رفتن به مطلب

[سبک طراحی داخلی] جرجین (Georgian style)


ارسال های توصیه شده

سبک جورجینِ آغازین، در واقع انتهای سبک طراحی ملکه-آن (Queen Anne) بود و به تدریج در خطوط و جزئیات معماری شکل افراطی تری به خود گرفت. جورجین سبکی برگرفته از یونان و روم باستان است که سبک طراحی چینی نیز در فضای داخلی آن دیده می شود. موتیف های سبک چینی مانند گل صدتومانی و گل داوودی، در چینی آلات، پارچه ها و آباژورها بسیار به چشم می خورد. رنگ های ملایم مانند کرم، صورتی چرک، سبز خاکستری، سبز لجنی، آبی گچی رنگ هایی مختص این سبک است. نقوش گلدار نیز از مواردی است که در این سبک به کار گرفته می شود. در خانه های بزرگتر رنگ طلایی و نقاشی های دیواری استفاده بیشتری دارد. در روکش مبلمان و پرده ها معمولا از پارچه های مشابه استفاده می شود.

 

449507_332.jpg

 

سبک طراحی داخلی جورجین معمولا با مبلمان ظریف با پایه های کار شده و شبیه پنجه حیوان، گچبری های پرکار و مزین شناسایی می شود. پارچه ها بسیار لوکس و تجملی با رنگ ها و نقوش ماهرانه هستند. جورجین یک سبک سلطنتی در خانه های سلطنتی است با مبلمانی پرتزئینات که پایه های شان به شکل پنجه های حیوانات ساخته می شوند. در این سبک شومینه به عنوان نقطه کانونی اتاق انتخاب شده و معمولا از جنس آهن سیاه رنگ ساخته می شد.

 

449508_973.jpg

 

در مجموع ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی جورجین عبارتند از:

 

• برگرفته از یونان و روم باستان اما متاثر از ویژگی های سبک چینی

 

 

این سبک برمی‌گردد به پادشاهی جرج در انگلستان بین سالهای ۱۷۲۰ تا ۱۸۴۰ میلادی.

 

این سبک در اصل از فرهنگ یونان باستان و رم کپی برداری شده است. در این سبک از آثار هنری کشور چین نیز استفاده می‌شود، به عنوان مثال از موتیف های چینی و تصاویر گل های داوودی و ظروف چینی نیز استفاده می‌شود.

 

 

رنگهای این سبک بیشتر کرم روشن، سرخ، سبز نخودی و آبی تیره می‌باشد. در این سبک در خانه های بزرگ از نقاشی های دیواری استفاده می‌شود.

 

 

این سبک به واسطه اثاثیه و مبلمان خاص آن معروف است از قبیل پایه های مبلمان منحنی ، پایه هایی به شکل پای پرندگان، سنگفرش هایی با استفاده از سنگهای شکسته و نامنظم، اشیاء چوبی کنده کاری شده و ظروف قلمزنی شناخته می شود.

 

 

منسوجات مورد استفاده در این سبک مجلل می‌باشد. در حقیقت این سبکی است که به واسطه آن تزئینات مجلل خانه های بزرگ و قصر ها پا به خانه های کوچک می‌گذارد.

 

 

در این سبک از چوب ماهونی استفاده و شومینه هم با مصنوعاتی از جنس فلز ریخته گری شده تزئین می‌گردد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

230.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...