رفتن به مطلب

تمیزترین شهرهای جهان در سال 2015


ارسال های توصیه شده

هر انسانی به طور ذاتی خواستار زیبایی و تمیزی و آرامش است.برای اینکه محیط زیست سالمی داشته باشیم هوای پاک،آب پاک و عاری از آلودگی و جمع آوری زباله ی مناسب از لزومات است.برخی از شهر ها در جهان همه ی این ویژگی ها را دارند که ما میخواهیم لیستی از تمیزترین آن شهرها را در اختیار شما قرار دهیم:

 

1- کلگری

کلگری شهری سبز واقع در آلبارتای کاناداست.حفظ پاکیزگی در شهری که دارای بیش از یک میلیون جمعیت است کاری بس دشوار است اما مکانیسم های دولت برای جلوگیری از آلودگی ترافیک،بازیافت زباله و تامین آب آشامیدنی پاک با این مشکل مبارزه کرده و این شهر را به اولین شهر پاک در جهان تبدیل کرده است.

x8fbophr7rrfxqvf0q1.jpg

 

2- لوکزامبورگ

لوکزامبورگ برای حفظ تمیزی خود در طول سال مشهور است.از برجسته ترین ویژگی های این شهر باغ ها و جنگل های همیشه سبزش است.اقدامات مناسبی در این شهر برای تنظیم میزان انتشار کربن دی اکسید به اتمسفر صورت گرفته است.

sfcfdwh34b2dt56unhlv.jpg

 

3- زوریخ

زوریخ سومین شهر پاک در دنیاست که سالانه تعداد زیادی توریست به خود جلب می کند.سیاست های زیست محیطی این شهر قابل تحسین است.دولت اعلام کرده است که مکانیسم های مدیریت زباله ی خلاق در محل باعث کاهش آلودگی شده است.

xshycvw5pcf9ck63rdn.jpg

 

4- آدلاید

ای شهر استراتژیک در جنوب استرالیا واقع شده است.نظافت بخشی از این شهر است و از شهروندان تقاضا می شود تا آن را رعایت کنند.85% از زباله های این شهر بازیافت می شود.

4isp5vguidcdr0hx2c9.jpg

 

5- فلایبرگ

فلایبرگ شهری واقع در کشور آلمان است که به عنوان شهر گل شناخته شده است.این شهر در لیست شهرهای سازگار با محیط زیست قرار دارد.پارک های متعدد و منحصر به فرد و باغ های سرسبزش شما را شیفته ی این شهر می کند.شهر فلایبرگ پاکی و تمیزی و آرامشش را مدیون تلاش مشترک دولت و ساکنانش است.

iqrwxgjp2vc27igaqd7.jpg

 

6- سنگاپور

سنگاپور با وجود اینکه شلوغ ترین شهر آسیاست ولی مدیریت پایدار زیست محیطی از طریق روش های کنترل زباله باعث تداوم پاکی و تمیزی این شهر شده است.

az2legabo7r97x17jgu.jpg

 

7- کوبه

شهر کوبه در ژاپن در طول سال ها تمام سعی خود را کرده است تا یک مکان سازگار با محیط زیست هم برای ساکنان خود و هم برای گردشگران فراهم کند ساکنان این شهر نیز نهایت سعی خود را در حفظ این پاکیزگی می کنند.

ok3550t6o7pzirq9lhe1.jpg

 

8- استکهلم

این شهر پایتخت کشور سوئد است.مکانیزم حمل و نقل قابل توجه آن برای به حداقل رساندن مصرف سوخت،روش های کارآمد برای در تنظیم ترافیک،بازیافت 99% از موائد زاید جامد استکهلم را به یکی از تمیزترین شهرها در عصر مدرن تبدیل کرده است.

o0oi6stzvir1qrju6qcc.jpg

 

9- وین

وین پایتخت کشور اتریش است. این شهر با تکنیک های برجسته ی خود در مدیریت زباله هایش در طول سال محیطی تمیز و عاری از آلودگی را برای ساکنان فراهم می کند.همچنین مسئولان این شهر روی تعدادی پروژه ی سبز برای استخراج انرژی از زباله ها کار می کنند.

pee1c4orqontkds27n4w.jpg

 

10- اسلو

اسلو پایتخت کشور نروژ است.این شهر نه تنها یکی از تمیزترین شهر هاست بلکه یکی از گرانترین شهرها در این سیاره است.در ابتدا این شهر شروع کرد به کاهش آلودگی هوا از راه های مختلف و پس از آن راه درازی پیموده شد تا اسم این شهر در این لیست قرار بگیرد و هم اکنون نیز قوانین سختی در همین زمینه برای شهروندان وضع شده است.

zb1c7lpe58ohzgl8fjz.jpg

 

منبع: سایت تاپ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...