رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۳۲۲۰ : رقص نور


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 3220:

 

3220_l.jpg

 

مدل 3220 نوکيااز نظر کارايی مانند يک تلفن کاری است . اين تلفن از سری 40 می باشد وساختار کلاسيک دارد . 3220 بلوتوث و مادون قرمز ندارد و برای انتقال سريعداده از EDGE پشتيبانی می کند و دارای EmailClient ، مرورگر اينترنتی يامودم سخت افزار است .

مزايا :

• عملکردهای زياد

• سرعت

• جلوه های ويژه نور

معايب:

• مناسب نبودن صفحه کليد

• ترکيب غير عادی رنگ

• پورت مادون قرمز و بلوتوث ندارد

طراحی :

نوکيا3220 برای نوجوانان طراحی شده است که با استفاده از جلدهای کاغذی ، جلوههای ويژه نور و دوربين ديجيتال فيلمبرداری از آن لذت می برند . اين تلفندارای پنج رنگ است که دوتای آنها زمينه سياه ، دوتای ديگر زمينه سفيد ويکی نيز زمينه قرمز دارد . هر نسخه براساس رنگ لبه تلفن و قسمت اطراف صفحهنمايش متفاوت از نسخه ديگر است .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

در دو طرف تلفن دو دايره لاستيکی سفيد رنگ وجود دارد که بعد از روشن شدن گوشی ديود های رنگی زير آنها چشمک می زند . ابعاد تلفن ١٠٤.٥

x٤٤.٢x١٨.٧ميلی متر و وزن آن 86 گرم است . صفحه کليد بنفش و صفحه نمايش توسط حاشيهزرد رنگ جدا می شوند . قاب در داخل حاشيه به رنگ بنفش و روشن است . نامسازنده روی صفحه نمايش مشاهده می شود . قاب بيرون حاشيه به رنگ مشکی است .در قسمت فوقانی يک منفذ روشن کوچک مشاهده می کنيد که در واقع لامپ اضطراریاست اما به منظور زيبايی کار گذاشته شده است . آرم سازنده و لنز دوربين درقاب پشت 3220 قرار دارد که لنز در يک حلقه براق بنفش قرار گرفته است .

 

ta16.jpgta17.jpg

 

کاربرانبا استفاده از جلد های کاغذی می توانند طراحی تلفن را شخصی کنند . اينکاغذ ها دربسته بندی تلفن قرار دارند و از ويژگی تغيير تصوير استفاده میکنند که اگر از زوايای مختلف به آنها نگاه کنيد تصوير تغيير می کند .

 

ta14.jpgta15.jpgta13.jpg

 

همچنينگزينه ای وجود دارد که به شما امکان ميدهد تا تصوير شخصی خود را ايجادکنيد يا برای مثال يک تصوير موجود را ويرايش کنيد . قاب تلفن و حتی لامپهای کناری قابل تعويض هستند . ممکن است در ميان لوازم جانبی تلفن ، قابپشت مجهز به ديود نيز وجود داشته باشد که با استفاده از ديود يک پيامکوتاه ( حداکثر 15 کاراکتر ) را نشان ميدهد. ( ويژگی Wave Messaging) درلبه بالای تلفن يک کليد سوئيچ آبی رنگ وجود دارد . سوکت شارژر و pop-port در پايين مشاهده می شود

 

ta5.jpgta6.jpgta7.jpg

 

در دو طرف تلفن دو برآمدگی سفيد قرار گرفته که ديود ها زير آنها پنهان شده اند و به دو رنگ سبز و قرمز روشن می شوند .

 

ta8.jpgta9.jpgta10.jpg

 

نوکيا 3220 يک تلفن سه بانده (1900MHZ/٩٠٠/١٨٠٠) است و باتری آن در حالت Stand by تا 280ساعت و در مکالمه مداوم تا 180دقيقه دوام می آورد.

 

ta11.jpgta12.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

اندازه صفحهنمايش 27x٢٧ ميليمتر است و دارای وضوح 128x١٢٨پيکسل می باشد که حداکثر 65kرنگ را نشان ميدهد کارايی صفحه نمايش در حد مطلوب است و زير نور مستقيمخورشيد نيز بخوبی خوانده می شود .

 

saf1.jpgsaf2.jpgsaf3.jpg

 

صفحه کليد :

صفحه کليد در نگاه اول چندان مناسب بنظر نمی رسد زيرا از لاستيک نرم ساخته شده است و کمی بالاتر از فضای اطراف قرار گرفته است .

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpg

 

صدایکليک کليدها بسيار بلند است که گاهی اوقات آزار دهنده می باشد . کليد هایصفحه کليد عددی بخوبی از هم جدا شده اند . کليد های سبز و قرمز نيز محلمناسبی دارند که کليد حرکتی پنج حالتی در ميان آنها قرار گرفته است . نورزمينه صفحه کليد به رنگ سفيد ، يکنواخت و کافی است .

 

k4.jpg

 

ساختار منو:

صفحه نمايش در حالت Standby شاخص سيگنال را در طرف چپ و شاخص باتری را در طرف راست نشان ميدهد . نام اپراتور ، اطلاعات پروفايل و متن توضيحی Softkeys نيز نشان داده می شود . Softkey چپ برای دسترسی به 10 عملکردی که اغلب استفاده می شود تنظيم شده است و Softkey راست منويی را برای کار با ليست مخاطبين اجرا می کند .

 

s1.jpgs2.jpgs3.jpg

 

بافشار دادن جهت پايين کليد حرکتی می توانيد به ليست مخاطبين وارد شويد وفشار دادن جهت بالای کليد حرکتی نيز منوی استاندارد عکس را باز می کند .جهت چپ ، منوی CreateMessage (ايجاد پيام ) و جهت راست منوی تقويم را باز می کند . با انتخاب کردن کليد تاييد به منوی اصلی وارد می شويد .

 

s4.jpgs5.jpg

 

منویاصلی در آيکن های بزرگ يا بصورت ماتريسی از 9 آيکن نشان داده می شود .طراحی آيکن ها بسيار ساده است و حرکت در منو سريع انجام می شود . رنگ هایمنو در هشت سايه رنگ مختلف تغيير می کنند و علاوه بر رنگ ، پيش زمينه منونيز قابل تغيير است .

 

s6.jpgs7.jpgs8.jpgs9.jpg

 

s10.jpgs11.jpgs12.jpgs13.jpg

 

در حالت Stand byهر عکس را ميتوان روی صفحه نمايش نشان داد . به ياد داشته باشيد که متنروی صفحه نمايش و زنگ انتخابی را ميتوان مطابق با تم تعيين شده تنظيم کرد. تلفن 7 تم از پيش نصب شده دارد و شما می توانيد تم های بيشتری را ازاينترنت دانلود کنيد . متاسفانه نوکيا 3220 کارت حافظه ندارد . داده درفايل های مربوطه و سپس در پوشه ها ذخيره می شود File Manager امکان کنترل همه آنها را فراهم می کند.

 

s14.jpgs15.jpgs16.jpg

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

برایشماره گيری سريع می توانيد از شماره گيری صوتی استفاده کنيد يا کليد های2-9 را نگه داريد که هر يک از آنها را ميتوان برای يکی از مخاطبين تعيينکرد . در ليست مخاطبين می توانيد شماره موبايل ، منزل، محل کار و فاکس راوارد کنيد . شماره ای که بعنوان پيش فرض تعيين می شود مستقيما از ليستمخاطبين شماره گيری خواهد شد و علاوه بر شماره همچنين می توانيد آدرس پستی، Email و وب نيز به هر مخاطب اضافه کنيد . برای هر مخاطب ميتوان يکيادداشت 60 کاراکتری و يک عکس را ذخيره کرد که در طول زنگ نشان داده میشود .

 

t1.jpgt2.jpgt3.jpgt4.jpg

 

مخاطبين در پنج گروه تفکيک کنيد و برای هر يک از آنها يک زنگ و تصوير خاص قراربدهيد .با وارد کردن حداکثر 8 کاراکتر می توانيد در ليست جستجو کنيد وتلفن ليست مخاطبين روی سيم کارت و در حافظه تلفن را با هم يا بطور جداگانهنشان می دهد . نوکيا 3220 برای زنگ از ملودی 16 گانه يا فرمت AMR استفادهمی کند . صدای زنگ با جلوه ويژه نور که توسط ديودها در دو طرف تلفن ايجادمی شود و همچنين ويبره همراه است . نور صفحه نمايش نيز بطور همزمان چشمکميزند . در طول مکالمه با استفاده از جهت چپ و راست کليد حرکتی می توانيدولوم را کنترل کنيد. کيفيت صوتی هندس فری عالی است . تلفن شش پروفايل زنگدارد که زمان بندی شده می باشند

 

پيام:

تلفناز SMS ، MMS و پيام های flash پشتيبانی می کند ، اينها پيام های متنیخاصی هستند که فقط 50 کاراکتر طول دارند و پيام دريافتی مستقيما روی صفحهنمايش تلفن ظاهر می شود. 3220 نيز مانند ساير گوشی های نوکيا در عوض EMSاز

Smart Messagingپشتيبانی می کند . فرهنگ لغت T9 در نوشتن SMS کمک می کند . تلفن تعدادکاراکترهای باقيمانده و نوشته شده SMS را نشان می دهد .

 

p1.jpgp2.jpgp3.jpgp4.jpg

 

ارسالپيام به بيش از يک گيرنده ( مخاطب) در يک زمان امکانپذير است . در منویتنظيمات پيام از ميان دو فونت مختلف می توانيد يکی را انتخاب کنيد . باانتخاب فونت کوچکتر هشت خط و در صورت انتخاب فونت بزرگ فقط پنج خط رویصفحه نمايش نشان داده می شود . حداکثر 50 پيام را می توانيد در تلفن ذخيرهکنيد . ويژگی مفيدی به نام شمارشگر پيام نيز وجود دارد که پيام های ارسالیو دريافتی را محاسبه می کند . کار با ويرايشگر MMS بسيار آسان است . شمامی توانيد پيام ها را صفحه بندی کنيد و حداکثر هزار کاراکتر را در هر صفحهقرار دهيد و به آن يک عکس و کليپ صوتی اضافه کنيد . متاسفانه ويرايشگرنتيجه نهايی را نشان نمی دهد و در عوض عکس يا صدا فقط يک لينک متنی راوارد می کند . پيش ازارسال MMS برای مشاهده آن بايد Preview(پيش نمايش ) را از منو انتخاب کنيد . اندازه پيام MMS نبايد از 100kBتجاوز کند . تا 15 MMS را می توان در حافظه تلفن ذخيره کرد .

 

p1.jpgp2.jpg

 

Email Clientدر واقع يک نرم افزار جاوا است و از پروتوکل های pop3 و IMAP4 پشتيبانی میکند . اما با پيوست ها کار نمی کند و تيترهای Email يا متن را دانلود نمینمايد . با نوکيا 3220 از Instant Messaging نيز می توانيد استفاده کنيد.

 

p7.jpgp8.jpg

Email Client

لینک به دیدگاه

دوربين :

دوربين نوکيا 3220يک دوربين VGA است و عکس هايی که می گيرد کيفيت متوسطی دارند . سايه رنگعکس ها عمدتا سبز رنگ است که در گوشه های عکس کاملا نشان داده می شود .

 

do1.jpgdo2.jpg

 

چهارحالت برای گرفتن عکس وجود دارد : عکس استاندارد ، پرتره ، حالت شب و فيلم. از ميان سه سطح کيفيت برای تصوير می توانيد يکی را انتخاب کنيد.Self-Timer (زمان دادن به دوربين برای گرفتن عکس ) با جلوه های ويژه نورهمراه است .

 

do3.jpgdo4.jpgdo5.jpg

 

عکسها در حافظه داخلی در يک پوشه مشخص ذخيره می شوند . شما می توانيد برایويرايش عکس از چندين ويژگی استفاده کنيد . مدت زمان فيلمبرداری فقط بهحافظه داخلی تلفن بستگی دارد . کيفيت فيلم های ضبط شده در فرمت 3GP خيلیبالا نيست اما برای يک MMS کافی است .

 

do6.jpgdo7.jpg

 

ساير امکانات:

بااستفاده از تقويم می توانيد زمان را مرتب کنيد . ساير تلفن های سری 40نوکيا نيز همينطور است . تقويم طبق پيش فرض تصوير ماه را نشان می دهد امامی توان آن را در تصوير هفته يا بصورت ليست کار برای يک روز خاص نيز تنظيمکرد. روز شروع هفته را می توانيد در روز دوشنبه ، يکشنبه يا شنبه تعيينکنيد . در تصوير ماه ، روزهايی که دارای رويداد هستند با فونت پررنگ نشانداده می شوند ، در تصوير هفته رويدادها درروز و زمان مربوطه بصورت آيکنهايی مطابق با نوع رويداد نشان داده می شوند.

 

sai1.jpgsai2.jpgsai3.jpgsai4.jpg

 

تلفنشامل پنج رويداد است : قرار ملاقات ، تماس ، تاريخ تولد ، يادداشت ويادآوری . فقط با يک نوع سيگنال صوتی و با نور از رويداد آگاه می شويد .ليست To-do نيز وجود دارد که در آن می توانيد يادداشت های با حداکثر طول160 کاراکتر را وارد کنيد و آنها را مرتب نماييد . انتقال کارها به تقويمبسيار آسان است .

 

sai5.jpgsai6.jpg

 

آلارمتکرا دارد و شما می توانيد هر نوع ملودی را برای آن قرار بدهيد . همچنينمی توانيد يادداشتی را که حداکثر سه هزار کاراکتر است به آن اضافه کنيد .

 

sai7.jpgsai8.jpg

 

ماشين حساب بسيار ساده است اما با اينحال عملکردهای زيادی را انجام می دهد و ارز را تبديل می کند .

 

sai9.jpgsai11.jpg

 

ضبطصوت تا آنجا که حافظه اجازه بدهد ضبط می کند و آنها را در فرمت AMR ذخيرهمی کند . امکان ارسال آنها از طريق MMS وجود دارد و می توانيد آنها رابعنوان زنگ قرار بدهيد . ويژگی هايی مانند تايمر شمارش معکوس ، کرنومتر يا Wallet

کيف پول) هم وجود دارد که محلی برای نگهداری اطلاعات محرمانه کاربران است.

 

sai12.jpgsai13.jpgsai14.jpgsai15.jpg

 

اين تلفن پنج بازی از پيش نصب شده دارد . امکان دانلود کردن ساير بازی ها و نرم افزارهای جاوا نيز وجود دارد. نوکيا 3220 از نسخه 2 جاوا پشتيبانی می کند. گزينه های ارتباطی تلفن شامل GPRS کلاس 10 ، HSCSD و EDGE است . ارتباط با کامپيوتر فقط از طريق کابل داده صورت می گيرد . بلوتوث يا پورت مادون قرمز وجود دارد . مرورگر اينترنتی از WAP2.0 و فرمت XHTML پشتيبانی می کند . PC Suite همانند ساير تلفن های سری 40 نوکيا است.

 

sai16.jpgsai17.jpgsai18.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...