رفتن به مطلب

جابجایی نقش‌ها در خانواده؛ پدر اکوادوری چهار ماهه باردار است


ارسال های توصیه شده

یک زوج تراجنسی در اکوادور در انتظار تولد نخستین فرزندشان هستند. فرناندو ماچادو که در اصل زن بوده و با نام ماریا متولد شده، اینک پدری است که چهار ماهه باردار است. همسر وی کودکشان را "انقلاب آینده" خوانده است.

 

7mnxb5w7j29o1eaeioxw.jpg

فرناندو (چپ) و دایان یکی از زوج‌های تراجنسی شناخته‌شده در اکوادور هستند

 

دایان رودریگز و فرناندو ماچادو زوجی شناخته‌شده در اکوادور هستند. دایان در اصل مرد بوده و با نام لوئیز متولد شده و فرناندو نیز در اصل زن بوده و با نام ماریا چشم به جهان گشوده است. این دو اما سال‌ها بعد با تغییر جنسیت زندگی تازه‌ای را شروع کردند و مدتی است که به عنوان یک زوج تشکیل خانواده داده‌اند و چشم به انتظار تولد نخستین فرزندشان هستند.

دایان یکی از سرشناس‌ترین فعالان حقوق دگرباشان جنسی در اکوادور به شمار می‌رود.

او و همسرش فرناندو تصمیم گرفته‌اند تا با علنی کردن این بارداری جامعه کاتولیک و به شدت مذهبی خود را به مدارای بیشتر با دگرباشان جنسی تشویق و ترغیب کنند. فرناندو، پدر خانواده، هم اینک جنینی چهار ماهه را در رحم خود حمل می‌کند.

این زوج اوایل ماه اکتبر امسال بر آن شدند تا از طریق شبکه‌های اجتماعی این بارداری نامعمول را اعلام کنند. دایان در همان زمان نوشت: «فرزند ما انقلاب آینده است.»

به گفته دایان و فرناندو آنها با اینکه هر دو داروهای هورمونی مصرف می‌کنند اما هیچگاه مورد جراحی تغییر جنسیت قرار نگرفته‌اند. از همین رو نیز این بارداری به روش طبیعی حاصل شده است.

عدم واکنش کلیسای کاتولیک

 

 

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این زوج جوان تبریک گفته‌اند‌ و برای آنان آرزوی شادی کرده‌اند. به گفته دایان رودریگز کلیسای کاتولیک اکوادور تا بدین‌جا در کمال تعجب این زوج، هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

او می‌گوید، هر چند کلیسای کاتولیک مخالف سپردن سرپرستی کودکان به زوج‌های دگرباش جنسی یا همجنس‌گراست، اما از آنجایی که بارداری این زوج از راه طبیعی بوده، مخالفت کلیسا با این مسئله در تضاد با شعارهای کلیسای کاتولیک خواهد بود.

جامعه دگرباشان جنسی در آمریکای لاتین در سال‌های اخیر توانسته دستاوردهای چشمگیری در زمینه تأمین حقوق دگرباشان کسب کند. برای نمونه در کلمبیا متقاضیان می‌توانند بدون کاغذبازی‌های دشوار و پیچیده، جنسیت خود را در گذرنامه تغییر دهند. تا کنون ۳۴۰ نفر در این کشور از این قانون برای تغییر جنسیت خود در گذرنامه‌هایشان بهره برده‌اند.

در آرژانتین رویکرد نسبتا آزادتری نسبت به این موضوع وجود دارد. دولت هزینه هورمون‌ درمانی و جراحی تغییر جنسیت را بر عهده می‌گیرد. با این حال تراجنسی‌ها در آمریکای لاتین همچنان با تبعیض‌های گسترده‌ای روبرو هستند.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، به استناد یک مطالعه تحقیقاتی ۷۹ درصد قتل‌هایی که قربانیان‌شان افراد تراجنسی بودند‌، در آمریکای لاتین رخ داده است.

 

dw

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...