رفتن به مطلب

بررسی تخصصی سامسونگ d500: مدرن و مبتکر


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

سامسونگ D500:

این تلفن دارای طراحی جذاب و ویژگی هایی عالی مانند بلوتوث ، پخش MP3 ، دوربین مگاپیکسل بسیار خوب، حافظه زیاد و صفحه نمایش با کیفیت است .

 

D500_l.jpg

 

مزایا:

• طراحی زیبا و جذاب

• صفحه نمایش 262K رنگ

• پشتیبانی از بلوتوث

• بخش MP3

• حافظه زیاد

• هماهنگی با MS OUTLOOK

• قیمت مناسب

 

معایب:

• نرم افزار پخش MP3 در زمینه اجرا نمی شود

• تلفن چندین بار خود بخود restart می شود

• پیوست های Email باید کمتر از 200kB داده باشد

• در زمان وارد شدن به منوی جاوا صدا پخش می کند

• نداشتن کارت حافظه

 

طراحی :

سامسونگ تلفن بسیار شیکی است و با طراحی زیبا و ویژگی های عالی خود توجه همه راجلب می کند . D500 یک تلفن کشویی است و ساختار آن مانند مدل های E820/E800یا E630 می باشد .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpg

 

ساختارکشويی آن توسط یک مکانیزم خاص پشتیبانی می شود و فقط کافی است که بر آمدگیزیر صفحه نمایش را کمی فشار بدهید تا قسمت فوقانی به راحتی باز شود .ابعاد تلفن 94x٤٦x٢٤میلی متر و وزن آن 99 گرم است . مدل D500 به رنگ مشکی است و علیرغم کشویی بودن ساختار آن ، استحکام خوبی دارد .

 

ta4.jpgta5.jpgta6.jpg

 

قاب های تلفن پلاستیکی هستند و قابل تعویض نمی باشند . در تلفن از سطوح مات وبراق استفاده شده است. باتری تلفن از نوع Li-Ion است که در حالت Stand byتا 300 ساعت و در مکالمه مداوم حداکثر 390 دقیقه دوام می آورد .

 

ta7.jpg

 

درطرف راست تلفن یک سوکت وجود دارد که شبیه USB است و توسط در پوش کشویی محافظت می شود ، این سوکت برای وصل کردن هندس فری بکار گرفته می شود .

 

ta10.jpgta9.jpgta8.jpg

 

درگوشه سمت راست محلی برای بندمچ مشاهده می شود. پورت مادون قرمز و کليدولوم درطرف چپ تلفن مشاهده می شود که کليد ولوم در حالت Stand by صدایکلیدها را کنترل می کند و در طول مکالمه ، کنترل ولوم Earphone را بر عهده دارد . لنز دوربین فقط بعد از باز شدن قسمت فوقانی ظاهر می شود . کنار آن آینه ای برای خود نگاره و یک ديود نوری قوی وجود دارد .

 

ta11.jpgta12.jpgta13.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمایش:

اندازهصفحه نمایش 30x٣٩ میلی متر و وضوح آن 76x٢٢٠ پیکسل است که 262kرنگ را نشانمیدهد . صفحه نمایش فعال است و کیفیت بسیار خوبی دارد .

 

saf1.jpg

 

وضوح زیاد صفحه نمایش امکان تنظیمات مختلف آیتم ها روی صفحه نمایش را فراهم میکند . طبق معمول ، پیش زمینه در مرکز قرار می گیرد و می تواند انیمیشن هم باشد . نوار وضعیت در قسمت بالای صفحه نمایش قرار دارد و یک ساعت با فونت بزرگ نیز نشان داده می شود . شما می توانید آرم اپراتور را غیر فعال کنید یا در صورت تمایل رنگ متن را مطابق با پیش زمینه تنظیم نمایید.

 

saf2.jpgsaf3.jpgsaf4.jpgsaf5.jpg

 

پیامها و تماس های ناموفقی که روی صفحه نمایش ظاهر می شوند در پوشه های ذخیرهمی گردند که در آنجا می توانید آنها را یکی یکی انتخاب کنید .

 

saf6.jpg

 

متاسفانه جایی برای ديود نوری باقی نمانده است تا حتی در زمان خاموش بودن صفحه نمایش نیز بتواند شما را از رویداد های ناموفق آگاه کند . در واقع صفحه نمایش خاموش نمی شود فقط نور آن محو می شود که بعد از آن محافظ صفحه باساعت تاریخ و آیکن های تماس یا پیام ظاهر می گردد . این اطلاعات از زوایای مختلف نیز قابل خواندن است.

 

صفحه کلید:

Softkeys زیر صفحه نمایش قرار دارند . حتی در زمان بسته بودن تلفن نیز می توان از آن استفاده کرد و در این زمان تمام عملکردهايی که نیازمند کنترل صفحه کلید نیست در دسترس می باشد . شما حتی می توانید به ویرایشگر پیام نیز دسترسی داشته باشید اما امکان نوشتن بدون صفحه کلید وجود ندارد و فقط باید به آن نگاه کنید .

 

k4.jpgk5.jpgk6.jpg

 

برای هر یک از جهت های کلید حرکتی می توانید یک عملکرد ( بجز دفتر چه تلفن ) را انتخاب کنید . soft key راست برای دسترسی به دفترچه تلفن تعیین شده است ومستقیما لیست اسامی را باز می کند .

 

k3.jpg

 

بدلیل بر آمدگی ساختار کشوی استفاده از جهت بالای کلید حرکتی کمی دشوار است .قسمت میانی کلید حرکتی برای تایید بکار گرفته می شود و در حالت stand byمرورگر wap را فعال می کند .

 

k2.jpgk1.jpg

 

درزمان بسته بودن تلفن پنچ کلید دیگر در حاشیه آن وجود دارد . با فشار دادن کلید یا باز کردن تلفن می توان به تماس دریافتی پاسخ داد . با فشار دادن کلید کناری می توانید صدای زنگ را خاموش کنید . صفحه نمایش به رنگ مشکی است . کل تلفن در لبه ها به رنگ سفید روشن می شود و دارای نوارهای نقره ایاست که ردیف ها را از یکدیگر جدا می کند .

 

ساختار منو :

منوی اصلی D500

به شکل ماتریس است و آیکن های بزرگی دارد . هر آیتم پس از انتخاب بصورت انیمیشن درمی آ ید . با فشار دادن کلید مکان نما یا میانبرهای کلید حرکتی می توان به منوی اصلی وارد شد . زیر منو ها به شکل متن هستند و ويژ گیجدیدی که در اینجا مشاهده می شود لیست افقی است .

 

m1.jpgm2.jpgm3.jpg

m4.jpgm5.jpgm6.jpg

 

برای حرکت در لیست و انتخاب موارد مورد نظر باید از کلید های فلش چپ / راستاستفاده کنید . چهار رنگ مختلف برای منو وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کنید . تلفن بجز نرم افزار دوربین در بقیه موارد سریع عمل می کند .نوشتن پیام سریع انجام می شود.

لینک به دیدگاه

تماس و دفتر چه تلفن :

صدایearphone در طول مکالمه بسیار عالی است . کیفیت صوتی هندس فری داخلی نیزدر حد مطلوب است . با وصل کردن هندس فری بیرونی می توان کیفیت صوتی را ارتقا داد .

 

d1.jpgd2.jpgd3.jpg

 

D500اسامی ذخیره شده در حافظه تلفن و سیم کارت را با هم نشان می دهد و حداکثر1000 مخاطب ظرفیت دارد . برای هر مخاطب می توانید 12 آیتم تعیین کنید .امکان هماهنگ کردن دفترچه تلفن و سایر پایگاههای داده با Microsoftoutlook pc وجود دارد .

 

d4.jpgd5.jpgd6.jpg

 

بافشار دادن یک کلید می توانید به لیست اسامی دسترسی پیدا کنید و با تایپ کردن مداوم حروف اسم ، جستجو انجام می گیرد . در حافظه تلفن می توانید برای هر اسم یک عکس تعیین کنید و سپس برای آن یک زنگ مختلف قرار بدهید وآنها را گروه بندی نمایید.

 

d7.jpgd8.jpgd9.jpg

 

بعلاوه گروههای مخاطب نیز می توانند عکس و زنگ خاص خود را داشته باشند. پروفایل زنگ و فیلتر تماس وجود ندارد . زنگ می تواند شامل پلی فونی 64 گانه و MP3باشد . فقط کافی است که یک فایل MP3 را در حافظه قرار بدهید و آن را بصورت زنگ تنظیم کنید. برای زنگ پیام فقط از 10 صدای استاندارد موجود در تلفن میتوان استفاده کرد . تلفن بطور همزمان زنگ و ویبره ندارد.

 

d11.jpgd12.jpgd13.jpg

 

پیام:

ویژگی جدیدی در منوی پیام وجود دارد و آن امکان غیر فعال کردن دائم فرهنگ لغت T9است . تلفن آخرین تنظیمات را در حافظه نگهداری می کند و بعد از وارد شدن مجدد به ویرایشگر آنها را تکرار می نماید. انتخاب عملکرد های پیام استاندارد نیست .

 

p1.jpgp2.jpg

 

شما می توانید پیام های متنی بنویسید و پیام های چند رسانه ای ایجاد کنید اما Email client نیز وجود دارد. ویرایشگر پیام های متنی ساده است و هر صفحه هشت خط را نشان می دهد . امکان کار کردن با EMS و تنظیم اندازه متن وجوددارد .

 

p3.jpg

ايجاد پيام های چند رسانه ای

 

ویرایشگر ، کاراکتر های نوشته شده را محاسبه می کند و تعداد قسمت هايی را که پیام به آن تقسیم شده است نشان میدهد . هر پیام می تواند به دوازده قسمت تقسیم شود ده شماره تلفنی را که نمی خواهید از آن ها پیام دریافت کنید، تنظیم نمایید و تا زمان غیر فعال کردن این ویژگی ( SMS barring) هیچپیامی از این شماره ها دریافت نمی کنید . ویرایشگر پیام های چند رسانه ای نیز ساده و سریع است . ویژگی جدید امکان وارد کردن فیلم در MMS است . هرپیام MMS حداکثر می تواند 300kb باشد . Email client از پروتوکل هایSMTP/IMAP4/POP3 پشتیبانی می کند و می تواند پیام هارا در فرمت HTML بخواند .

 

p4.jpg

منوی Email client

 

شما می توانید آن را تنظیم کنید تا فقط تیترهای پیام یا کل متن را دانلود کند همانند پیام های متنی برای Email client نیز می توانید تنظیمات مربوطه را انجام بدهید تا از آدرس های مورد نظر پیام دریافت نکند . امکان تنظیم وقفه های زمانی برای چک کردن صندوق پستی Email وجود دارد .

 

موسیقی:

ازتلفن می توان بعنوان نرم افزار پخش mp3 استفاده کرد . حافظه پخش موسیقی درحد کافی است اما برای ارتباط با pc مشکل دارد . در این مورد وارد کردنداده از طریق بلوتوث یا پورت مادون قرمز کمکی نمی کند و باید از کابل usbاستفاده کنید . عملکرد های پخش موسیقی نیز محدود است و شما فقط می توانید از یک آهنگ به آهنگ دیگری بروید و امکان به جلو یا عقب بردن آهنگ وجودندارد .

 

mu1.jpgmu2.jpgmu3.jpg

 

امکان دریافت تماس در طول پخش موسیقی وجود دارد یعنی سایر افراد می توانند باشما تماس بگیرند . بعد از پایان تماس ، پخش موسیقی از همان جايی که قطع شده بود ادامه پیدا نمی کند . کیفیت صوتی خوب است . هدفون های استریوفونیک همراه تلفن عرضه می شوند . که از آنها می توان بعنوان هندس فری و برای پخش مستقیم از بلندگوی تلفن استفاده کرد . متاسفانه رابط ، سوکت استانداردی ندارد و بجز هدفون های موجود در بسته بندی نمی توان از هدفون دیگری استفاده کرد .

 

mu4.jpg

ليست فايل های MP3

لینک به دیدگاه

دوربین:

سامسونگ D500 در میان بهترین تلفن های دوربین دار قرار می گیرد . دوربین آن 1.31 مگاپیکسل است و وضوح آن 1280x1024 پیکسل می باشد .

 

do1.jpg

منوی اصلی دوربين

 

کیفیت عکس های دوربین در حد مطلوب است . زوم دیجیتال در وضوح پایين وجود دارد وحالت ماکرو نیز تعریفی ندارد . تنظیمات دوربین از حد متوسط بالاتر است وعلاوه بر زوم بطور دستی نیز می توانید نور دهی را کنترل کنید و همچنین امکان استفاده از self timer ( زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس ) ،عکس گرفتن متوالی و قرار گرفتن چند صفحه در یک عکس وجود دارد .

 

do2.jpgdo3.jpgdo4.jpg

 

شما می توانید در زمان عکس گرفتن از یک صحنه تاریک close up از ديود سفیدموجود استفاده کنید . عکس گرفتن با D500 کمی کند است . بعد از فشار دادندکمه دوربین دایره ای در وسط عکس ظاهر می شود و به این معناست که با تلفن حرکت نکنید . تلفن در همین لحظه در حال عکس گرفتن است . این مورد فقط دربالاترین وضوح مگاپیکسل روی می دهد . کار با فرمت های کوچک سریع است .

 

do5.jpgdo6.jpg

استفاده از کادر و جلوه های ويژه برای عکس

 

بعداز فشار دادن کلید start، تلفن عکس را در فرمت کامل نشان میدهد. تلفن دروضوح 176x144 پیکسل فیلمبرداری می کند و آنها را در فرمت 3GP ذخیره می نماید . فیلم می تواند خیلی طولانی باشد زیرا از حافظه مشترک استفاده میکند.

 

do7.jpgdo8.jpgdo9.jpg

 

سایر امکانات:

تقویم دارای تصویر روز ، هفته و ماه است . هفته تقویم با دوشنبه آغاز می شود .

 

sa1.jpgsa2.jpgsa3.jpg

تصوير ماه ، هفته و روز در تقويم

 

شمامی توانید تمام رویداد های تکرار شده را مشاهده کنید و با لیست to-do کارکنید که با pc نیز هماهنگ می شود. در تقویم تلفن می توان 400آیتم را واردنمود . برای وارد کردن رویداد جدید می توانید از میان چندین نوع آیتم مورد دلخواه را انتخاب کنيد.

 

Scheduler( برنامه ریز) :برای تنظیم جلسه است که امکان وارد کردن عنوان ، زمان آغاز و پایان ( درروزهای مختلف) ، اضافه کردن یادآوری و تنظیم تکرار وجود دارد .

 

Birthday(روز تولد) : در این قسمت فقط یک تاریخ بدون زمان دقیق و یاد آوری وارد می کنید . همچنین یک تکرار سالیانه را برای روز تولد مشخص کنید.

 

Various( گوناگون) : همانند برنامه ریزی است اما تکرار ندارد .

 

Tasks(کارها) : امکان وارد کردن تاریخ ( بدون زمان ) و اولویت بندی برای کارها وجود دارد امکان تنظیم یاد آوری برای کارها وجود دارد اما بعد از انجام کار می توانید علامت آن را بردارید.

 

sa4.jpgsa5.jpgsa6.jpg

 

سه آلارم وجود دارد که شما می توانید زمان فعال بودن آنها را انتخاب کنید . آلارم در زمان خاموش بودن تلفن نیز کار می کند .

 

sa7.jpgsa8.jpgsa9.jpg

آلارم و تنظيمات آن

 

سامسونگ از یادداشت های متنی نیز پشتیبانی می کند که امکان هماهنگ کردن آنها باoutlook وجود ندارد. هر یادداشت صدها کاراکتر را در خود جای می دهد .

 

sa10.jpgsa11.jpg

يادداشت و جزئيات آن

 

مدل D500 دارای کرنومتر ، تایمر شمارش معکوس ، ماشین حساب و مبدل واحد است .

 

sa12.jpgsa13.jpgsa14.jpgsa15.jpg

 

ضبط صوت نیز وجود دارد که از حافظه مشترک استفاده می کند و حداکثر یک ساعت ضبط را در ذخیره می نماید . موارد ضبط شده در فرمت AMR ذخیره می شوند که ازآنها می توان در پیام های چند رسانه ای استفاده کرد . متاسفانه ضبط صوت درطول مکالمه کار نمی کند و امکان ضبط مکالمه وجود ندارد . با استفاده ازپورت مادون قرمز در این تلفن امکان ارسال و دریافت عکس یا زنگ وجود دارد .توسط بلوتوث نیز می توان فایل های چند رسانه ای را ارسال و دریافت نمود .D500 از جاوا MIDP 2.0 پشتیبانی می کند. سه بازی جاوا در تلفن وجود دارد .سامسونگ D500 دارای پشتیبانی GPRSکلاس 10 است و توسط کابل ، پورت مادون قرمز یا بلوتوث می توان تلفن را به PC وصل کرد . شما می توانید یک بسته ازبرنامه ها به نام Easy studio را از اینترنت دانلود کنید که شامل برنامه ای برای تنظیم آسان پروفایل داده است .

 

sa16.gifsa17.gif

تنظيمات ارتباطات اينترنتی

 

سامسونگ از پروفایل هندس فری ، هدست و سایر پروفایل های رايج پشتیبانی می کند .نرم افزار مديريت فايل و اطلاعات شخصی به شما امکان می دهد تا دفترچه تلفن راويرايش کنيد و داده های مختلف شامل رویداد های تقویم ، یادداشت و داده های ثبت تماس را به pc انتقال بدهید . قسمتی از این نرم افزار ، مدیریت فایل است که به تلفن دسترسی مستقیم دارد و بعنوان مثال برای دانلود کردن عکسهایی که گرفته اید می توانید از آن استفاده کنید . pc sync برای هماهنگی داده با pc است . Internet Access برنامه ای برای تنظیم ساده ارتباط اینترنتی از طریق موبایل است . Image editor برنامه ای برای ویرایش تصاویراست.

 

بسته بندی تلفن شامل:

• تلفن

• باتری

• شارژر

• هدفون همراه با هندس فری

• هندس فری جداگانه و بندمچ است

 

sa18.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...