راه حل بهتري براي تغيير شكل مريخ باشد.

پله اول براي تغيير شكل مريخ ايجاد كارخانجات گازهاي گلخانه اي با انرژي هسته اي است كه گازها را از خاك مريخ استخراج و آن را به سوي جو آزاد كند. مك كي و زوبرين باور دارند كه اين كار مستلزم ايجاد زيرساخت هاي صنعتي بر روي مريخ است كه به وسيله چند هزار نفر و با بودجه چند ميليارد دلاري حمايت شود.

هنگامي كه دماي مريخ بالا مي رود، جو آن ضخيم مي شود، ميزان تابش در سطح آن كاهش مي يابد و آب شروع به جريان يافتن مي كند. از نظر مهندسي ژنتيك گياهان مي توانند شروع به ايجاد يك جو غني از اكسيژن كنند. مك كي و زوبرين حدس مي زنند كه با فناوري هاي كنوني، انسان ها مي توانند حدود نه صد سال بدون حفاظ در هواي آزاد راه بروند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...