رفتن به مطلب

شیوه نامه تقويم آموزشي « بهره برداران منابع طبیعی» به استان ها ابلاغ شد


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تهیه و ارسال شیوه نامه اجرايي تقويم آموزشي مجریان و بهره برداران به ادارات کل منابع طبیعی استان ها خبرداده است.

imagesCAD98DVW.jpgغلامرضا هادربادی مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها روز یکشنبه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان گفت: دفترآموزش براساس يك برنامه جامع تلاش می نماید در سال جاری نسبت به آموزش مجريان و بهره‌برداران بر اساس اولویت های تعیین شده و در قالب تقويم و نيازهای آموزشي اقدام نماید.

وی محورهای عمده دوره های آموزشی را در زمینه جنگل، مرتع، بيابان، آبخيزداري، مشارکت مردمی ، حفاظت و حمايت، تعاوني هاي منابع‌طبيعي و آبخيزداري و آشنايي با قوانين و مقررات منابع‌طبيعي برشمرد و گفت: محتواي دوره‌ها با توجه به شرايط فراگيران، شرايط آموزشگر، مكان اجراي دوره، فنون و روش‌هاي آموزشي تنظیم شده است.

هادربادی تصریح کرد: طراحي و تدوين اين دوره ها براساس اصول برنامه ریزی آموزشی بزرگسالان و عناوين تخصصی مورد نیاز از سوی دفاتر ستادی سازمان و ادارات کل منابع طبیعی استان ها و همچنین نیازهای مخاطبان صورت گرفته و کلیه بخش های فنی سازمان و استان ها بر مبناي شناسنامه آموزشي، فرم های نيازسنجي را با همکاری بخش های غیردولتی تكميل و كارشناسان آموزش نیز پس از بررسي های لازم، اقدام به تهيه و تدوين تقویم آموزشی نموده اند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در توضیحات بیشتر خود نكات مهم شیوه نامه تقویم آموزشی را بدین شرح اعلام کرده است:

- نیازسنجی دوره های آموزشی مجریان و بهره برداران سال 1395، به لحاظ تعداد دوره های آموزشی رشد حدود 60 درصدی و از لحاظ نفر روز رشد 80 درصدی را نسبت به سال 94 داشته است.

- اکثر دوره های آموزشی مجریان و بهره برداران منابع طبیعی در عرصه های منابع طبیعی کشور و با هدف کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و در محل زندگی بهره برداران و با نظارت مراکز آموزشی دکتر جوانشیر کرج و مهندس ساعی کلارآباد صورت خواهد گرفت.

- قبل از نيازسنجي به همه همكاران آموزشي در ادارات كل منابع طبيعي در جلسات توجیهی اعلام شده است كه در اعلام نياز به شرايط مندرج در استانداردهای آموزشی و عناوين دوره ها و شرایط فراگیران توجه شود. بنابراين اسامي اعلام شده در تقويم با اين فرض بوده كه اين دقت انجام پذيرفته است.

- مسئوليت معرفي افراد واجد شرايط جهت شرکت در دوره های آموزشی برعهدة روسای ادارات آموزش و ترویج ادارات كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها مي باشد.

- پس از فراخوان دوره هاي ملي از طرف مراكز آموزشي سازمان، مسئولين ادارات آموزش و ترویج استان در اسرع وقت و از طريق نمابر، تلفن و پیامک مراتب را به اطلاع مجریان طرح ها و بهر ه برداران رسانده و با پيگيري موضوع، امكان شركت آنها را در دوره ها فراهم می نمایند.

- انتخاب مجریان و بهره برداران جهت حضور در دوره ها بر اساس اسامی فرم های نیازسنجی استان ها و متناسب با نوع فعالیت و نوع دوره آموزشی صورت می پذیرد.

- اجرای دوره های آموزشی به دو صورت ملی و استانی بوده و دوره های ملی در دو مركز آموزش و توانمندسازی منابع طبيعي دكتر جوانشير و مهندس ساعی اجرا و دوره های استانی در عرصه های منابع طبیعی با نظارت مراکز آموزشی دکتر جوانشیر و مهندس ساعی کلارآباد صورت خواهد گرفت.

- در اجرای دوره ها از مواد و ابزارهای آموزشی از قبیل؛ فیلم آموزشی، نشریه، پوستر، اسلاید و چارت استفاده می گردد.

- با عنايت به اينكه مراكز آموزشي و توانمندسازی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور موظف به كنترل شرايط شركت كنندگان در دوره ها مي باشد، لذا كليه معرفي شدگان بايد معرفي نامه واحد اعزام كننده را به مراكز مجري دوره ها ارائه نمایند.

- کارشناسان آموزش و رابطین برگزارکننده دوره های آموزشی قبل از شروع دوره ها، اطلاعات جمع آوری شده در خصوص فرم مشخصات دوره های آموزشی، فرم های نیازسنجی و سرفصل های دوره های آموزشی را در اختیار آموزشگر یا آموزشگران قرار می دهند.

- انتخاب اساتید و آموزشگر، بر اساس شرایط ذکر شده در استانداردهای آموزشی هر دوره آموزشی صورت می پذیرد.

- مراکز آموزشی دکتر جوانشیر و مهندس ساعی بعد از اجرای دوره ها موظف می باشند برای شرکت کنندگان گواهی نامه آموزشی صادر نمایند.

- یک نسخه از صورتجلسه برگزاری دوره آموزشی، فرم مشخصات فراگیران برای صدور گواهینامه و فرم ارزیابی دوره های آموزشی مجریان و بهره برداران منابع طبیعی و آبخیزداری به دفتر آموزش، ترویج و مشارکتهای مردمی ارسال می گردد.

این گزارش در خاتمه می افزاید: نظارت و ارزیابی دوره های آموزشی بر عهده ادارات آموزش و ترویج استان ها است و نظارت عالیه توسط دفترآموزش، ترویج و مشارکت های مردمی و مراکز آموزشی تابعه دکتر جوانشیر و مهندس ساعی کلارآباد در طول سال صورت می پذیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...