رفتن به مطلب

ساخت آلیاژ فلزی جدید سبک و مقاوم


ارسال های توصیه شده

محققان آمریکایی با ترکیب فلز منیزیم با نانوذرات متراکم کاربید سیلیکون موفق به ساخت آلیاژ جدید فلزی سبک و بسیار مقاوم شده‌اند.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، محققان دانشگاه مهندسی و علوم پایه هنری ساموئلی لس‌آنجلس با ساخت آلیاژ فلزی جدید امیدوارند تحولی در ساخت هواپیماها و خودروهای سبک ‌وزن ایجاد کنند، چرا که آلیاژ جدید هم از نظر وزن و هم از نظر مقاومت از فلزهای پرکاربرد امروزی بهتر عمل می‌کند.

 

پژوهشگران برای ساخت فلز بسیار مقاوم و سبک‌وزن از تکنیک جدید و انحصاری پراکنده‌ و ثابت‌کردن نانو‌ذرات در فلز مذاب استفاده کرده‌اند.

 

محققان همچنین سیستم تولید تجاری فلز جدید با حداکثر کارایی در مصرف انرژی را نیز طراحی کرده‌اند.

 

سیوچان‌ لی، متخصص مهندسی ساخت از مرکز ucla در مورد دستاورد جدید مهندسی مواد اظهار کرد: در این سری از مطالعات برای اولین ‌بار مشخص شد که استفاده از نانوذرات در فلز به جز افزایش چشمگیر مقاومت، در خاصیت انعطاف‌پذیری فلزات تاثیری ندارد.

 

وی در ادامه گفت: در آلیاژ جدید تنها از فلز منیزیم استفاده شده است. این فلز در حالت طبیعی مقاومت چندانی ندارد، اما محققان با پراکنده کردن نانوذرات سرامیکی در منیزیم مذاب خواص این فلز را به طور شگفت‌انگیزی دگرگون کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...