رفتن به مطلب

برج مسکونی زراعی در لندن ؛ سیستم تهویه میانجی فضای مسکونی و زراعی


ارسال های توصیه شده

برج زراعیِ لندن که توسط برندون مارتلا(Brandon Martella) طراحی شده؛ در امتداد ساحل جنوبیِ رود تِیمز(Thames River) نشسته و بر دشت پوتر(Potter) مشرف است. برج، مانند یک درخت، آب باران را جمع و انرژی خورشیدیبرای حفظ زیستی، جذب می کند. باد نیز از طریق توربین های هم تراز شده با ساختار پیرامونی حاصل می شود. طبقات مسکونی، از مزیت های تهویه های عبوری بواسطه ی استفاده از پنجره ها و بادگیرهای قابل کنترل، بهره می برند، در حالی که طبقات هیدروپونیک(hydroponic)ـ زیر مجموعه از روش های زراعت ـ یک سیستم هیدرونیک(hydronic) ممتد هستند- سیستمی که برای گرمایش و برودت از آب استفاده می کند- و محتوای هوای مرطوب را از طریق جمع آوریِ آب تغلیظ شده در داخل بالشتک های ای تی اف ای(ETFE) و ثقیل کردن و پایین آوردن آن بوسیله ی قفسه های هیدرو پونیک؛ بازیافت می کند.

cksey2y8j9v1lne5cl6.jpg

 

هر کدام از طبقات زراعی، یک چهار چوب فولادی باز را در بر دارند، که به برج اجازه می دهد تا به عنوان یک کانال برودتی بین عملکردهای مسکونی و زراعی عمل کند. در طول شب، برج در مقام یک چراغ دریایی ـ چراغ یک زندگی جدید ـ خواهد درخشید و به نوعی به زمینِ [شخم خورده ی] دشت پوتر طعنه می زند، فرصتی جدید برای پایداریِ اجتماعی فراهم می کند و با استفاده از نور پردازی یو وی(uv) تا 24.7 بازدهی را رشد می دهد. با یک میلیون فوت مربع حجم ـ برای گیاهان قابل رشد ـ این برج می تواند به طور میانگین 36.6 پوند از گونه ی سبزیجات و میوه ها را در هر 100 فوت مربع تولید کند، که در نهایت سالانه 1.5 میلیون پوند از سبزیجات و میوه های تازه را برای %20 لندن فراهم می کند.

70bcvsl5hvp3rdm7fmwo.jpg

 

iadyijn93cgd6ctut3o.jpg

 

gfyxz3wvyr8aocqafsk.jpg

 

l23v9hk9x3vnfhb70spd.jpg

 

yal6nxhg0yul0uevheh.jpg

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...