رفتن به مطلب

باورهای پوسیده درباره باتری تلفن همراه


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

از گذشته تا به امروز باورهای متعددی درباره باتری ها و نحوه افزایش طول عمر آنها وجود داشته که در حال حاضر دیگر صحت ندارند.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ اهالی دنیای فناوری مدت ها است چشم به راه تحولی در زمینه ی باتری ها نشسته اند چرا که علی رغم سر و صداهای زیاد، در عمل شاهد تغییر خاصی نیستیم. اما از این بدتر اطلاعات کاربران در این باره است که گویا قصد به روز شدن ندارند.

 

 

آن چه از محدودیت باتری های نیکلی در دهه ی ۹۰ میلادی می دانند را به باتری های لیتیوم-یونی و لیتیوم-پلیمری امروزی بسط می دهند.

 

 

۱- رها کردن دستگاه به برق، باعث شارژ بیش ازحد آن می شود

 

 

این موضوع لااقل در مورد باتری های جدید درست نیست. امروزه شارژر اغلب لپ تاپ ها، تلفن ها و حتی باتری های AA و AAA به حدی هوشمند هست که عملیات شارژ را بعد از اتمام آن متوقف کند. البته به اندازه ی دو یا سه درصد افزایش شارژ برای دستگاه انجام می گیرد ولی بعد به ۱۰۰ درصد برمی گردد.

 

 

4048101_478.jpg

 

 

به برق رها کردن و تکرار مداوم آن در طول عمر باتری تاثیر دارد؛ ولی این تاثیر آن قدرها که درباره اش غلو می شود نیست. شرکت های سازنده معمولا تاکید بر تنوع نحوه ی شارژ دارند و توصیه می کنند لااقل ماهی یک مرتبه باتری را تا انتها دشارژ کنید و مجدد به برق بزنید. با این حال این کار هم تاثیر چندانی در طول عمر باتری های جدید ندارد.

 

۲- باتری باید همیشه تا آخر خالی شود

 

 

امروزه بیشتر باتری ها به طور کامل دشارژ نمی شوند. وقتی در تلفن و لپتاپ تان با صفر درصد یا ظرفیت تمام شده مواجه می شوید، در واقع هنوز حدود ۱۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده؛ به همین دلیل است که وقتی باز دکمه پاور را می زنید نمایشگر روشن شده و اخطار نیاز به شارژ ظاهر می شود.

 

 

4048103_102.jpg

 

 

با این وصف دیگر جایی برای اعتنا به چنین توصیه ای می ماند؟ در این شرایط اگر دستگاه باتری دار خود را هر بار تا مرحله ی خاموشی پیش ببرید مطمئنا در درازمدت روی شارژدهی آن تاثیر منفی می گذارد. پس بهتر است به جای عمل به این توصیه، کاملا عادی از دستگاه تان استفاده کرده و نهایتا ماهانه باتری آن را در حالت متفاوت شارژ کنید.

 

 

 

۳- همواره پیش از اولین استفاده از دستگاه، آن را کاملا شارژ کنید

 

در حقیقت شارژ کامل دستگاه نو، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند؛ البته اگر این کار را نکنید باز هم به جایی بر نمی خورد.

 

4048102_974.jpg

 

 

پس چرا در کتابچه ی راهنمای بعضی دستگاه ها، سازنده به این کار توصیه کرده؟ شارژ کامل دستگاه قبل از نخستین استفاده، شروعی است برای چیزی به نام «فرآیند واسنجی» و به دستگاه در شناخت رفتار باتری متصل به خود کمک می کند. این همان هوشمندی شارژرها است که بالاتر گفتیم؛ پس اگر بعدا هم دستگاه را شارژ کنید این عملیات انجام می گیرد.

 

 

۴- باتری ها را در فریزر نگه دارید

 

نگه داری باتری در فریزر یا یخچال نه تنها مضر است بلکه می تواند خطرناک هم باشد. دمای بیش ازحد (دمای بیش ازحد پایین یا بالا به خصوص در درازمدت) برای هیچ نوع باتری مفید نیست. یادتان باشد باتری یا قوه، مخزنی از مواد شیمیایی است که در خود نیرو ذخیره می کنند. اِعمال چنین فشاری بر این مواد ممکن است عواقب نامطلوبی داشته باشد.

 

4048104_370.jpg

 

 

توصیه می شود برای افزایش عمر نگه داری بلااستفاده، باتری ها را در دمای استاندارد اتاق (۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد) و با رطوبت کنترل شده در حد ۳۵ تا ۶۵ درصد قرار دهید. به این شیوه می توان باتری های آلکالاین را بین ۵ تا ۱۰ سال و باتری های لیتیومی را ۱۰ تا ۱۵ سال انبار کرد.

 

 

اما اگر باتری تلفن هوشمند شما عملکردی به خوبی یک یا دو سال پیش ندارد کاملا طبیعی است؛ باید بدانید با هر بار استفاده از باتری های امروزی قدری از کارایی آن ها کاسته می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...