رفتن به مطلب

مرگبارترین حمله تروریستی "دولت اسلامی" در اروپا به روایت تصویر


ارسال های توصیه شده

بیش از ۱۲۰ نفر در جریان حملات تروریستی در پاریس کشته شدند. این شهر در شبی هولناک شاهد چند عملیات تروریستی همراه با تیراندازی و انفجار بود. گروه "دولت اسلامی" مسئولیت حملات پاریس را برعهده گرفته است.

 

canhnx9463wyf1zkb67c.jpg

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴، نقاط مختلف پاریس شاهد چند عملیات تروریستی تیراندازی و انفجار بود که باعث کشته شدن حداقل ۱۲۷ نفر شد. تنها دو انفجار انتحاری در اطراف استادیوم ملی که بازی دوستانه فرانسه و آلمان در آن در جریان بود باعث کشته شدن ده‌ها نفر شد. بنا بر گزارش‌ها این برای نخستین‌بار است که عملیات انتحاری در خاک فرانسه صورت گرفته است. گروه تروریستی "دولت اسلامی" مسئولیت حملات پاریس را برعهده گرفته است.

 

ab4mcyu5txt9906d2tw6.jpg

در جریان تیراندازی در رستوران "کامبوج کوچک" حداقل ۱۴ نفر کشته شدند. نمایی از یک افسر پلیس فرانسه در نزدیکی رستوران "کامبوج کوچک" پس از عملیات تروریستی "دولت اسلامی".

4k2qw7emlajewvm8tcu5.jpg

انفجار انتحاری اول در نزدیکی "استادیوم ملی پاریس" زمانی روی داد که فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در استادیوم مشغول تماشای بازی دوستانه آلمان و فرانسه بود. رئیس جمهور فرانسه به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور فرانسه رفت.

pzn8p4o1716lj60pn0nx.jpg

انفجار دوم نیز حدود ۱۵ دقیقه پس از انفجار اول در اطراف استادیوم ملی پاریس اتفاق افتاد. در جریان این دو انفجار که در نزدیکی استادیوم پاریس اتفاق افتاد، ده‌ها نفر کشته شدند.

pwr35pwdrudn0qlytu2f.jpg

چند تن از قربانیان حملات تروریستی "دولت اسلامی" در پاریس که روی‌شان را پوشانده‌اند.

22y00s307ty1yi4civ11.jpg

بسیاری از قربانیان حملات تروریستی "دولت اسلامی" در پاریس کسانی بودند که برای تماشای کنسرت یک گروه راک آمریکایی به سالن ۱۵۰۰ نفری "باتاکلان" رفته بودند.

epf77knom4v3di7s7wc.jpg

حوالی ساعت ۱۲:۳۰ نیمه‌شب به وقت محلی، پلیس فرانسه با یورش به سالن "باتاکلان" تلاش کرد تا گروگان‌ها را آزاد کند، اما بیشتر گروگان‌ها کشته شده بودند.

vghrwrqw7ze7t0corr0s.jpg

افرادی که موفق شدند در جریان گروگان‌گیری دو ساعته از چنگ گروگان‌گیران در این سالن کنسرت بگریزند، می‌گویند آنها سلاح‌های کالاشنیکف در دست داشتند و با فریادهای "الله اکبر" بی‌رحمانه گروگان‌ها را قتل‌عام کردند.

v5qjpmpliyrdmux3w3mf.jpg

رستوران "لو کاریون"

هم‌زمان با این رویدادها چندین مورد تیراندازی هم در مناطق پرترددی از شرق پاریس رخ داده است. در تیراندازی در رستوران "لو کاریون" ۱۱ نفر کشته شدند. در دو رستوران دیگر هم تیراندازی‌های مشابهی رخ داده است.

0erg6w578mpzw3cfuvuj.jpg

پس از بمب گذاری سال ۲۰۰۴ در متروی مادرید، حملات تروریستی در پاریس مرگبارترین حمله تروریست‌ها در اروپا است.

99kd2cjaa9q3wqst900h.jpg

در بیانیه‌ای که "دولت اسلامی" پس از سلسله عملیات تروریستی در پاریس منتشر کرده آمده است "هشت نفر از برادران" با استفاده از کمربندهای انفجاری و تفنگ، پاریس را هدف قرار دادند. "دولت اسلامی" می‌گوید، حملات پاریس برنامه‌ریزی شد تا به فرانسه نشان دهد، تا زمانی که به سیاست خود ادامه دهد این کشور از اهداف اصلی خواهد بود.

j28nx32ifbh8jvacyyyd.jpg

"دولت اسلامی" می‌گوید، حملات پاریس پاسخی است به "توهین‌ها به پیامبر اسلام" و حملات هوایی فرانسه به مواضع این گروه.

wrw9l00ymddd3j29js0.jpg

در پی این حملات تروریستی، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در سراسر کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. همچنین به دستور رئیس‌جمهور، مرزهای فرانسه بسته شده تا از فرار احتمالی عاملان این حوادث مرگ‌بار جلوگیری شود.

kmb2lgj96ekebw9ag29.jpg

در کل این حوادث ۸ شبه‌نظامی کشته شدند. دادستان کل پاریس می‌گوید تا نخستین ساعات بامداد شنبه، تقریبا همه مهاجمانی که در این حوادث نقش داشتند، کشته شده‌اند. با این حال، تعداد دقیق عاملان این حوادث هنوز مشخص نیست.

hjhea1s2ha7880rqc397.jpg

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در وین گفت، فرانسه به حملات هوایی خود به مواضع "دولت اسلامی" در سوریه و عراق ادامه خواهد داد.

98w0vhrzuin3ycn2mij.jpg

فرانسه سه روز سوگواری عمومی اعلام کرده است.

q1su14wbhrqspj0r4gj.jpg

پاریس صبح روز بعد از حملات تروریستی "دولت اسلامی".

iemkrh55qzbh826n3f8r.jpg

ابراز همدردی و اعلام همبستگی مردم در سانفرانسیسکو با قربانیان حوادث تروریستی پاریس.

2r6egjpa61ftotmtaha.jpg

ابراز همدردی و اعلام همبستگی در ورشو پایتخت لهستان با قربانیان حوادث تروریستی پاریس مقابل سفارت فرانسه.

izrfcw9kc6vfxb178oeu.jpg

ساختمان اپرای سیدنی پس از حملات تروریستی پاریس به رنگ پرچم فرانسه نورافشانی شد.

 

منبع : دویچه وله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...