رفتن به مطلب

[سبک طراحی داخلی] صنعتی/شهری


ارسال های توصیه شده

طراحی داخلی به سبک شهری (Urban Style Interior Design)

در سبک شهری برای خانه ها از مواد و متریال غیرسنتی استفاده می شود؛ یعنی مواد و مصالحی که پیش از این تنها کاربردی صنعتی داشته است. در این سبک استفاده از فولاد گالوانیزه، کفپوش های سیمانی، صفحات فلزی، ایرانیت، میله های آهنین، و سطوح پرداخت نشده به وفور دیده می شود؛ اشیایی که جلوه ای مدرن و غیر متعارف پدید می آورند.

 

این دسته اشیا در سبک شهری، اغلب (بصورت تصادفی و غیر کاربردی) برای ایجاد فضایی همچون فضاهای بیرونی یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

438937_542.jpg

 

برای مجلل کردن سبک شهری، در نماهای داخلی پرداخت بیشتری صورت می گیرد و برای اتاق های کوچک از ترفند فضای باز و چند منظوره استفاده می شود. برای مثال اگر نگران کوچکی آشپزخانه هستید، می توانید آشپزخانه باز (اوپن) داشته باشید و در آنجا غذا میل کنید.

 

438938_786.jpg

 

این ویژگی، کارکرد اصلی سبک شهری را نمایان می کند که ایجاد فضاهایی بیشتر و غیر منتظره است. فضای ترکیبی کار و زندگی در مراکز شهری و مناطق صنعتی استفاده فراوان دارد که اغلب اصطلاح آپارتمان-استودیو (studio apartments) را به آن نسبت می دهند. انبارهای بازسازی شده با کفپوش های سیمانی برای آثار هنری در مقیاس بزرگ و یا به عنوان کارگاه تولید، و طبقه بالایی برای زندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

438939_862.jpg

 

ساختمان های صنعتی بلند و آپارتمان های مجلل و ساختمان های چند منظوره از دیگر نوآوری های سبک شهری است که بجای جنگیدن با ویژگی های صنعتی موجود، آن ها را به آغوش می کشد.

 

در مجموع، ویژگی های اصلی طراحی داخلی شهری عبارتند از:

 

• استفاده از مواد و متریال صنعتی

• آشکار بودن مصالح سازه ای

• بکارگیری اشیا خاص و منحصر بفرد (غیر کاربردی)

• تلاش برای خلق فضاهای باز و چند منظوره

• کاربرد در ساختمان هایی که تغییر کاربری داده اند

 

438940_548.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...