رفتن به مطلب

مکان سنجی قصد دارد به وسیله شمارش افراد به هوشمندتر کردن شهرها کمک کند


ارسال های توصیه شده

مکان سنجی می‌خواهد به وسیله حسگرهای خود و پلت فرم فن آوری به هوشمندتر کردن شهرها کمک کند.

 

درک اینکه چه تعداد از مردم هر روز از امتداد پیاده رو عبور می‌کنند ممکن است بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما مکان سنجی، که در نیویورک راه اندازی شده است، در مجموع 7.8 میلیون دلار از شرکت‌های NEA، سرمایه گذاری Qualcomm و صندوق مشترک، سرمایه جذب کرده است تا این کار را انجام دهد. این شرکت با استفاده از یک حسگر که از فضاهای عمومی فیلمبرداری می‌کند و سپس آن ویدئو را به اطلاعاتی که می‌تواند برای شمارش مردم، اتومبیل و یا اشیاء دیگر در حال عبور مورد استفاده قرار گیرد، تبدیل می‌کند. مکان سنجی برای افراد در حال شروع است.

 

این شرکت سه شنبه در حال راه اندازی ست، و اعلام کرده که حسگر اندازه گیری تعداد افراد برای سفارش اولیه 99 دلار خواهد بود. بنیانگذاران مکان سنجی معتقدند که این حسگر برای پروژه‌های اجتماعی، دولت‌های شهری و برای افرادی که مالک فروشگاه‌ها می‌باشند و یا به این کار علاقمندند مفید می‌باشد. البته آن‌ها تنها نیستند. چون اخیراً یک سیستم به نام تراکم ارائه شده که قابلیت شمارش افراد در داخل کافی شاپ ها، ادارات، و یا دیگر مکان‌های سرپوشیده را پوشش می‌دهد.

3iyj9etblnaypp1t4mxp.png

تصویری از پایگاه مکان سنجی

 

بررسی تعداد افراد در یک مکان و تبدیل اطلاعات به داده‌های دیجیتال، انواع مزیت‌ها را به همراه دارد، از جمله توانایی برای استفاده بهتر از فضاهای عمومی تا فهمیدن اینکه رستوران مورد علاقه شما میز خالی دارد یا خیر. فقط در حال حاضر، به لطف حسگرهای ارزان تر- در مورد مکان سنجی- و بینایی بهتر کامپیوتر، در واقع ما می‌توانیم با هزینه کم تعیین کنیم که چه تعداد افراد در محدوده‌های وسیع بزرگ وجود دارند.

 

موضوع این است که شمارش افراد در مقیاس دشوار است. بسیاری از روش‌ها نیاز به این دارد که هر کس در کوچه و خیابان دارای یک تلفن با Wi-Fi روشن باشد، و ماهواره‌ها به اندازه کافی وضوح خوبی ارائه نمی‌دهند. از نقطه نظر حفظ حریم خصوصی، می‌توان گفت که این امر می‌تواند حتی بهتر باشد اگر مکان سنجی بتواند ناشناس ماندن را در پلت فرم خود تضمین کند، اما همانطور که در عکس بالا مشاهده می شود، وضوح تصاویر پایین است. اساساً یک لنز ارزان قیمت در خیابان وجود دارد (یا در یک پنجره فروشگاه برای کنترل عبور و مرور) که برای شمارش چیزها طراحی شده است.

 

پلت فرم مکان سنجی می‌تواند با استفاده از سیستم ویدئویی خود کاربر کار کند، یا می‌توان یک سنسور 99 دلاری نصب کرد. هزینه این شرکت ماهانه براساس تعداد نقاط اندازه گیری شمارش افراد محاسبه می‌شود. بنیانگذاران این شرکت، FlorentPeyre، COO و بنیانگذار Alexandre Winter، مدیر عامل شرکت، چندین مورد استفاده برای پلت فرم در طول یک مصاحبه ارائه کردند. آن‌ها یک آب نبات فروشی را با قرار دادن یک حسگر در پنجره رو به خیابان او مورد استفاده قرار دادند البته با توجه به اجاره آنجا به اندازه مدت زمانی که مردم در آنجا تردد می‌کردند. بر اساس آن داده‌ها، او بهترین محل عبور و مرور در بعدازظهر را انتخاب کرد.

 

دیگر موارد استفاده شده عبارت‌اند از استفاده محققان از داده‌های مکان سنجی برای ایجاد نقشه‌های کنترل ترافیکی و چگونگی ارتباط با تماس 3-1-1. شهرداری نیز ممکن است از آن برای ترسیم خط کشی عابر پیاده و یا حتی بهینه سازی پروژه‌های ساختمانی آینده استفاده کند.

 

بنیانگذاران، برنامه دارند تا داده‌ها را در اختیار عموم بگذارند تا دیگران بتوانند از آن برای ایجاد طرح‌های پژوهشی جدید و یا جمع کردن اطلاعات بیشتر در مورد زندگی شهری برای کمک به کارآمدی و بهبود زندگی استفاده کنند. این شرکت یک مدل توزیع دارد که می‌تواند آن را اجرا کند، و هنگامی که با سیستم شمارش در مکان‌های سرپوشیده ترکیب شود، یهنی سیستمی که به صورت ناشناس قابلیت شمارش تراکم افراد را می‌دهد، ما به زودی می‌توانیم در جهانی زندگی کنیم که در آن شما می‌توانید در یک نگاه ببینید که دقیقاً چه تعداد از مردم در یک مکان و در یک زمان حضور دارند. این یک کار قدرتمند است.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...