رفتن به مطلب

بررسی تخصصی سونی اريکسون k750: شگفت انگيز


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

سونی اريکسون K750 :

سونی اريکسون K750 در رده بالای تلفن های معروف به Manager قرار می گيرد. اين مدل، ابتدا وارد بازارهای اروپا شد. سونی اريکسون K750 یکی از بهترين تلفن ها است. دفترچه تلفن جديد آن با ليست تماس بسيار کوچک يکی از معايب عمده مدل های قبلی را برطرف می کند. اين تلفن جديد مجهز به کارت حافظه است که Mp3 Player را قابل استفاده و مفيد می کند و صدای Player بسيار عالی می باشد.سونی اريکسون در اروپا به خصوص بر نسل سوم تاکيد دارد.

 

5-B.jpg

 

مزايا:

• دوربين با کيفيت بسيار بالا و دارای کانون اتوماتيک

• کارت حافظه

• کيفيت صوتی در MP3 Player

• صفحه نمايش با کيفيت

• منوی Activity جديد

• راديوی داخلی مجهز به RDS

• قابليت شارژ از طريق کابل USB

 

معايب:

• EDGE ندارد

• صفحه نمايش بخوبی نصب نشده است

• جهت گيری تماس روی صفحه کليد از کيفيت پائين تری برخوردار است

• امکان غيرفعال کردن انيميشن منو وجود ندارد

• در صورت استفاده از کارت حافظه، پشتيبانی استاندارد برای USB ندارد

• زنگ Mp3 ، کيفيت متوسطی دارد

• صدای ديافراگم دوربين غيرفعال نمی شود (در بعضی نسخه های سفت افزاری اين امکان وجود دارد).

 

طراحی:

ساختارسونی اريکسون K750 ، استاندارد است و دارای دو رنگ تيره و روشن می باشد.با اين حال اين مدل جديد ،تلفنی نيست که هر کسی را جذب کند. K750 از مواد پلاستيکی ساخته شده است. کناره های نقره ای آن بخوبی با رنگ متاليک پرداخت شده است. سطح پلاستيکی سياه – قهوه ای آن مات است تا اثر انگشت ، مشاهده نشود. تنها قسمتهای سطح تلفن که براحتی کثيف می شوند، پوشش شيشه ای صفحه نمايش و مثلث صيقلی کليدهای عملکردی است. سونی اريکسون اين بار در بسته بندی تلفن پارچه ای برای تميز کردن قرار نداده است و صفحه نمايش نيز بخوبی نصب نشده است که در نهايت می تواند منجر به خراشيدگی آن شود.

 

t1.jpgt2.jpgt3.jpgt4.jpg

 

سونی اريکسون K750 ابعادش 20×46×100 ميليمتر است و وزن آن 99 گرم است و در گروه تلفن های کوچک قرار می گيرد. صفحه نمايش سونی اريکسون K750 متفاوت از K700 نمی باشد. وضوح آن نيز تغييری نکرده است و تنها تعداد رنگ های بکار گرفته شده ، متفاوت می باشد. صفحه نمايش آن شفاف است و با اينکه وضوح 220×176 پيکسل در دنيای موبايل امروزچندان شگفت انگيز نيست، عکس های آن کيفيت خوبی دارد.

تلفن مجهز به دو ديود نوری است که هدف آنها افزايش نور صفحه می باشد و همچنين بعنوان چراغ قوه نيز بکار می روند که عملکرد آن در منوی تلفن نصب شده است. می توان ديودها را تنظيم کرد تا برای یک دوره زمانی نامحدود یا فقط به مدت يک دقيقه که سيگنال Morse SOS پخش می شود،روشن شوند. اگرچه با استفاده از منومی توان نور را فعال کرد، اما اگر با فشار دادن طولانی يک کليد فعال شود، بسيار مناسب تر می باشد. ديودها بسيار قوی هستند و به سادگی می توانندعملکردهای يک چراغ قوه را انجام دهند.

 

tt10.jpgtt11.jpg

 

بلندگودر قاب پشتی تلفن قرار دارد. در لبه پوشش نقره ای بعلت برآمدگی لنزدوربين، بلندگو با سطح ميز تماس پيدا نمی کند. در حقيقت، کيفيت صدا درمکالمه تلفنی يا يک برنامه موسيقی به اين بستگی ندارد که صفحه نمايش بطرف بالا قرار می گيرد یا پايين.

 

t5.jpgt6.jpgt7.jpg

 

در طرف چپ تلفن، دکمه ای وجود دارد کهMusic Player يا راديو را آغاز می کند. برای انتخاب بين اين دو نرم افزار ، از تنظيمات منو استفاده کنيد. می توانيد به دلخواه پخش آخرين تراک موسيقی را برای اين دکمه تنظيم کنيد. در هر صورت برای فعال کردن Mp3 Player با اين دکمه بايد Earphone را وصل کنيد. اگر Player را از منوی اصلی فعال کنيد، Earphone ها می توانند با بلندگو جايگزين شوند.

 

tt9.jpg

 

در طرف راست تلفن يک دکمه دوگانه وجود دارد که عملکرد اصلی آن، کنترل ولوم است. اگر تلفن در حالت Stand by باشد ، با فشار دادن اين دکمه ، پنجره اطلاعات حالت Phone باز می شود. پنجره علاوه بر اطلاعات ديگر، اطلاعاتی در مورد حافظه اشغال نشده تلفن و کارت حافظه نيز فراهم می کند و وضعيت فعلی باتری در درصد نشان داده می شود.دکمه دوربين کمی پايين تر قرار گرفته است و اگر آن را کمی طولانی تر فشاردهيد، دوربين فعال می شود.

 

tt5.jpgtt6.jpg

 

برداشتن پوشش لنز نيز همين کار را انجام می دهد و پس از آن ديود سفيدی که زير دکمه قرار دارد، چشمک می زند. اين تلفن مجهز به کليدی برای دسترسی سريع به WAP نيست. قاب کشويی کوچک در پشت K750، لنز دوربين و آينه کوچک خود نگاره رانشان می دهد. رابط آنتن بيرونی زير يک صفحه کوچک پنهان شده است. يک دسته نقره ای نيز وجود دارد که هنگام عکسبرداری می توان انگشت ها را روی آن گذاشت.

 

tt2.jpgtt1.jpg

 

درپايين طرف چپ تلفن، محلی برای کارت حافظه Memory Stick Duo وجود دارد که توسط پوششی محافظت می شود که دارای خاصيت فنری است و برای بيرون آوردن کارت حافظه ، کمی آن را فشار دهيد تا پوشش جدا شود. زمانی که تلفن روشن است نيز امکان بيرون آوردن کارت وجود دارد. يک قسمت استاندارد از بسته بندی سونی اريکسون K750، يک کارت حافظه 64MB است. در حال حاضر ، ماکسيمم ظرفيت يک تلفن موبايل، 2GB است. يک آداپتور نيز به همراه اين تلفن عرضه میشود که امکان استفاده از کارت حافظه کوچک Stick Duo را در کارت خوان های با اندازه استاندارد فراهم می کند. اگر تلفن از طريق يک کابل وصل شود، نمیتوانيد به محتوای کارت حافظه دسترسی پيدا کنيد. برای مثال، به ملودی هایزنگ ذخيره شده روی کارت دسترسی نداريد. همچنين ارتباط کابل موجب می شود که برای زنگ تلفن فقط از تن های استاندارد استفاده شود. پس از جداشدن کابل تمامی نرم افزارها و عملکردها به حالت نرمال بر می گردند.

 

tt14.jpgtt15.jpg

 

باتری ازنوع Li-pol و با ظرفيت ٩٠٠ mAh می باشد. امکان برداشتن کل قاب پشتی وجود ندارد بلکه فقط قسمت کوچکی از آن قابل جابجايی است. بنابراين نياز است که باتری در محل مربوطه جا زده شود.سيم کارت در زير باتری قرار می گيرد و در نتيجه ، برداشتن آن نسبتاً مشکل می باشد. باتری در حالت Stand by تا 400 ساعت و درمکالمه تا 540 دقيقه دوام می آورد. اين مدل جديد سونی اريکسون در دو ساعتشارژ می شود و همچنين می تواند از طريق کابل داده عرضه شده همراه تلفن، به پورت USB کامپيوتر وصل شده و مجدداً شارژ می شود. برخلاف موبايل های زيمنس که شارژ مجدد آنها توسط سوئيچ نصب شده روی کابل کنترل می شود، در موردK750 نمی توانيد انتخاب کنيد و تلفن در هر حال دوباره شارژ می شود.

 

tt3.jpgtt4.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش:

صفحه نمايش سونی اريکسون K750 بسيار شفاف است و مرز مشخصی بين پيکسل ها وجودندارد. اگرچه بنظر می رسد که هيچ صفحه نمايشی نمی تواند رنگ سفيد خالص ايجاد کند و K750 نيز از اين قاعده مستثنی نيست و رنگ سفيد آن، کمی سايه رنگ قرمز دارد. نور زمينه کاملا يکنواخت است.

 

saf1.jpg

صفحه نمايش اصلی

 

اگرروی صفحه نمايش ، پيش زمينه قرار دهيد، حاشيه های صفحه نمايش تا حدودی روشن تر می شود. هرگاه از يک زاويه مشخص به صفحه نمايش نگاه کنيم، کيفيت خوبی را نشان می دهد، اما اگر زاويه ديد عمود برآن باشد ، بهترين کيفيت تصوير را ارائه می دهد. لايه زير صفخه نمايش تا حدودی انعکاسی است،بنابراين تصاوير حتی زير نور مستقيم خورشيد نيز ديده می شوند. همچنين تلفن يک گزينه جديد کنترل روشنايی نيز ارائه می دهد. صفحه نمايش در بالای تلفن قرارگرفته است و فضای کافی برای صفحه کليد باقی می ماند.

 

saf2.jpg

 

صفحه کليد:

دکمه های قسمت عملکردی دقيقاً به همان ترتيب پراکنده شده اند که از يک تلفن رده بالا مانند سونی اريکسون انتظار می رود. تماس های تلفن توسط دکمه هایموجود در زير صفحه نمايش کنترل می شوند. کليدهای سبز و قرمز مشاهده نمیشود. کليد back و C نيز در اينجا وجود دارد. زير صفحه نمايش، بين دکمه های عملکردی ، کليد ديگری وجود دارد که آيکن آن ناشناخته است و تصور می شود که با فشار دادن اين کليد مستقيماً وارد WAP می شويم.

 

sk3.jpgsk4.jpg

صفحه کليد دارای نور سفيد رنگ است

 

اين کليد در بقيه دستگاهها منويی را باز می کند که شامل سه پوشه است:

New Events :در اينجا تاکيد بر تمامی پيام های دريافتی خوانده نشده ، تماس های ناموفق يا هشدارهای رويدادهای خاص از تقويم است. در گزينه های تنظيم می توانيدانتخاب کنيد که از عملکرد جديد استفاده نماييد يا در مورد رويدادهای جديدو برنامه ريزی شده به روش استاندارد، در يک پنجره جداگانه اطلاع پيداکنيد.

Short Cuts : عملکرد دلخواه کاربران، گزينه (back)است. در اين منو می توانيد عملکردهايی را که بسيار استفاده می کنيد، قراردهيد. در نتيجه بسيار سريع تر به آنها دسترسی پيدا می کنيد.

Book marks : رجوع به صفحات اينترنت و WAP دلخواه.

 

k1.jpg

 

کليدعملکردی چپ زير صفحه نمايش ، ليست تماس را کنترل می کند ( تماس هایدريافتی،خروجی و ناموفق) . فشار دکمه راست يا جويستيک، شما را به منویاصلی می رساند. چهار جهت جويستيک می تواند برای ميان بر تعيين شود. تلفن ليستی از تمامی گزينه ها را ارائه نمی دهد و نياز است که در منو مرور کنيدو هرگاه عملکرد موردنظر روی صفحه نمايش، ظاهر شد با فشار دادن دکمه، آن راعلامت گذاری نماييد. کليدهای عددی در يک مستطيل قرار گرفته اند که خود نيزمستطيل شکل می باشند، بجز کليد شماره 2 که توسط جويستيک محدود شده است.کليدها و حتی فواصل بين آنها برای لمس صفحه کليد، مناسب می باشد اما اينقدر باريک هستند که نوشتن چندان راحت نيست. تمامی کليدها از پلاستيکسخت ساخته شده اند. صفحه کليد می تواند بطور دستی و اتوماتيک قفل شود.برای قفل کردن دستی صفحه کليد، * و کليد عملکردی راست را فشار دهيد. همينميان بر، قفل صفحه کليد را باز می کند. قفل اتوماتيک نيز پس از 20 ثانيه که صفحه کليد مورد استفاده قرار نگرفت ، فعال می شود.

 

sk1.jpgsk2.jpgs1.jpg

 

ساختار منو:

با فشار دادن جويستيک، منويی باز می شود که همانند منوی دوربين هایCyberShot سونی است. تنها مشکل در اين است که پس از تائيد هر انتخاب، منوبسته می شود، بنابراين زمانی که تنظيم جديدی نياز است، بايد دوباره منو راباز کنيم. گرافيک منو از مدل قبلی K700 ، گرفته شده است و انيميشن در هر مرحله وجود دارد:

 

- ورود به منوی اصلی : آيکن ها از مرکز به حاشيه های صفحه نمايش گسترده می شوند.

- حرکت در منوی اصلی : آيکن انتخابی به تدريج بزرگتر می شود و به همراه حلقه دور خود، ضربان پيدا می کند.

- سطح بعدی منو : از سر تيتر بطرف پايين باز می شود.

- حرکت در سطح بعدی منو: تمامی حرکات مکان نما بصورت انيميشن است.

- پوشه ها : زمانی که به پوشه بعدی می رويد، از يک طرف زوم می کند.

پيش زمينه های انيميشن روی صفحه نمايش اصلی و زمينه متحرک پشت منوهای مشخص شده را نيز در نظر بگيريد.

سرعت سونی اريکسون K750 بسيار زياد است و با افزودن انيميشن، کمی کند می شود.گزينه ای برای غيرفعال کردن انيميشن در اختيار کاربر قرار می گيرد.

 

sa1.jpgsa2.jpg

 

صفحه نمايش اصلی با پيش زمينه تزئين شده است که می تواند بصورت انيميشن باشد.متن ها فقط قسمت بالا و پايين صفحه نمايش را اشغال می کنند و بيشتر سطح آنبرای تصوير باقی می ماند. پيش زمينه اغلب بخشی از تم گرافيکی است که زمينه پشت منو و ساير جزئيات محيط کاربر را تنظيم می کند. تلفن دارای چهار تم گرافيکی از پيش نصب شده است که بصورت روشن و وارونه می باشند.

 

sa3.jpgsa4.jpgsa5.jpgsa6.jpg

چهار تم گرافيکی استاندارد

 

تم های بيشتری با کيفيت های متفاوت می توانند از اينترنت دانلود شوند. بعد ازيک زمان کوتاه که تلفن فعاليتی نداشت، حفظ کننده صفحه به شکل يک ساعت ديجيتال بزرگ فعال می شود که آيکن های رويدادهای ناموفق را نيز نشان میدهد. تنها راه برای خروج از حفظ کننده صفحه، فشار دادن کليد فلش است. آيکن ها در منوی اصلی بصورت یک ماتريس قرار گرفته اند که دارای چهار رديف و سه ستون است. آنها بخوبی طراحی شده و رنگی می باشند و بنابراين تشخيص آنها ساده است. جويستيک به شما کمک می کند تا در ماتريس حرکت کنيد. برای حرکت سريع در ماتريس ، تلفن ميان برهايی در اختيار شما قرار می دهد که در رابطه با وضعيت آيکن ها در ماتريس است و اين کار ساده است زيرا صفحه کليد عددی نيز دارای چهار رديف و سه ستون می باشد. ميانبرهای عددی در ساير سطوح منو نيز قابل استفاده می باشند، اما به ياد داشتهباشيد که شمارش معکوس برای اعداد از نخستين خط، در اينجا نشان داده نمیشود.

 

s2.jpg

منوی ميانبرها

 

سيستم کنترل بسيار مناسب است و می توانيد اطمينان داشته باشيد که کليک روی فلش، شما را يک سطح به عقب می برد و فشار دادن و نگهداشتن آن شما را مستقيماً بهصفحه نمايش اصلی می رساند. کليد C هرچيزی که قابل پاک کردن است را پاک میکند. ظرفيت حافظه داخلی سونی اريکسون K750 حدود 34MB است.Phone Manager فايلها را براساس وضعيت آنها یا ساختار درختی جدا نمی کند، بلکه آنها را فقط براساس نوع ، تفکيک می نمايد. در نتيجه، فايل های حافظه داخلی و کارت حافظه را در کنار یکديگر مشاهده می کنيد. حافظه به قسمت هايی تقسيم می شود: تصاوير( در يک زير پوشه قرار دارند)،فيلم ، صداها ، تم های گرافيکی ، صفحات وب ذخيره شده، بازی ها و کاربردها. آخرين پوشه برای فايلهای انواع مختلف در نظر گرفته شده است.

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

صدای مکالمات تلفنی ايجاد شده با K750 از کيفيت بسيار عالی برخوردار است وبر اجزای باس تاکيد دارد. بلندی صدا نيز قابل تحمل است ، اما حتی میتوانست بهتر از اين باشد. هندس فری داخلی از منوی Context فعال می شود.صدای آن برای يک محيط معمولی، بقدر کافی بلند است اما اگر سرو صدای اطراف زياد باشد، کافی نيست. تلفن به همراه يک دستگاه هندس فری و يک جفت Earphone استريوفونيک عرضه می شود. صدای حاصل از Earphone بلندتر از صدای گوشی است. اين تفاوت بخصوص زمانی محسوس است که از هر دو Earphone بطورهمزمان استفاده شود.

تماس ها می توانند با ضبط داخلی ضبط شوند که ازمنوی Context فعال می شود. ضبط، ابتدايی است و عملکرد ديگری بجز Start وStop ندارد. هر 20 ثانيه يکبار صدای بيپ بيپ ايجاد می شود تا طرف ديگرتماس متوجه شود که مکالمه ضبط می گردد. مدت زمان ضبط فقط به ظرفيت حافظه آزاد بستگی دارد.

 

d1.jpgd2.jpg

 

اگرچه ليست تماس ها بصورت تفکيک شده نيست اما می توانيد گروه های تماس های دريافتی، ارسالی و ناموفق را بطور جداگانه چک کنيد. در اينجا مشکل اين استکه فقط آخرين تماس های دريافتی ، ارسالی يا ناموفق از يک شماره تلفن، نشان داده می شود. اگر تصويری برای جزئيات تماس تعيين کرده باشيد در زمان مکالمه تصويری از شخصی که شماره آن را گرفته ايد روی صفحه نمايش ظاهر میشود. روی کل صفحه نمايش نشان داده نمی شود، بلکه فقط از عرض آن استفاده میکند. همين مورد در يک تماس دريافتی نيز وجود دارد. در اين مورد شما میتوانيد زنگ را با فشار دادن دکمه ولوم در کنار تلفن کم کنيد.

 

phc1.jpgphc2.jpgphc3.jpg

 

ملودی های زنگ می توانند بر اساس فايل های MID (40 صوتی )، MP3 يا AMR باشد. همه آنها در تلفن یا در کارت حافظه ذخيره می شوند.اگرچه کيفيت ملودی های زنگ MP3 چندان خوب نيست و اجزای باس وجود ندارد. درحاليکه اوج ، بسيار ناخوشايند و خشن است. عجيب است زيرا صدای فايل های MP3اجرا شده توسط Player داخلی حتی در صورت استفاده از بلندگو نيز بسيار خوباست. اين تفاوت زمانی واضح است که ابتدا يک ملودی زنگ را در MP3 Playerاجرا کرده و سپس به تلفن خود زنگ بزنيد. صدای زنگ با اينکه به ويژگی های فايل MP3 اصلی بستگی دارد، بقدر کافی بلند است. K750 نخستين مدل سونیاريکسون است که 500 اسم و شماره تلفن را ارائه می دهد. کتابچه آدرس روی سيم کارت و همچنين کتابچه آدرس تلفن بطور جداگانه نشان داده می شوند،جستجوی تماس ها با وارد کردن حروف اول اسم ، عملکرد جديد سونی اريکسونK750 است .

 

d3.jpgd4.jpg

 

تصوير استاندارد دفترچه تلفن فقط نخستين شماره را نشان می دهد که شما میتوانيد با فشار دادن دکمه مربوطه با آن تماس برقرار کنيد. با استفاده ازفلش ها می توانيد بطور افقی در تمامی شماره ها و آدرس ها مرور کنيد.زمانيکه يک اسم را وارد کرده یا ويرايش می کنيد، تلفن به شما اين امکان رامی دهد تا از 5 نوع شماره تلفن يکی را انتخاب کنيد. اگرچه هر اسم تماس میتواند فقط يکبار بر روی هر نوع شماره تعيين شود. برای مثال، امکان ذخيرهک ردن دو شماره موبايل در يک اسم تماس وجود ندارد، بعلاوه می توان برای شماره گيری صوتی برای هر شماره يک ملودی متفاوت تنظيم کرد.

داخل دفترچه تلفن فضايی برای ساير جزئيات مانند آدرس Email، ID برای InstantMessaging ، آدرس وب، عنوان ، کمپانی ، آدرس خيابان، يادداشت و تاريخ تولد وجود دارد. می توان جزئيات تماس را در تقويم کپی کرد و همچنين می توان برای هر مخاطب يک عکس تعيين نمود که در صورت تماس گرفتن شخص مربوطه روی صفحه نمايش نشان داده می شود.

 

pho1.jpgpho2.jpg

 

امکان تنظيم يک ملودی زنگ جداگانه نيز وجود دارد. در هنگام تنظيم دفترچهتلفن می توانيد انتخاب نماييد که کدام اسم در ابتدا قرار گيرد. بايد ازاين حقيقت آگاه باشيد که ورودی های خاص در تلفن کاملا مختصر هستند بنابراين ممکن است بعضی جزئيات دفترچه تلفن Outlook شما به طور خلاصه درآيد- برای مثال يک يادداشت متنی يا يک عنوان. اسامی دفترچه تلفن می تواند گروه بندی شود که در تفکيک تماس های دريافتی و ارسال پيام های عمده به شما کمک می کند. برای اشخاصی که در گروه تائيد شده قرار ندارند، بطور اتوماتيک يک سيگنال اشغال خط ارسال می شود.

ملودی های زنگ بطور مرکزی تنظيم می شوند و پروفايل های زنگ تاثيری بر آنها ندارد. در اينجا عامل مهم، بلندی نوع زنگ و ساير صداها است. برای سوئيچ کردن سريع به حالت Silent، کليد # را فشار داده و نگهداريد.

پيام :

سونی اريکسون K750 پيام های SMS، EMS، MMS، Email و Instant Message راارائه می دهد و در مقايسه با مدل های قبلی سونی اريکسون برای نوشتن SMS ازيک فونت مختلف و بزرگتر استفاده می کند. حداکثر 4 خط در صفحه نمايش جا میگيرد. پيام های دريافتی در يک فونت بسيار کوچک نشان داده می شود. تلفن مجهز به فرهنگ لغت T9 است که در نوشتن سريعتر به شما کمک می کند. امکانغيرفعال کردن T9 نيز وجود دارد اما آن بسيار هوشمند بوده و می تواند کارشما را آسان کند.

 

m1.jpgm2.jpg

 

اين مدل سونی اريکسون روش قديمی نوشتن را حفظ کرده است که در آن می توانيد بافشار دادن قسمت بالا یا پايين دکمه ولوم ، به ساير کارکترهای روی کليد دسترسی داشته باشيد. دکمه کنترل ولوم در طرف راست تلفن قرار گرفته و برای کسانی که راست دست هستند تقريباً مشکل است.

 

m3.jpgm4.jpg

تصوير پيام های دريافتی خواندن SMS

 

طبق معمول ويرايشگر متن پس از نوشته شدن آخرين کارکترها پيام ها را محاسبه میکند، در هر جهش به پيام ديگر ، يک هشدار کوتاه تری روی صفحه نمايش ظاهر میشود، فرآيند نوشتن سريع است. حتی اگر يک پيام بسيار طولانی در حال نوشتن باشد نيز، سرعت تغيير نمی کند. آدرس ها از طريق جستجوی اسامی آنها دردفترچه تلفن يا از طريق شماره گيری مستقيم شماره تلفن آنها انتخاب میشوند. اسامی يا شماره تلفن های چند نفر آخری که برای آنها پيام ارسال کرديد در يک ليست سريع ظاهر می شود که از آنجا می توانيد آنها را براحتی انتخاب کنيد. گزينه جديد اين است که می توانيد ملودی های خود را برای پيامهای متنی تنظيم کنيد. در نگاه اول بنظر می رسد که منو فقط شامل صداهایاستاندارد آشنا است. در پايان ليست يک ورودی مشاهده می کنيد که شما رامستقيماً به فايل های MP3 در حافظه می رساند. ويرايشگر MMS بخوبی مرتب شدهاست و هر MMS می تواند شامل تصاوير، ويدئو، صدا و يک متن باشد و تا اندازه300KB حجم داشته باشد، با اين وجود يک تصوير 2 مگاپيکسل در آن جا نمیگيرد. داخل منو گزينه جداگانه ای به نام Voice Message وجود دارد که درحقيقت یک MMS صوتی است. باز هم سونی اريکسون سرويس My Friends را برایارسال Instant Message (چت) ارائه داده است که برای فعال کردن آن فراهم کننده سرويس شما بايد آن را پشتيبانی کند.

 

m5t.jpg

ويرايشگر MMS

 

EmailClient برخلاف ساير کاربردهای اين تلفن، خيلی سريع نيست و بخصوص هنگام مرور در Email های دريافتی وقفه های عمده ای را نشان می دهد. داخل گزينههای تنظيم می توانيد انتخاب کنيد که Client، کل پيام ها را دانلود کند يا فقط تيترهای آنها را. اگر دنبال تيترها هستيد می توانيد فقط Email های دلخواه را يکی يکی يا بصورت يک گروه دانلود نماييد. همچنين می توانيد وقفه های زمانی را از 5 دقيقه تا 12 ساعت تنظيم کنيد که در آن صندوق پستی شما بطور دوره ای چک می شود. امکان دانلود کردن کل محتوای يک صندوق پستی درهمان زمان وجود ندارد. اگر يک Email را از حافظه تلفن حذف می کنيد، دفعه ديگر که به شبکه وصل می شويد همين پيام از صندوق پستی در سرور نيز حذف میشود.

 

m6.jpg

ليست ايميل ها

 

Email Client دارای فرمت نمی باشد و تصاوير وارده مستقيماً در پيوست ظاهرمی شوند که امکان مشاهده و ذخيره کردن آن ها در حافظه تلفن وجود دارد. يک فايل در فرمت XLS بدون شکل در حافظه ذخيره می شود اما تلفن از عهده نشان دادن آن بر نمی آيد.

 

راديو و موسيقی :

با سونی اريکسون k750 می توانيد به راديو يا فايل های موسيقی گوش بدهيد .برای گوش دادن به راديو بايد Earphone را وصل کنيد زيرا بعنوان آنتن بکارمی رود . پس از فعال شدن راديو صدای آن از طريق بلندگو نيز شنيده می شود .راديوی سونی اريکسون k750 مجهز به RDS است که بواسطه آن پس از تنظيم راديودر يک لحظه يا بيشتر ، مشخصات ايستگاهی که به آن گوش می دهيد روی صفحه نمايش ظاهر می شود . جای تاسف است که نام فراهم شده توسط RDS در هنگام ذخيره شدن ايستگاه ها در حافظه قابل استفاده نمی باشد . در اين جا فقطجزئياتی در مورد فرکانس مشاهده می کنيد . خوشبختانه می توان به تمامی فرکانس های ذخيره شده يک اسم داد . راديو تمامی فرکانس ها از 87.5 تا108.5 مگا هرتز را پخش می کند . کيفيت صدای دريافتی تا اندازه زيادی به وضعيت آنتن بستگی دارد. راديو می تواند در زمينه اجرا شود اما بنظر می رسدکه نرم افزار تلفن را کمی کند می کند . با دریافت تماس ، موسيقی متوقف شده و پس از پايان دوباره پخش می شود . کيفيت صدای راديو چندان خوب نيست .

 

r1.jpgr2.jpgr3.jpg

لحظه ايی بعد از پخش راديو نام ايستگاه به طور اتوماتيک نشان داده می شود ، فقط فرکانس در حافظه ذخيره می شود

 

فايل های MP3 براحتی دانلود شده و توسط يک کارت خوان يا از از طريق کابلUSB در حافظه ذخيره می شوند . از ارسال اطلاعات توسط بلوتوث يا مادون قرمزاجتناب کنيد زيرا اتلاف وقت است . زمانی که فايل های MP3 در تلفن وجوددارد می تواند بصورت يک ليست کامل پخش شده يا در playlist جداگانه تفکيکشوند . صدای MP3 ايجاد شده توسط سونی اريکسون k750 واقعا جالب است و بدليل گزينه مگا باس در کل طيف فرکانس بخوبی متعادل می شود . Earphone عرضه شده همراه تلفن از کيقيت چندانی برخوردار نيست . تلفن در زمينه نيز با فايلMP3 کار می کند .

 

mo1.jpgmo2.jpgmo3.jpg

لینک به دیدگاه

دوربين:

عکس هايی که k750 می گيرد برای يک تلفن ، عالی است. سونی اريکسون k750 در وضوح 1224×1632پيکسل عکس می گيرد و بنابراين يک تلفن دوربين دار دو مگاپيکسل است. وضوحپايين تر 480×640 یا 120×160 پيکسل نيز وجود دارد. شما می توانيد دو گزينه کيفيت ، یکی را انتخاب کنيد. يک فايل JPEG با کيفيت عالی در بالاترين وضوحممکن در حدود 400kb را بکار می گيرد. برای شروع عکسبرداری، پوشش لنز را درطرف پشت تلفن برداريد. صفحه نمايش فورا به يک نماياب تبديل می شود. تلفنرا بصورت افقی نگه داريد و انگشت اشاره شما مستقيما روی دکمه پخش قرار میگيرد.

 

cam1.jpg

دکمه مخصوص دوربين

 

مورد اخير بسيار شبيه ديافراگم دو مرحله ای يک دوربين معمولی است زيرا سونی اريکسون k750 يکی از نخستين موبايل های دوربين دار است که کانون اتوماتيک دارد و توسط يک فشار کم روی دکمه پخش ، فعال می شود. برای اينکه نتيجه خوبی حاصل شود ،بايد صبر کنيد تا صدای بيپ بيپ شنيده شده و علامت روی صفحه نمايش ،سبز رنگ شود. سپس دکمه پخش را کاملاً فشار دهيد و دوربين عکس میگيرد. لحظه نوردهی هميشه با نوعی صدای ديافراگم همراه است. متاسفانه امکان غير فعال کردن صدای ديافراگم وجود ندارد. حتی در حالتی که تلفن روی Silent (بی صدا) قرار دارد نيز اين صدا شنيده می شود.

 

cam2.jpgcam3.jpgcam5.jpgcam5.jpg

 

فاصله کانونی دقيق، بخصوص در حالت Micro (کوچک) يک مزيت است. K750 از متن ها یاساير اشيای نزديک، عکس های بسيار عالی می گيرد. دوربين فقط يک زوم ديجيتالارائه می دهد که دارای 30 مرحله است و توسط دکمه دوگانه کنترل ولوم ، کنترل می شود. نور اضافی برای صفحات تاريکتر توسط یک فلاش فراهم می شود، دوديود، ابزار ديگری برای افزايش شدت نور هستند که هنگام فشار دادن دکمه پخشايجاد می شود. يک نور فلاش ديگر نيز می تواند برای تلفن نصب شود. جويستيک در کنترل تعادل نوردهی به شما کمک می کند. ابتدا چگونگی استفادهاز اين گزينه را بخوبی بياموزيد زيرا در غير اينصورت، عکس های شما اغلب بيش از حد نور دارند.

 

cam6.jpgcam7.jpg

ديودهای اضافی نور

 

خوشبختانه، عملکردهای تنظيم وضوح، ماکرو، حالت شب يا فلاش که بطور مکرر استفاده میشوند، کليدهای ميان بر مربوطه به خود دارند و مستقيما فعال می شوند. از ميان عملکردهای ديگر می توان به گزينه تعادل رنگ سفيد اشاره کرد که اغلب برای استفاده در حالت اتوماتيک نياز است و با شرايط پيچيده نوردهی ، کنار نمی آيد.

 

cam8.jpgcam9.jpgcam10.jpg

 

دوربين برای تنظيمات تصوير، گزينه های زيادی دارد: (جلوه های ويژه)، کادر، عکس های متوالی و عکس های دورنما که در سه قسمتتقسيم می شوند. تمامی جزئيات در مورد نوردهی و تنظيمات ، در تيتر EXIFفايل JPEG ذخيره می شود. برای تنظيم عکس های آماده، از کاربرد Photo DJاستفاده کنيد. شاخص (Sensor) دوربين از نوع CMOS می باشد. سونی اريکسونK750 فيلمبرداری هم می کند. ماکسيمم وضوح 144×176پيکسل است. مدت زمان فيلمبرداری به حافظه آزاد موجود بستگی دارد. در هنگامعکسبرداری می توانيد از زوم استفاده کنيد اما مجاز به خاموش کردن صدا نمیباشيد. در پايان می توانيد ويدئوها را بطور افقی اجرا کنيد. تنظيماتیمانند ويرايش و ادغام کردن تصاوير، بواسطه نرم افزارVideo DJ فراهم است.

 

ساير امکانات:

هرگاه بسته نرم افزاری PC Suite را نصب کنيد، File Manager سونی اريکسوناز ميان برنامه ها ظاهر می شود و به شما کمک می کند تا از کامپيوتر بهحافظه تلفن و کارت حافظه برويد. همچنين می توانيد با استفاده از کابل ازيک File Manager معمولی به ظرفيت های حافظه دسترسی پيدا کنيد. در اينصورت، Manager به شکل يک ديسک ظاهر می شود. از آنجايی که سونی اريکسون در صورتاستفاده از کارت حافظه از USB پشتيبانی نمی کند، File Manager درست پس ازبرقراری ارتباط از طريق کابل، بصورت ديسک نشان داده نمی شود. برای نشاندادن آن بايد درايورهای خاصی را نصب کنيد. تلفن قادر نيست که با هر کامپيوتری ، ارتباط کابل برقرار کند و بنابراين استفاده از آن بصورت يک محل ذخيره قابل

جابجايی ، محدود می باشد.

 

sayer9.jpg

 

زمانی که در تلفن به تصاوير می رويد، می توانيد انتخاب کنيد که تصاوير درماتريس 2×2 نشان داده شوند یا 3×3. تمامی پروفايل های متن فراهم نمی باشد.ايجاد پروفايل زمان می برد و بنابراين توالی تصوير کاملاً روان نيست، امابا اين حال سريعتر از K700 می باشد. يک کليک، تصوير را در تمام صفحه نمايشمی گستراند. اگر با تصاوير افقی استاندارد کار می کنيد، ممکن است دکمه رابرای پروفايل های افقی فشار دهيد و بنابراين عکس ها کل صفحه نمايش را پرمی کند. منو يک گزينه زوم ارائه می دهد که در بزرگ کردن يک قسمت انتخابیاز عکس به شما کمک می کند. گزينه حذف که روی صفحه نمايش ظاهر می شود، میتواند بصورت يک فايل جداگانه ذخيره شود که اساسا تنها روشی است که میتوانيد عکس های خود را حذف کنيد. از آنجايی که زوم در مراحلی صورت میگيرد، ايجاد يک حذف کاملاً مشخص شده، غيرممکن است. همچنين در اين منو میتوانيد اندازه تصوير ايجاد شده را انتخاب کنيد. سونی اريکسون يک عملکردSlide show ارائه می دهد که می توانيد عکس ها را روی صفحه نمايش نشاندهيد. عملکرد Remote Screen نيز به همين صورت است اما عکس ها را به يکآداپتور بلوتوث ارسال می کند که می تواند به يک تلويزيون وصل شود. اينآداپتور در بسته بندی قرار ندارد و بايد جداگانه خريداری شود.

 

sayer6.jpgsayer7.jpg

 

بواسطه Quickshare به سادگی می توانيد Email ها را بصورت موارد يک MMS ازطريق بلوتوث یا پورت مادون قرمز ارسال کنيد. شما می توانيد بيش از يک فايلرا علامتگذاری کرده و سپس آنها را ارسال یا حذف کنيد. فايل ها می تواننداز حافظه داخلی به کارت حافظه و بالعکس، کپی شده یا حرکت کنند. اين تلفن دارای سه بازی از پيش نصب شده است .اجرای برنامه های جاوا يا بازی ها رامی توان بصورت Minimize درآورده و سپس از آن خارج شد . بعد می توانيددوباره به بازی برگرديد و از همان جايی که آن را متوقف کرديد ، ادامه دهيد. اما در عين حال هيچ نرم افزار ديگری از جاوا باز نمی شود .

 

sayer1.jpgsayer2.jpg

منوی بازی ها و نرم افزارهای جاوا

 

سونی اريکسون k750 از EDGE پشتيبانی نمی کند و شکی نيست که نداشتن EDGE دربازار رقابتی امروز برای هر تلفن نقطه ضعف محسوب می شود . تلفن باپشتيبانی از تکنولوژی های CSD،HSCSD وGPRS کلاس 10 داده را انتقال می دهد. تلفن دارای يک مرورگر داخلی WAP است که از عهده صفحات اينترنتی ساده برمی آيد و می تواند از طريق APN به اينتزنت وصل شود .

 

sayer3.jpgsayer4.jpgsayer5.jpg

 

سونی اريکسون K750 از طريق پورت مادون قرمز ، بلوتوث يا کابل USB به کامپيوتروصل می شود . شما می توانيد فايل سفت افزار مورد نياز را به کامپيوتر خوددانلود کرده و سپس با استفاده از يک کابل آن را به تلفن انتقال دهيد .اگرچه برای اين کار به يک درايور خاص نياز داريد. بلوتوث از تکنولوژی HID پشتيبانی می کند که به شما امکان می دهد تا نرم افزارهای خاص کامپيوتر رامستقيما از تلفن اجرا کنيد . k750 مجهز به پروفايل هايی برای معرفی برنامهو يک player چند رسانه ای است که از تلفن بصورت يک درايور ماوس استفاده میکند .

مدل جديد سونی اريکسونساعت را نشان می دهد و همچنين از تکرار آلارم پشتيبانی می کند . شما میتوانيد روزهای فعال کردن آلارم و همچنين زنگ آن را انتخاب کنيد و يا يکبرنامه راديويی را در عوض ملودی استاندارد آلارم قرار دهيد . حتی در صورتخاموش بودن تلفن نيز آلارم فعال می شود .

 

alarm1.jpg

تنظيم آلارم

 

تنظيم زمان دستخوش تغييرات عمده ای نشده است . شما می توانيد تصوير استانداردروز ، هفته و ماه را مشاهده کنيد. در سونی اريکسون k750 متن در تقويم رویيک خط جداگانه نشان داده می شود . تلفن فقط يک نوع رويداد را ارائه می دهد و برای هر يادداشت نيز می توان يک يادآوری تعيين کرد .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpg

تصوير روز ، هفته و ماه در تقويم

 

ويرايشگراين مدل نيز به شما امکان نمی دهد که يک رويداد تکراری در تقويم وارد کنيد. اين نوع رويداد فقط در صورتی استفاده می شود که تلفن با يک کامپيوترهماهنگ شده باشد . ويرايشگر اين امکان را می دهد که علامت √ کارهای انجامشده را برداريد . يادداشت می تواند شامل يک متن 250 کاراکتری باشد . درحالت Stand by يادداشت در يک کادر مشاهده می شود . ضبط موجود در تلفن سادهاست و به محض اينکه گزينه آن را در منو انتخاب کنيد شروع به ضبط می کند .پس از پايان ضبط بايد نتيجه را ذخيره کنيد . ضبط خيلی حساس نيست و صدای آناز بلندگو شنيده می شود که در صورت استفاده از Earphone کيفيت آن بيشترمیشود . متاسفانه MP3 player داخلی ضبطهای انجام شده با ضبط تلفن را نمی خواند . در نتيجه عملکردهايی مانند Stop ، Forward، Skip بدون استفاده باقی می مانند . شما فقط می توانيد از play و Stop استفاده کنيد . مدتزمان ضبط محدود به حاقظه آزاد است .

 

za1.jpgza2.jpg

ضبط صوت بسيار ساده است

 

تلفن دارای اين قابليت ها نيز می باشد : کرنومتر ، تايمرشمارش معکوس ، حافظه برای کدهای رمزی ، ماشين حساب و ساعتی که زمان را در نقاط مختلف جهان نشانمی دهد .

 

cal.jpgclock.jpgtoolkit.jpg

 

CD عرضه شده همراه تلفن شامل برنامه PC Suite وچندين برنامه ديگر است که در برقراری ارتباط درست تلفن با کامپيوتر کمک می کند :

 

File Manager:دسترسی به حافظه تلفن و کارت حافظه را فراهم می کند . کارت حافظه مستقطمااز هر File Manager معمولی نيز در دسترس است و اگر تلفن از طريق کابل وصلشود ، تنها گزينه ای که وجود دارد همان است . File Manager در يک ارتباط کابل فقط ظرفيت حافظه داخلی را نشان میدهد .

Image editor : نرم افزاری برای کار با تصاوير که به ايجاد پيش زمينه روی صفحه نمايش کمک می کند .

MMS Home Studio : به منظور ايجاد يک الگو برای MMS شما طراحی شده است . پيام های چند رسانه ای در تلفن ضبط شده و سپس به آدرس ارسال می شوند .

 

محتويات بسته بندی استاندارد:

• تلفن

• کارت حافظه 64 مگا بايت Memory Stick Duo

• آداپتور برای کارت خوان های مغناطيسی با اندازه استاندارد

• کابل USB

• Earphone استريوفونيک به همراه هندزفری

• شارژر

• CD نرم افزاری

• اسناد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...