رفتن به مطلب

دانشمندان معتقدند گیمرها از افراد عادی باهوش‌ترند!


ارسال های توصیه شده

دانشمندان توضیح می‌دهند؛ چرا گیمرها باهوش‌ترند؟

 

محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده اند افرادی که ساعاتی طولانی را برای انجام بازی‌های ویدیویی صرف می کنند در مقایسه با افراد عادی باهوش‌ترند.

 

البته این تفاوت تنها در هوش خلاصه نمی شود و گیمرها علاوه بر خلاقیت بیشتر، از قدرت بالاتری نیز در تصمیم‌گیری برخوردارند. در ادامه قصد داریم تا دلایل هوش بیشتر این افراد را بررسی کنیم.

 

1. گیمرها از استرس کمتری برخوردارند

 

 

6b0066b1-22ee-41f6-81fe-f0a6c86c481c.jpg?w=730&h=auto

 

در دنیای امروز، افراد برای رهایی از استرس به سراغ کارهایی از قبیل گشت و گذار در فضای مجازی، تماشای تلویزیون و غیره می روند. اما محققان دانشگاه East Carolina به این نتیجه رسیده اند که اجرای بازی‌های ویدویی می تواند یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استرس باشد و در درازمدت باعث آرامش و آسایش ذهن و جسم خواهد شد.

 

 

2. گیمرها 20 درصد باهوش‌ترند

 

 

8e0107d0-95b4-456e-bae6-04eebf6f81c6.jpg?w=730&h=auto

 

بر اساس پژوهش های صورت گرفته توسط وزارت دفاع آمریکا، گیمرها افراد باهوش‌تری هستند و دلیل اصلی آن هم این است که بازی های ویدیویی منجر به افزایش تمرکز، بهبود حافظه کوتاه مدت و ارتقای توانایی های ادراکی می شود و از همه مهمتر موجب افزایش قدرت مغز خواهند شد چرا که اجرای این بازی‌ها نیازمند عکس العمل‌های سریع و قدرت بالای تصمیم گیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

به طور معمول، علاقه به بازی‌های ویدیویی منجر به ایجاد علاقه در سایر زمینه‌های تکنولوژی نیز خواهد شد و به همین دلیل است که بسیاری از گیمرهای همواره به دنبال کشف و بررسی تجهیزات جدید، شناخت ابزارهای جدید و یادگیری کار با اپلیکیشن‌های به روز هستند.

 

 

 

 

3. گیمرها از خلاقیت بیشتری برخوردارند

a1ba6dce-ecf0-4c8d-ab61-e14915688a5a.jpg?w=730&h=auto

 

محققان دانشگاه میشیگان در پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که افرادی که وقت زیادی را صرف بازی‌های ویدیویی می کنند، از مهارت بیشتری در نوشتن و نقاشی برخورداند.

قرارگرفتن در شرایط مختلف، عبور از موانع سر راه، ساختن ساز‌ه‌هایی پیشرفته، ترکیب و هماهنگ سازی عناصر نامربوط و بسیاری از کارهایی از قبیل، همگی موجب تقویت خلاقیت گیمرها خواهند شد. اینجاست که این افراد می توانند مهارت‌هایی را که در خلال این بازی‌ها فرا گرفته اند، در زندگی واقعی خود نیز پیاده کنند.

در واقع، این افراد در بازی‌ها یاد می گیرند که چگونه از قوانین پیروی کنند و چگونه برای رسیدن به هدف تلاش کنند و اینکه هیچوقت ناامید نشوند.

 

منبع:LIFEHACK

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...