رفتن به مطلب

درمان عفونت انگلی بزهای ایبریا با کمک پهپاد


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

جنگل های رشته کوه «سیرا د لاس نیبس» در جنوب اسپانیا زیستگاه بز کوهی ایبریا است. اما جمعیت آنها که در گله های کوچک می چرند روبه کاهش است. دلیل آن شیوع بیماری گال و ناشی از یک عفونت انگلی است که به انسان و سایر حیوانات قابل سرایت است.

 

 

کارشناسان با استفاده از پهپاد، به سوی آنها داروی بی حسی پرتاب می کنند. نمونه خون، برای تشخیص به آزمایشگاه طبی ارسال می شود.

 

 

یکی از مسئولان این پروژه می گوید: «استفاده از پهپاد بدون تردید چشم انداز وسیعتری بدست می دهد. برای کنترل کردن آنها از روی زمین با وجود بیشه و صخره و کوه دید کامل نداریم. پس از اصابت دارت بی حسی همه فرار می کنند، ده دقیقه بعدحیوان تلو تلو می خورد و روی زمین می افتد. در این مرحله باز هم می توانیم حیوان را پیدا کنیم.»

 

 

دانشمندان برای راندن این بزهای ایبریا به سمت مکان های نیمه بسته مورد نظر شان همزمان از دو نوع دارت استفاده می کنند. آنها مواد غذایی و علوفه آغشته به دارو را در این محل قرارداده اند تا خطری برای حیوانات دیگر ایجاد نشود.

 

 

دامپزشک همکار این پروژه می گوید: «دومین امتیاز استفاده از پهباد موقع گرفتن حیوان است. ماآنها را می گیریم، درمان کرده و به محیط زیست طبیعی اش برمی گردانیم. گاهی بدلیل داروی بی حسی که به آنها می زنیم ممکن است گم بشوند و یا در جایی بیفتند که پهباد در پیدا کردن آنها کمک بسیار بزرگی است.»

 

 

به گفته دانشمندان این فناوری، شیوه مفیدی برای حمایت از گونه های دیگر در معرض خطر از جمله سیاه گوش، از گربه سانان مناطق جنگلی انبوه است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...