Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۴ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام «سافت بانک»، شرکت مخابرات ژاپنی که در زمینه ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت فعالیت می نماید، در طی برگزاری یک مراسم رسمی به معرفی کارمندان جدید یکی از فروشگاه های موبایلی خود پرداخت که انسان های معمولی نیستند، بلکه ربات هایی به نام Pepper خواهند بود که قرار است تمامی وظایف فروشگاه یاد شده را به تنهایی به عهده گرفته و همانند نیروی کار انسانی، با مشتری ها قرارداد امضا نمایند. بر اساس این خبر، ربات های Pepper که در فروشگاه موبایلی با همین نام کار خواهند کرد، قادر هستند راهنمائی ها و پیشنهادات لازم برای خرید را به مشتری ها داده و گفتگوی کوتاهی نیز با خریداران داشته باشند. لازم به ذکر است که این فروشگاه برای مدت محدودی باز خواهند بود اما این کار تجربه ای بسیار بزرگ در زمینه ی همکاری انسان و ربات برای سافت بانک بر جای خواهد گذاشت. در آخر بد نیست شما را بیشتر با این ربات توانا آشنا کنیم. «پِپِر» یک ربات انسان نما محسوب می گردد که توان خواندن احساسات انسان ها را دارد و نخستین بار در تابستان سال 2014 میلادی معرفی و در سال 2015 میلادی نیز با قیمت 1600 دلاری روانه بازار گشت. جذابیت این دستگاه در این است که می تواند با آنالیز تُن صدا و حالت های چهره ی افراد، حالت های روحی آنها را تشخیص دهد. در قسمت سر ربات مورد بحث چهار عدد میکروفون، دو عدد دوربین اچ دی (در دهان و پیشانی) و یک حسگر سه بعدی در (پشت چشم ها) تعبیه شده. در قسمت نیم تنه ی بالائی یک ژیروسکوپ و حسگرهای لمسی نیز در دستان و سر آن جا سازی گشته اند. بذ نیست بدانید در ابتدای ماه جاری میلادی سافت بانک با IBM برای استفاده از فناوری تشخیص Watson در Pepper وارد همکاری گشته. این ایده به ربات مورد بحث کمک می کند تا درک درست تر و بهتری از احساسات انسان ها داشته باشد و در نتیجه ارتباط بهتری نیز با آنها برقرار نماید. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده