رفتن به مطلب

درمان بیماریهای قلبی با سلول بنیادی


ارسال های توصیه شده

مطالعات تحقیقاتی محققان ایرانی در استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته و تا دو سال دیگر و با پایان یافتن فاز نهایی این پروژه، درمان بیماران قلبی با استفاده از سلول درمانی امکانپذیر می شود.

 

کد خبر : 05385 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

مهر: دکتر "ناصر اقدمی" مسئول مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان پنجشنبه در حاشیه سمینار چالشهای کاربرد سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای قلبی افزود: اولین مطالعه در زمینه استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای قلبی و عروقی از سال 1383 در کشور آغاز شد و طی آن 27 بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند.

 

وی اظهار داشت: از میان 27 نفر 18 بیمار تحت سلول درمانی قرار گرفتند و 9 نفر نیز به عنوان گروه کنترل سلولی دریافت نکردند. 18 نفری که تحت سلول درمانی قرار گرفتند همگی در سلامت بسر می برند و از بین آن 9 نفر تاکنون دو نفر جان خود را از دست داده اند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان اضافه کرد: نتایج اولیه این تحقیق نشان می دهد تزریق سلولهای بنیادی در درمان بیماران قلبی و عروقی نقش موثری داشته است.

 

وی به آغاز فاز دوم پروژه تحقیقاتی درمان بیماریهای قلبی با استفاده از سلولهای بنیادی اشاره کرد و گفت: 280 بیمار در قالب دو گروه 140 نفر با همکاری پنج مرکز درمانی در کشور آغاز شده است که تاکنون به نتایج خوبی هم دست یافته اند و 60 نفر از آنها توانسته اند با روش سلول درمانی تحت مداوا قرار گیرند.

 

اقدمی اظهار داشت: هنوز عوارض مشخصی در اثر استفاده از سلولهای بنیادی در درمان این بیماران مشخص نیست البته مطالعات تا دو سال دیگر نیز ادامه می یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای قلبی و عروقی اقدام نوینی در عرصه جهانی محسوب می شود و تاکنون یک هزار و 500 نفر در کل جهان با استفاده از این روش تحت درمان قرار گرفته اند.

 

سمینار علمی بررسی چالشهای استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای قلبی و عروقی روز گذشته در بیمارستان قلب شهید رجایی با حضور محققان ایرانی برگزار شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...