رفتن به مطلب

رونمایی از گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر HoloFlex با صفحه‌نمایش هولوگرافیک!


ارسال های توصیه شده

Holoflex.jpg

 

گاهی اوقات در صنعت موبایل شاهد ابداع‌هایی هستیم که باید گفت به حق چیزهای ندیده و نشنیده! جالب است بدانید شاهد رونمایی از گوشی هوشمند انعطاف‌پذیری با نام HoloFlex با صفحه‌نمایش هولوگرافیک بودیم.

 

 

با خبر شدیم واحد آزمایشگاه Human Media در دانشگاه Queen موفق به ساخت گوشی همراهی شده که از بدنه قابل انعطاف بهره می‌برد و صفحه‌نمایشی هولوگرافیک دارد. در واقع باید گفت دانشمندان این دانشگاه در این گوشی از صفحه‌نمایشی ‌سه‌بعدی استفاده کرده‌اند که بدنه‌ای انعطاف پذیر دارد.

 

Holoflex-1.jpg

البته همان‌گونه که اشاره شد این صفحه از فناوری هولوگرافیک بهره می‌برد به این ترتیب بر خلاف صفحه‌نمایش‌های رایج سه‌بعدی که هر تصویر را تنها برای یک چشم ایجاد می‌کنند در این صفحه‌نمایش هولوگرافیک شاهد لایه‌ای از لنزهای مختلف هستیم که نور را در زوایای متفاوت ساطع می‌کنند. این شیوه باعث می‌شود بدون نیاز به عینک سه‌بعدی چندین نفر قادر باشند تصاویر سه‌بعدی را مشاهده کنند.

 

اگر خاطر شما باید گفتیم که این گوشی در کنار صفحه‌نمایش جالب خود از بدنه قابل انعطاف نیز بهره می‌برد. صفحه‌نمایش گوشی HoloFlex از حالت خمیدگی خود برای مشاهده محتوای سه‌بعدی توسط چند نفر استفاده می‌کند. برای نمونه فرض کنید که با خم کردن صفحه قادر باشید یک تصویر را نسبت به تصویر پشت آن بزرگ‌تر مشاهده کنید. جالب اینجاست که حتی می‌توان با استفاده از این صفحه‌نمایش سه‌بعدی به انجام بازی پرندگان خشمگین پرداخت.

 

Holoflex-Angrybird.jpg

 

تا اینجای کار را باید به دانشمندان این دانشگاه دست‌مریزاد گفت؛ اما گوشی HoloFlex یک اشکال مهم نیز دارد و آن کیفیت پایین نمایش محتوای سه‌بعدی است. درست است که در این گوشی صفحه‌نمایشی فول‌ اچ‌دی به خدمت گرفته شده است اما این صفحه‌نمایش پس از اینکه تصاویر را در محیط ۱۶۰ در ۱۰۴ پیکسل به صورت سه‌بعدی به نمایش گذاشت دیگر کیفیت اصلی خود را ندارد و با این حساب اصلا نمی‌توان روی وضوح تصویر در گوشی HoloFlex حساب باز کرد. در این بین ذکر این نکته نیز لازم است که شاید صفحه‌نمایش‌های 16K بتوانند کیفیت مطلوبی را در این گوشی به نمایش بگذارند، البته هنوز استفاده از این صفحه‌نمایش‌ها در گوشی‌های هوشمند رایج نیست. با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق باید گفت گوشی HoloFlex هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و ممکن است در آینده از فناوری‌های به خدمت گرفته شده در این گوشی بیشتر بشنویم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم به تماشای ویدئویی از گوشی Holoflex بنشینید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...