رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

 

کد خبر: 94103018268

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تیمی از جراحان اعصاب و مهندسان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و دانشگاه ایلینویز در اوربانا شامپاین، حسگرهای بی‌سیمی را طراحی کرده‌اند که بر فشار و دمای درون مغز نظارت کرده و در نهایت توسط بدن جذب می‌شود، از این رو دیگر نیازی به جراحی برای برداشتن دستگاه نیست.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تراشه‌های ریز که کوچکتر از نوک مداد هستند، در حال حاضر با موفقیت بر روی مغز موش‌های آزمایشگاهی آزمایش شده‌اند.

دستگاههای مذکور عمدتا از سیلیکون و پلی لاکتیک کو گلیکولیک اسید (PLGA) ساخته شده‌اند و می‌توانند از طریق بی‌سیم و بطور دقیق به انتقال داده‌های فشار و دما بپردازند. محققان بر این باورند که می‌توان این تراشه‌ها را به سادگی در سایر اندام بدن نیز استفاده کرد.

محققان این حسگرها را در حمامهایی از محلول سالین آزمایش کردند که باعث حل شدن آن‌ها پس از چند روز می‌شد. آن‌ها سپس این دستگاهها را در مغز موش‌ها کاشتند. با مشاهده دقت این حسگرها و حل شدن آن‌ها در مایع و در مغز موش‌ها، دانشمندان اکنون قصد دارند این فناوری را در انسان‌ها آزمایش کنند.

در بیماران مبتلا به آسیب‌های تروماتیک مغزی جراحان اعصاب تلاش می‌کنند تا فشار درون مغز را با استفاده از دارو کاهش دهند. اگر فشار بطور موثری کاهش نیابد، بیمار باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

دستگاههای جدید می‌توانند طی جراحی در چندین منطقه از مغز قرار بگیرند.

این تحقیق در مجله نیچر منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...