رفتن به مطلب

کیف چرم را چگونه تمیز کنیم


jobilo

ارسال های توصیه شده

هنگام تمیزکاری و ضد عفونی خانه و کمد لباس تان از کیف چرم تان غافل نشوید. با این همه آلودگی و باکتری های مترو و بی آر تی، لکه های جوهر، اثر لوازم آرایش، زدگی و خوردگی، چند راه بسیار خوب برای تمیز کردن این عزیزان دل گران قیمت تان وجود دارد. با رعایت نکات زیر می توانید درخشش، انعطاف و نرمی را به کیف های چرم بازگردانید.

تمیز کردن مهم است

 

هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر است. آسان ترین راه پاک کردن کیف چرم با پارچه ی چیت آغشته به آب و چند قطره صابون محلول در آن است. پارچه را به آرامی و در جهت بافت چرم بکشید.

داخل کیف چرم نیز به اندازه سطح آن کثیف می شود. جارو برقی را بردارید، سری باریک آن را وصل کنید و در عرض چند ثانیه گرد و خاک داخل کیف چرم را از پاک کنید.

تمیز کردن نقطه ای

 

روش های مورد علاقه ی ما برای پاک کردن لکه های سمج جوهر، خون و غذا، مالیدن الکل و آبلیمو به کیف چرم است. از استفاده از دستمال های مرطوب بچه و آرایش پاک کن به طور مستقیم بر روی کیف های چرم خودداری نمایید، در عوض آنها را رقیق نموده و بعد از امتحان نمودن روی یک سطح کوچک کیف چرم (ترجیحا زیر کیف تا نتیجه ی آزمایش علمی تان (!!!) معلوم نباشد)، با احتیاط استفاده نمایید. برای مبارزه با لکه های روغن کوچک، پودر جاذب (پودر بچه) را بر روی آن بپاشید و بگذارید پودر تمام روغن را جذب نماید.

%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D8%B1%D9%85%DB%8C.jpg

به کیف های تان برسید

 

اگر می خواهید کیف های چرم تان بعد از چند سال مانند روز اولش باشد، همانند پوستتان، کیف های چرم نیز نیازمند رسیدگی و توجه هستند. روغن کتان و سرکه ی سفید عوامل نرم کنندگی عالی ای برای نرمی، شاداب و براق به نظر رسیدن کیف های چرم است. کیف های چرم تان را از روغن های نفتی و معدنی که سنگین و مانع نفس کشیدن کیف می شود، دور نگاه دارید.

قسمت های فلزی کیف، مانند سگگ ها و قلاب ها را فراموش ننمایید. تمیز و پولیش کردن آن ها با پارچه ی چیت و تمیزکننده های چند منظوره ی خانگی، به آن ها جلا می بخشد و خراش های شان را می پوشاند. هم چنین، برای کارکرد موثر زیپ ها، روی آن ها موم عسل بمالید.

نوشته شده توسط: مینا داودی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...