رفتن به مطلب

چگونه میتوان از یک گاگول دون ژوان ساخت؟؟


RoBiC

ارسال های توصیه شده

همه ما گاگول را می شناسیم . می توان او را در یک میهمانی دید که در گوشه ای پنهان از نگاه دیگران خزیده است و عدم اعتماد به نفس خود را در پشت یک عینک ضخیم پنهان کرده است .

می توان او را در یک مدرسه ابتدایی دید . در حالیکه دو پسر ورزشکار کلاس در مقابل هم ایستاده اند و یارکشی می کنند ، گاگول لحظه شماری می کند که از طرف گروهی انتخاب شود . ولی معمولاً این اتفاق نمی افتد . گاهی حتی یک تیم ترجیح می دهد تا با یک یار کمتر بازی کند اما گاگول را وارد بازی نکند .

گاگول را حتی می توان در دنیای کسب و کارهم پیدا کرد.او کسی است که حتی نمی تواند یک جلیقه نجات را به کسی که در حال غرق شدن است بفروشد !

گاگول با اینکه سعی می کند تا کمتر دیده شود اما همه جا و به راحتی دیده می شود و همه می توانند با انگشت او را به یکدیگر نشان دهند .

 

اما دون ژوان کیست ؟

دون ژوان در قرن شانزدهم میلادی در اسپانیا می زیست . او شخصیتی جذاب و دلربا برای تمامی زنان بود . او کسی بود که گاه حتی شاهزاده خانم های زیبا روی برای دیدن و مصاحبت با او ساعت ها در زیر باران و در مقابل خانه او می ایستادند .

او یک افسونگر بود .جادوی او اغوای زنان بود . به همین خاطر گرچه او محبوب زنان بود اما از سوی دیگر مورد نفرت مردان بود . مردان دیگر همه در تعجب بودند که دون ژوان چگونه این چنین تآثیری بر روی زنان دارد . دون ژوان حتی مردی زیبا هم نبود . رمز اغواگری او در ظاهرش نبود و همین موضوع همه مردان را دیوانه می کرد زیرا نمی توانستند به راز جادویی او پی ببرند .

آیا او براستی یک جادوگر بود ؟ آیا او زنان را جادو می کرد ؟

این راز برای مدت بیش از چهار قرن درون گنجینه اسرار پنهان بود تا آنکه چندی پیش از دون ژوان نامه ای دریافت کردم . او در این نامه از راز جادویی خود پرده برداشته بود و از من خواسته بود تا آنرا با شما خوانندگان در میان بگذارم !!

راز نخست : ابتدا طعمه مناسب را انتخاب کنید !

دون ژوان پیش از هر چیزی طعمه مناسب خود را انتخاب می کرد . زیرا او به خوبی می دانست که نمی توان همه را در همه وقت اغوا کرد . او طعمه هایش را در زمان های مناسب و در مکان های مناسب به دام می انداخت .

او مرد بسیار حساس و تیزبینی بود که براحتی می توانست نا دیدنی ها را ببیند و نا شنیدنی ها را بشنود .

او به زبان بدن زنان آگاهی داشت . او می توانست به آنسوی نقابی که معمولاً زنان بر روی چهره دارند نفوذ کند و ضعف ها،ترس ها،امیدها و آرزوهای آنان را کشف کند.

دون ژوان از میان روزنه های باریکی که در ذهن و روح آشفته زنان پیدا می کرد راهی به درون می یافت و از همانجا و به آهستگی شروع به تسخیر روح آنان می کرد . زنان بی دفاع بهترین طعمه های او بودند . کسانی که فرصت زیادی برای تخیلات عاشقانه داشتند،کمی خجالتی و کمرو بودند و شخصیت های شکننده داشتند بهترین طعمه های او به حساب می آمدند .

او می دانست زنانی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارند ، زنان آگاه و اهل عمل و آنان که در عشق و محبت غوطه ورند دیگر فضای خالی زیادی در ذهن ندارند که او بتواند آنرا به اشغال خود در آورد .

او ارزش زمان را می دانست و به همین خاطر انرژی و توان خود را بیهوده به هدر نمی داد. مردان معمولاً شکارچیان خوبی نیستند . رفتار آنها را در یک میهمانی زیر نظر بگیرید . آنها به هر طعمه ای که می رسند می خواهند او را شکار کنند .آنها تمرکز لازم را برای شکار ندارند . آنها پیوسته لبخند می زنند و سعی می کنند تا به هر روش ابلهانه ای که می دانند هر کسی که سر راه خودمی یابند اغوا کنند . آنها بدون اینکه طعمه خود را بشناسند نشانه گیری می کنند . و به همین خاطر هم معمولاً تیرشان به هدف اصابت نمی کند . اما دون ژوان شکارچی ماهری بود . او می دانست که وقتی به شکار می رود باید پیش از هر سلاحی خود را به سلاح صبر مجهز کنند تا بتواند ابتدا طعمه مناسب را شناسایی کند و بی جهت انرژی خود را هدر ندهد . زیرا در اکثر مواقع هر شکارچی تنها یکبار فرصت مناسب را پیدا می کند که اگر آنرا در بار اول از دست بدهد بندرت می تواند آنرا جبران کند.

دون ژوان طعمه های خود را بیشتر از میان زنان آزرده خاطر و پریشان می یافت .

کسانی که به آنها خیانت شده بود . کسانی که مورد توجه اطرافیان خود نبودند . کسانی که با رویا های خود تنها رها شده بودند. کسانی که در ضعیف ترین وضعیت روحی بودند زیرا آنان آسیب پذیرتر از دیگران بودند .

دون ژوان به این حقیقت به خوبی آگاهی داشت که وقتی زنی در سلامت کامل روحی به سر برد و در میان خانواده و دوستان خود مورد محبت و توجه و احترام باشد تقریباً محال است که کسی بتواند او را اغوا کند .

از طرف دیگر دون ژوان می دانست که تنها آن کسی را می تواند اغوا کند که نسبت به او و حضورش واکنش نشان می دهد. البته او به واکنش های منطقی و عقلانی بی اعتنا بوند زیرا به تجربه می دانست که وقتی کسی با حسابگری و لبخند های تشریفاتی و مصنوعی به شما نگاه می کند معمولاً در جستجوی آن است که چیزی از شما بدست آورد . به عبارتی شما را تنها وسیله ای می داند برای رسیدن به هدف خاصی که در سر می پروراند.

اما واکنش های نا خود آگاه نمی توانند براحتی مدیریت شوند . واکنش هایی مانند دستپاچه شدن ،خجالتی شدن، تکرار کردن حرکات زبان بدن به گونه ای که انگار در مقابل آیینه ای نشسته اید و تصویر خود را می بینید و گاه حتی بارقه ای از خشم و عصبانیت ، نشانه های خوبی هستند از اینکه طعمه مناسبی در سر راه شما قرار گرفته است .

دون ژوان تنها آن زمانی که طعمه مناسب را در میان جمع می یافت بازی خود را آغاز می کرد . بازی خطر ناکی که در آن طعمه بیپاره هرگز نمی توانست حدس بزند که چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود!

کسب و کارها چه چیزی میتوانند از دون ژوان بیاموزند؟

کسب و کارها باید پیش از هر حرکتی طعمه واقعی خود را بشناسند.

دون ژوان های کسب و کار پیش از آغاز بازی در گوشه ای می ایستند و مشتری های احتمالی را زیر نظر می گیرند . آنان ابتدا طعمه های خود را شناسایی می کنند .

به گوشه و کنار محیط کسب و کار نگاه می کنند تا بتوانند کسانی را بیابند که مورد بی مهری دیگر کسب و کارها قرار گرفته اند . کسانی که دیگر رقبا نتوانستند نیاز واقعی آنها را شناسایی کنند و یا اگر هم توانستنه اند به آنان کم توجهی کرده اند . این افراد همان کسانی هستند که شما باید بازی کسب و کار خود را با آنها آغاز کنید . به هر سو که بنگرید کسانی را می بینید که با ترس ها،امیدها،آرزوهاو رویاهای خود تنها رها شده اند . آنها را بیابید و از روزنه کوچکی که در ذهن آنها می یابید وارد فضای ذهنی آنان شوید و از همانجا و به آهستگی شروع به تسخیر سرزمین ذهن آنان کنید .

سرخپوست ها می گویند که وقتی دو تا خرگوش را دنبال می کنید در آخر هیچکدام را نمی توانید بگیرید! پس طعمه های خود را آگاهانه انتخاب کنید . شما نمی توانید همه چیز برای همه کس باشید. به احتمال زیاد اگر کسانی از کالا و یا سرویسی که هم اکنون استفاده می کنند کاملاً راضی باشند هرگز به دام شما نمی افتند . پس بی جهت سر راه آنها نایستید و وقت و سرمایه خود را ضایع نکنید.

بهتر است که در این سو و آنسو کمین کنید تا شکار مناسب را در زمان مناسب و در مکان مناسب پیدا کنید و به یاد داشته باشید که شما هرگز نمی توانید همه را اغوا کنید پس اگر می خواهید دون ژوان کسب و کار خود باشید ابتدا طعمه مناسب را پیدا کنید !

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...