رفتن به مطلب

خودرویی که مواد مخدر را بو می‌کشد!؟ + عکس


Imaaan

ارسال های توصیه شده

سال گذشته تیم گویدو وربک در دانشگاه تگزاس شمالی، پروژه‌ی ساخت یک طیف سنج جرمی قابل حمل، که کیفیت هوا را آنالیز می‌کند، آغاز کردند. به واسطه‌ی این دستگاه می‌توان مکان‌های مخفی مواد مخدر را شناسایی کرد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زومیت: برای حمل آسان‌تر، این دستگاه در یک خودرو سدان فورد فیوژن، نسخه Energi PHEV تعبیه خواهد شد. سپس این خودرو در بین مناطق و جوامع مختلف رانده خواهد شد تا آزمایش ها و اندازه‌گیری های مربوط به توسعه‌ی آن، انجام شوند.

 

اما چندی است که کاربرد بسیار بهتری برای این دستگاه پیدا شده است؛ این دستگاه در‌واقع می‌تواند یک وسیله قدرتمند برای کشف مواد مخدر باشد و در اجرای قانون به مقامات کمک کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

این خودرو با همکاری مشترک با INFICON شاخه‌ی شرق نیویورک، شرکتی که تجهیزات تحلیل ذرات معلق هوا را می سازد، تولید شده است. برای قراردادن این تجهیزات در خودروی فیوژن صندلی مسافر برداشته می‌شود و پس از نصب تجهیزات، این دستگاه می‌تواند تا فاصله دو کیلومتری، منبع حضور مواد مخدر را با مختصات دقیق آن پیدا کند.

 

نسخه نهایی این طیف سنج جرمی به اندازه‌ای کوچک می‌شود که در یک کیف دستی جا خواهد شد و می‌توان از آن در خودروهای معمولی پلیس استفاده کرد. قسمت حساس این دستگاه که نقش بینی را ایفا می‌کند در نسخه های فعلی در کنار آینه بغل صندلی کنار راننده نصب شده است.

 

گفته شده است که حساسیت سنسور های این دستگاه در قطب جنوب تنظیم شده‌ است، چرا که آن مناطق پاک ترین هوا را نسبت به دیگر مکان‌های کره زمین دارد. هنوز اطلاع مشخصی از استفاده یا عدم استفاده از این دستگاه توسط نیروهای پلیس در دست نیست، اما چیزی که روشن است این دستگاه در رده‌ی تکنولوژی‌هایی قرار دارد که آنقدر کاربردی و مفید است باید مورد استفاده قرار گیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...