رفتن به مطلب

فرود موفق هواپیمای خورشیدی پس از یک پرواز 18 ساعته


Imaaan

ارسال های توصیه شده

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 پس از 18 ساعت پرواز با موفقیت در اوهایو به زمین نشست.

 

 

آفتاب : به گزارش ایسنا به نقل از یاهو، این هواپیمای خورشیدی که از شهر تولسا در اوکلاهاما به پرواز درآمده بود، بدون مصرف حتی یک قطره سوخت و پس از 18 ساعت و طی مسیری به طول 1100 کیلومتر در اوهایو فرود آمد.

 

یک تاجر سوئیسی به نام آندره بورشبرگ با همکاری یک ماجراجو به نام برتراند پیکارد خلبانی پروژه Solar Impulse 2 را برعهده داشتند.

 

این هواپیما که هدف آن ترویج فناوری‌های انرژی پاک است، از فرودگاه بین المللی تولسا پرواز کرد و در فرودگاه بین المللی دیتون اوهایو به زمین نشست.

 

این پرواز بخشی از تلاش برای رسیدن به اولین پرواز با انرژی خورشیدی به دور دنیا بوده و هدف آن نشان دادن قابلیت‌های فناوری های پاک مدرن است.

 

سفر این هواپیمای خورشیدی 9 مارس سال گذشته از ابوظبی آغاز شده است.

 

Solar Impulse 2 به لطف کابین همراه که می تواند به سرعت بسته بندی شده و انتقال یابد، می تواند در مکانهای مختلف پناه گیرد و خلبان آن در فواصل زمانی معین می‌تواند در آن به استراحت بپردازد.

 

این هواپیما در ماه ژوئیه زمانی که باتری آن در نیمه راه سفر به دور جهان و پس از طی 21700 مایل (35000 کیلومتر) آسیب دیده بود به زمین نشست.

 

خدمه هواپیما چند ماه را صرف تعمیر آسیب ناشی از درجه حرارت گرمسیری بالا در طول یک پرواز 4000 مایلی بین ناگویا ژاپن و هاوایی کردند.

 

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 بالی گسترده تر از یک بوئینگ 747 داشته و شامل 17000 سلول خورشیدی است که ملخ‌های هواپیما را نیرودهی می‌کند. بخشی از نیرو نیز در باتری هایی ذخیره می شود که در طول شب توان مورد نیاز ملخ ها را تامین می‌کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...