رفتن به مطلب

فناوری جدید برای افزایش فضای واگن‌ها در زمان شلوغی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

در ساعت شلوغی همیشه واگن‌های مترو یک شلوغی عجیب را تجربه می‌کنند. یک شرکت فناوری در انگلیس طراحی آینده‌نگرانه برای این مسئله ارائه داده که می‌تواند 40 درصد فضای واگن‌ها را در این زمان نسبت به حالت عادی افزایش دهد.

7uptjjcpwgm804awp06i.jpg

 

شركت Arup طرح خود را به نام «مترو بادي» بر اساس طراحي يكپارچه واگن و مبلمان آن طراحي كرده كه امكان باد شدن در زمان شلوغي را دارند. اين شركت اعلام كرده كه صندلي‌ها،كفپوش‌ و پنجره‌ها با فناوري موسوم به «پوست ابري» ساخته مي‌شوند كه در زماني شلوغي به وسيله يك پمپ‌هواي تعبيه شده در زير واگن امكان باد شدن دارد. اين مسئله حدود 1/5 برابر واگن‌ها را بزرگتر مي‌كند و مسافران مي‌توانند با راحتي بيشتري سفر كنند. الياف انعطاف‌پذير فناوري اصلي اين طرح به حساب مي‌آيد. طراحان اين شركت مي‌گويند اين طرح تا سال 2020 قابليت اجرايي شدن دارد.

 

منبع: خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

تکنیک خلاقانه ای است.

ولی این متخصصین اگه یه مدت بیان و تو ایران زندگی کنن ، خیلی چیز ها از ما یاد میگیرن و متوجه میشن که ما خیلی خلاق تر از همه اونا هستیم.یه نمونش مثلا اینه که بجای اینکه بیایم برا صندلی های واگن ها از تکنیک تاشو و بادشو استفاده کنیم ، میایم کل این واگن سواری رو بیخیال میشیم و یکی یه دستگاه ماشینمونو ور میداریم و بصورت تک سرنشین کل شهر رو میذاریم زیر پامون.

نکته دیگه اینکه این طرح زیاد به درد ما نمیخوره ، چون طی سه سوت ، این بچه هاس دستفروش صندلیها رو صرفا از روی کنجکاوی سوراخ میکنن که ببینن هوای توش چه رنگیه و تا ایران بخواد لوازم یدکی شو وارد کنه ، یهو متوجه میشیم که یه ساله داریم سرپایی میریم و نصف شبی همون صندلیها رو هم جمعش کردن و واگن شده عین واگن های جنگ جهانی دوم که آلمانیها اسرا رو توش جابجا میکردن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...