رفتن به مطلب

شهر پاریس می خواهد تا قبل از سال 2020، پایتخت دوچرخه سواری دنیا شود


ارسال های توصیه شده

از حالا تا سال 2020، سفرهای انجام شده با دوچرخه در پاریس می تواند سه برابر شود. این شهر حتی قادر است که تبدیل به “پایتخت دوچرخه سواری جهان” گردد. حداقل، این چیزی است که همه برای رسیدن به آن امیدوارند. برای رسیدن به این هدف، لازم است به بررسی و بهبود امور فراوانی بپردازیم. با این حال، یکی از اولویت های باقیمانده، افزایش مسیرهای دوچرخه سواری است که باید در مدت پنج سال از 700 کیلومتر به 1400 کیلومتر برسد.

k8ft83lz872mh9fvot.jpg

 

درک شبکه مسیرهای دوچرخه سواری و تشویق به استفاده از دوچرخه

دوچرخه راه حل کاهش آلودگی هواست. مسئولین این موضوع را درک می کنند. در حالی که به نظر می رسد این کار بدیهی ترین راه حل باشد، اما تشویق مردم به دوچرخه سواری، یک چالش واقعآ متفاوت است. اما در پاریس، همانطور که کریستف ناجدوویسکی (معاون شهردار در امور حمل و نقل، سفرها و فضاهای عمومی) بیان کرده است، بسیاری از مردم حاضرند برای جایگزین نمودن خودروهایشان با دوچرخه اقدام نمایند. متأسفانه به دلیل احساس مداوم درباره ناامن بودن دوچرخه، این افراد نیز از جابجایی با دوچرخه منصرف می شوند.

 

شورای شهر تصمیم به اقدام گرفته است

برای آشنایی با خواسته های دوچرخه سواران و پاسخ به نیازهای آنها، یک دوره مشورتی از دسامبر 2014 تا ژانویه 2015 برگزار شد. سئوالات و انتظارات حدود 7 هزار شرکت کننده، اولویت بندی گردید و تصمیم گرفته شد که مناطق مختلف از نظر مسیرها، امکانات و امنیت دوچرخه سواران، بهبود و توسعه پیدا نمایند که این طرح ها با توجه به امکانات موجود و تلاش های برنامه ریزانه برای آینده بوده است.

 

کریستف ناجدوویسکی توضیج می دهد که: “به جنبه ایمنی معمولآ اشاره می شود”. پروژه مذکور، این نکته (و نکات دیگر) را مورد توجه قرار می دهد تا مناسب ترین و کارآمدترین راه حل ها را پیدا نماید. مثلآ تصمیم گرفته شد که شبکه تندرو، شرق پاریس را به غرب، و شمال آن را به جنوب متصل کند که این مجموعه در طول رودخانه سن و از طریق محورهای گردشی محافظت شده ایجاد می گردد.

leicrgre5uzl6c36tocy.jpg

 

یک راه حل علیه آلودگی

بر اساس گفته معاون شهردار، تشویق به دوچرخه سواری و تأمین نیازهای لازم و مناسب برای دوچرخه سواران که بخشی از مبارزه با انتشار گازهای گلخانه ای و مواد آلوده کننده می باشد، می توان منجر به کاهش مؤثر آلودگی ناشی از استفاده از خودروها و وسایل نقلیه موتوری دیگر گردید.

 

با این حال، قبل از انجام هر اقدامی برای این پروژه، لازم است که خود را (پروژه) با شرایط تطبیق دهد و سپس توسط شورای شهر پاریس بررسی شود، به طوری که این شهر بتواند از منابع 150 میلیون یورویی در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه استفاده نماید.

 

برای دستابی به اهداف در نظر گرفته شده:

 

  • 63 میلیون یورو برای احداث مسیرهای دوچرخه سواری اختصاص خواهد یافت؛
  • 40 میلیون یورو برای دیگر برنامه های دوچرخه سواری در چهارچوب برنامه های عبور و مرور گروهی و بازسازی مسیرهای طولانی در نظر گرفته خواهد شد؛
  • 30 میلیون یورو برای احداث مسیرهای دوچرخه سواری دوبانده در تمام مسیرهایی که درآن ها محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت تعیین شده است، اختصاص خواهد یافت؛
  • 10میلیون یورو به خرید دوچرخه ها و موتور سیکلت های برقی اختصاص می یابد؛
  • و 7 میلیون یورو برای ایجاد پارکینگ های مخصوص دوچرخه (در بیش از ده هزار نقطه)، در نظر گرفته می شود.

 

به نظر می رسد که رسیدن به این اهداف عملیاتی، مشکل باشد ولی بر اساس گفته های کریستف ناجدوویسکی، پاریس آمادگی بالقوه برای اجرای این طرح را داراست. با وجود تأخیر آشکار در پایتخت فرانسه، در مقایسه با آمستردام و کپنهاگ، ما وضعیت مناسبی داریم. همان طور که معاون شهردار تأکید کرده است: “ما کارهای زیادی برای انجام داریم… ولی امیدهای بسیاری (بلند پروازانه ای) نیز داریم.”

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...