رفتن به مطلب

آموزش نرم افزار Psaf


ارسال های توصیه شده

PSAF ( مخفف Power Systems Analysis Framework ) یک مجموعه ی نرم افزار برای گروه برق قدرت است که از آن برای تحلیل و آنالیز سیستم های قدرت استفاده میشود .این نرم افزار دارای بخش های مختلفی همچون رابط کاربری گرافیکی ٰ، مدیریت دیتابیس و سایر بخش ها و قطعات مورد نیاز جهت پیاده سازی دیاگرام تک خطی انواع شبکه های تک فاز و سه فاز صنعتی و شبیه سازی آنها جهت دریافت پارامترهای حفاظتی میباشد .

 

 

woa2fsu7djeplqfift.jpg

 

نرم افزار PSAF به صورت مادولار ( در چند بخش ) ارائه شده است ، بدین گونه که ساختار اصلی آن از مدولهای شبیه سازی مستقل تشکیل شده و کلیه مدولها از یک بانک اطلاعاتی مشترک استفاده می نماید .

مدولهای محاسباتی جدید میتوانند بسادگی به نرم افزار اضافه شوند در حالیکه اطلاعات و ساختار شبکه موجود بهمان شکل باقی مانده و قابل استفاده خواهند بود .کاربر میتواند با انتخاب و نصب ماژول های دلخواه ، حجم نهایی نرم افزار را کم کرده و سرعت اجرای آن را افزایش دهد ، بدون اینکه وقفه ای در عمل کرد سایر ماژول ها ایجاد شود . در حقیقت ویژگی مدولاریتی نرم افزار PSAF را بعنوان نرم افزار قوی و قابل انطباق با نیازهای بهره برداری و طراحی سیستم های قدرت در آورده است .

برخی از این ماژول ها ممکن است در بسته ی اصلی نرم افزار و برخی نیز ممکن است در سایر نرم افزارهای ارائه شده توسط همین شرکت وجود داشته باشند . در زیر لیست ماژول های ارائه شده برای این نرم افزار آورده شده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر ماژول بر روی آن کلیک کنید :

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • User Defined Modeling
  • Breaker Rating Analysis
  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هر یک از مدولهای محاسباتی فوق از ویژگیهای محاسبات صنعتی ، قابلیت مدلسازی و تکنیکهای الگوریتم حل برخوردار می باشد که PSAF را بعنوان یک ابزار محاسباتی قابل اطمینان برای تحلیل های مهندسی درآورده است .

 

تنوع و انعطاف پذیری

نرم افزار PSAF به اندازه کافی دارای قابلیت انطباق می باشد بگونه أی میتوان آنرا برای سیستم های قدرت سه فاز شرکتهای برق و یا صنعتی بکار برد. با استفاده از بانک اطلاعاتی و انتخاب اطلاعات مناسب میتوان تجهیزات و کنترل کننده های وسیعی از شبکه را مدلسازی نمود. برای هر یک از تجهیزات با توجه به نوع مطالعه مورد نظر می توان بیش از یک مدل تعریف نمود. PSAF همچنین دارای قابلیت دریافت اطلاعات بصورت جدولی و یا گرافیکی می باشد .

 

ورود اطلاعات

PSAF دارای یک بانک اطلاعاتی یکپارچه برای کلیه اجزاء تجهیزاتی و کنترلی سیستم می باشد. این بانک بستر اطلاعاتی مشترکی را بوجود می آورد بطوریکه اطلاعات وارد شده برای هر مدول محاسباتی توسط سایر مدولها قابل استفاده می باشد .

برای هر یک از تجهیزات شبکه امکان مدلسازی گوناگون وجود دارد بطوریکه هر مدل اطلاعات خاص خود را نیاز دارد. چون اطلاعات و پارامترهای مشترک بین مدلها نگهداری می شود لذا از ورود تکراری اینگونه اطلاعات به بانک جلوگیری خواهد شد.

اطلاعات شبکه میتواند بصورت بهنگام (on-line)واز طریق دیاگرام تک خطی واردواصلاح شود.

اطلاعات می توانند بصورت جدولی و یا محاوره أی وارد شوند.

بین مدیریت پایگاه اطلاعاتی Dos با , CYMEDIT CYMBASE سازگاری وجود دارد.

قابلیت تبدیل فرمت اطلاعات صنعتی مانند IEEE به فرمت نرم افزار وجود دارد.

2x4r7d0t6ibtqwvt5z54.jpg

لینک به دیدگاه

استفاده از اطلاعات نمونه ائی

در صورت عدم دسترسی به اطلاعات تفصیلی برای تجهیزات شبکه ، PSAF قادر است که از اطلاعات تمونه ائی استفاده نماید. این توانائی بر اساس در نظر گرفتن تجارب وسیع شرکتهای سازنده صنعت ایجاد گردیده است . همچنین PSAF برای محاسبه و استخراج اطلاعات دارای قابلیتهای زیر می باشد .

محاسبه پارامترهای خطوط انتقال بر اساس ساختار هندسی آنها و امکان لحاظ نمودن تأثیر فرکانس ، تعداد هادیهاو تعداد مداررات خط بر روی پارامترها

محاسبه پارامترهای کابلهای زیرزمینی تک فاز و یا سه فاز با غلاف محافظ و یا زمین شده .

محاسبه اطلاعات نمونه ای برای ژنراتورها و موتورهای سنکرون بر اساس مشخصات کیفی از ساختمان آنها

محاسبه و استخراج اطلاعات نمونه برای موتورهای اندوکسیونی بر اساس مشخصات پلاک و کلاس بندی NEMA

محاسبه و استخراج امپدانسهای مولفه مثبت و صفر بصورت نمونه ائی و تخمین برای ترانسفورماتورهای قدرت و توزیع

 

9q2xyhbdlyob9f8pdvs.jpg

 

امکانات نمایش و گزارش نتایج

نحوه گزارش نتایج شبیه سازی ازنظرحجم اطلاعات وواحدآنها تماما”قابل تعریف توسط کاربرمیباشد

نمایش گرافیکی نتایج بسادگی توسط کاربر قابل تعریف می باشد.

نتایج عددی ، جدولی و گرافیکی قابل کپی برداری برای درج در سایر فایلها می باشد .

امکان رسم مجدد دیاگرام تک خطی شبکه بر اساس یک شین انتخاب شده وجود دارد .

امکان نمایش نتایج شبیه سازی مربوط به تجهیزات شبکه بر روی دیاگرام تک خطی وجود دارد

1czyi1tvx037fi0jo19.jpg

 

امکانات رسم شکل

PSAF از طریق CYMVIEW مجهز به امکانات رسم منحنی ، اشکال و یا چارت برای مدولهای مختلف شبیه سازی می باشد. CYMVIEW قادر به مدیریت نتایج و خروجی های مدولهای مختلف برای رسم اشکال و منحنی می باشد.

 

ncbzklltwq3e4kpou4ro.jpg

whd5uqplftdhcfh6t8qd.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

آشنايي با ماژول PSAF نرم افزار Cyme

q90r3js0y9mq613e0ia.jpg

[h=2]نرم افزار PSAF - POWER SYSTEM ANALYSIS FRAMEWORK[/h] نرم افزار PSAF داراي ماژولهاي محاسباتي پخش بار، ‌اتصال كوتاه, پايداري گذرا، ‌مطالعات هارمونيكي وراه اندازي موتور بوده و داراي ويژگي هاي منحصر بفردي ميباشد.اين نرم افزار داراي يك ويرايشگر جامع براي همه اجزاء‌تشكيل دهنده سيستم قدرت مانند عناصر لازم جهت مدل كردن نيروگاه، پست و خط و تعدادي از ادوات Facts مي باشد. بخش ارتباط گرافيكي اين نرم افزار با كاربر بسيار قوي مي باشد. اين بخش امكان ايجاد دياگرام تك خطي ، جا به جايي عناصر بر روي دياگرام تك خطي ، تبديل مستقيم اطلاعات دياگرام تك خطي به منحني ها و دياگرام ها را فراهم مي مي سازد. ورود اطلاعات با قابليت انعطاف پذيري بسياربالا هم به صورت گرافيكي و تحت DOS انجام مي پذيرد. پايگاه اطلاعاتي اين نرم افزار بسيار كامل بوده و براي هرعنصرسيستم قدرت چندين مدل پيشنهادي بر اساس اطلاعات سازندگان ارائه مي نمايد. همچنين قابليت ساخت و تعريف يك مدل جديد از طريق كاربر نيز براي آن وجود دارد. گزارش هاي خروجي اين نرم افزار تحت كنترل كاربر بوده و با فرمتهاي منحني، ‌جدول و يا گرافيكي ارائه مي شوند.

قابليت مدلسازي تقريباً تمامي تجهيزات شبکه از جمله ترانسهای زمين( Grounding Transformer ) خازنهاي قابل کنترل و قابل سوئچ( Switchable Shunt ) و انواع ادوات Facts و MCC و ... از ديگر توانمنديهاي اين نرم افزار مي باشند. همچنين اين نرم افزار قابليت اضافه نمودن مدلهاي جديد با معادلات و فرمولهاي مشخص به نرم افزار را دارا مي باشد.

 

PSAF-FLOW - Power Flow Analysis

اينماژول ‌عمليات پخش بار را با انواع روش هاي موجود انجام داده و امكان تحليل شبكه هاي بسيار بزرگ و ‌شبكه هاي فشار قوي جريان مستقيم را دارا مي باشد. دراين ماژول امكان مدلسازي بار و كنترل توان راكتيو با تغيير تپ ترانسفورماتور و خازن گذاري و راكتور گذاري در حالات عادي و اضطراري وجود دارد. در اين مدل تمامي پارامترهاي شبكه شامل تلفات، ولتاژها، جريانها و توانهاي عبوري از خطوط و ترانسفورماتورها را محاسبه كرده و با توجه به تعريف محدوديتهاي تعريف شده براي ولتاژ شين ها و حداكثر توان عبوري از خطوط و ترانسفورماتورها، شرايط غير عادي را با تخصيص رنگ متفاوت با رنگ شرايط عادي، در دياگرام تك خطي مشخص مي نمايد. در اين ماژول تأثير Inrush ترانسفورماتور در مطالعات در نظر گرفته مي گردد. همچنين اين ماژول داراي قابليت Interchange بين نواحي مختلف با کنترل توان انتقالي بين اين نواحي و در نظر گرفتن شين مادر( Slack ) توزيع شده را نيز دارا مي باشد.

لینک به دیدگاه

PSAF-MOTORSTART - Motor Starting Analysis Module

اينماژول براي شبيه سازي و راه اندازي موتورهاي القايي و سنکرون با توان زياد و يا کم در شبكه هاي قدرت سه فاز بطور مستقيم و بدون استفاده از راه انداز و يا با استفاده از راه اندازهاي مختلف ( راه اندازي با استفاده از مقاومت و يا راكتانس سري، راه اندازي با استفاده از ترانسفورماتور و يا اتو ترانسفورماتور ، راه اندازي با استفاده از خازنهاي موازي، راه انداز ستاره مثلث، راه انداز فرکانس متغيير و تمامي انواع Soft Starters) بکار مي رود. همچنين اين ماژول يك ابزار قابل اعتماد و ساده براي ارزيابي افت ولتاژهاي شبكه در زمان راه اندازي موتورهاي القايي با روش هاي مختلف مي باشد. همچنين اين ماژول قابليت تحليل راه اندازي موتورها و نمايش منحني هاي مختلف موتور القايي در زمان راه اندازي را دارا ميباشد. يكي از مزاياي اين ماژول، دريافت اطلاعات ورودي موتورها هم بصورت تقريبي و هم بصورت دقيق بوده و ماژولي براي تقريب زدن اطلاعات موتورهاي القايي با توجه به دريافت مقادير نامي موتور دارد. محاسبه پارامترهاي موتور بر اساس نتايج تست بی باری و روتور قفل شده و با استفاده از 4 روش استاندارد IEEE و نيز 4 روش تخميني ديگر از ديگر ويژگيهاي اين ماژول مي باشد.

 

PSAF-FAULT - Fault Analysis Calculation

اينماژول شرايط وقوع اتصال كوتاه را در شبكه هاي قدرت شبيه سازي مي كند. ورود آسان اطلاعات به برنامه، ‌جامع بودن گزارش ها و قابليت انعطاف آنها براي كاربردهاي مختلف مطابق با استانداردهاي صنعتي، ‌خصوصياتي هستند كه اين ماژول را براي مطالعات سيستم قدرت بسيار جذاب مي كنند. در اين ماژول براي تحليل اتصال كوتاه از استانداردهاي ANSI و IEC استفاده كرده و امكان تحليل انواع اتصال كوتاه ها همراه با مقاومت خطا و بدون مقاومت را فراهم مي كند. براي كاهش حجم محاسبات، ‌اين مدل عمليات جداسازي و كاهش مرتبه شبكه را براساس نسبت هاي X/R برطبق استاندارد ANSI انجام داده و امكان لحاظ كردن القاي متقابل را در شبكه توالي صفر نيز فراهم مي كند. اين ماژول قابليت انجام اتصال كوتاه در يك شين، در تمامي شين ها و در هر نقطه اي از يك خط را دارا بوده و نتايج را هم بر روي دياگرام تك خطي نمايش داده و هم در فايل بصورت Text و يا بصورت بانك اطلاعاتي ذخيره مي نمايد.

 

PSAF-LINE - One-Line Diagram

اين ماژولنقش يك برنامه واسط را بين برنامه هاي تحليلي PSAF و اتوكد ايفا مي كند. اين ماژول امكان بررسي گرافيكي دياگرام تك خطي شبكه و نتايج را ايجاد نموده و در حقيقت تمامي اقدامات گرافيكي ورودي و خروجي از طريق اين ماژول انجام مي شود. اين ماژول علاوه براينكه از تمام امكانات اتوكد استفاده كرده امكان ايجاد علائم هشدار دهنده با كدهاي رنگي بر روي دياگرام تك خطي را ايجاد كرده بصورتيكه قابليت تفكيك شرايط نرمال با شرايط غير نرمال از طريق تغيير رنگ باسها، خطوط و ترانسفورماتورها امكانپذير ميباشد.

لینک به دیدگاه

PSAF-STAB - Transient Stability Analysis

اينماژول به بررسي حوادث گذراي الكترومكانيكي در شبكه هاي قدرت سه فاز مي پردازد. داشتن يك فايل كتابخانه گسترده از مدل هاي تجهيزات، ‌كنترل كننده ها، امكان مدل كردن كنترل كننده هاي جديد توسط كاربر و داشتن يك واسط گرافيكي بسيار قوي اين ماژول را به ابزاري تبديل كرده است كه به مهندسان درتحليل حالتهاي گذراي الكترومكانيكي شبكه قدرت بسيار كمك مي كند. استفاده از مدل هاي ژنراتور، ‌سيستم تحريك، ‌موتورهاي القايي، مدل هاي بار، رله هاي كاهش ولتاژ ، كاهش فركانس ، افت فرکانس ، Power Swing Relay ، رله هاي امپدانسي و سيستم هاي HVDC براساس استاندارد IEEE امكان مانورهاي فراواني نظيرمدل كردن اتصال كوتاه و رفع آن، بار زدايي، ‌كنترل توان راكتيو ديناميكي و بهبود پايداري گذرا و ... را فراهم مي كند بصورتيكه با وقوع يكي از انواع خطاها در شبكه و يا قطعي در تجهيزات، با توجه به عملكرد رله ها و ژنراتورها وضعيت شبكه ( اندازه و زاويه ولتاژ ژنراتورها، انرژي انتقالي از خطوط، امپدانس ديده شده و .. ) را پس از وقوع خطا و بعد از بر طرف شدن خطا تحليل مي نمايد. اين ماژول امكان تحليل حالات گذراي راه اندازي موتورهاي با توان بالا را نيز دارا بوده و قابليت ايجاد مدلهاي جديد براي تجهيزات سيستم كنترل را نيز براي كاربر فراهم مينمايد.

 

PSAF-STAB_WECS - Wind Energy Conversion System

در اين ماژول سه نوع از سيستمهاي توربين هاي بادي همراه با سيستم تبديل انرژي باد به انرژي الكتريكي، قابل مدلسازي مي باشند. اين مدلها بطور كامل در مطالعات پايداري گذرا ي برنامه Stab قابل شبيه سازي بوده و تمامي قابليتهاي برنامه Stab در اين ماژول با توجه به لينك با اين برنامه قابل اجرا ميباشند.

 

PSAF-HARMO - Harmonic Analysis

اينماژول براي انجام محاسبات هارمونيكي در شبكه هاي قدرت طراحي شده است. اين ماژول قابليت مدلسازي شبكه هاي تك فاز و سه فاز را دارا بوده و قابل استفاده در صنايع مختلف مي باشد بصورتيكه قابليت مدلسازي چندين نوع بار در محيط هارمونيكي را دارا بوده و فيلترهاي هارمونيكي و انواع تجهيزات توليد كننده هارمونيك در شبكه را مدلسازي مينمايد. با انتخاب اين ماژول در نرم افزار امكان تحليل و بررسي اعوجاج هارمونيكي ولتاژ و جريان، شاخص هاي اعوجاج سيگنال هاي تلفن،‌ مدلسازي هارمونيكي شبكه قدرت ، پخش بار هارمونيكي، مدلسازي اثر پوستي، ‌منابع جريان و مبدل هاي الكترونيك قدرت و فيلترهاي شنت و اكتيو و ساير عناصر سيستم قدرت در محيط هارمونيكي وجود دارد. با استفاده از اين ماژول امكان ترسيم دياگرام هاي امپدانس و فاز و منحني هاي R-X و نمودارهاي ميله اي THD ،‌ TDD و TIF وجود دارد. در اين ماژول محاسبات حساسيت تغيير ولتاژهاي هارمونيکي به ادميتانس عناصر شبکه به تغيير فرکانس، محاسبات اندازه و زاويه ولتاژها و جريانهاي هارمونيکي و محاسبات و رسم منحني هاي تغييرات اندازه و زاويه امپدانس شبکه به تغيير فرکانس، به راحتي و با قيود مختلف انجام پذير مي باشد. دارا بودن مدلهاي انواع فيلترهاي هارمونيکي تنظيمي، مدلهاي هارمونيکي تجهيزات، منابع هارمونيکي و غيره از قابليتهاي بالاي اين نرم افزار مي باشند.

لینک به دیدگاه

PSAF-CYMOPF - Optimal Power Flow Analysis

در اين ماژول امكان طراحي بهينه به كاربر داده مي شود. بصورتيكه آلترناتيوهاي مختلف را از نظر تاثير هر آلترناتيو بر تلفات و هزينه را بررسي نموده، استراتژي هاي كنترل سيستم و طريقه بهره برداري منطقي و عقلاني از تجهيزات را با هم تلفيق كرده و بهترين سيستم از نظر كنترل و مديريت را ايجاد مينمايد. در اين برنامه اهرمهاي كنترل شبكه شامل برنامه هاي توليدي ژنراتورها، كنترل تپ هاي ترانسفورماتورهاي كنترل ولتاژ و كنترل فاز، به منظور ايجاد شرايط بهينه بكار برده مي شود. همچنين اين برنامه تمامي قيود شبكه شامل محدوديتهاي اندازه ولتاژ، محدوديتهاي حداكثر توانها و جريانهاي عبوري از خطوط ، محدوديت قابليت جذب و يا توليد توان راكتيو توسط ژنراتورها ، محدوديت توليد توان اكتيو توسط ژنراتور، محدويدت ارائه شده براي راكتانس هر شاخه و محدوديتهاي تعيين شده براي بار را رعايت نموده و با توجه به قيود بالا توابع ذيل را بهينه مينمايد 1) حداقل نمودن هزينه سوخت نيروگاههاي حرارتي و گازي ( با استفاده از توابع خطي، تكه اي و توابع مجذور )

2) حداقل نمودن توان توليدي شين Slack

3) حداقل نمودن تلفات توان اكتيو و تلفات توان راكتيو

4) حداقل نمودن راكتانس شاخه هاي قابل تغيير

5)حداقل نمودن تغيير و جابجايي سيستمهاي كنترل

6) حداقل نمودن نقاط پيك در پروفيل ولتاژ خطوط

7) ماكزيمم نمودن شاخصهاي امنيت ولتاژ و جريان شاخه ها

 

PSAF- CYMVSTAB - Voltage Stability Analysis

اين ماژول به ارزيابي امنيت ولتاژ شبکه قدرت و تعيين محدوده و قابليت شبکه در ادامه داشتن پايداري ولتاژ (که متأثر از توان راکتيو مي باشد)در شرايط اضطراري و با بارهاي متفاوت، اختصاص دارد. اين برنامه پايداري ولتاژ شبکه را با استفاده از دو روش معمول و تکنيک آناليز استاتيک پايداري ولتاژ آناليز PV ( منحني هاي P-V ) و آناليز V-Q ( منحني هاي V-Q ) تحليل مي نمايد. در روش آناليز P-V اين ماژول امکان تنظيم اتوماتيک افزايش و کاهش بارها در پله هاي مشخص شده را به کاربر مي دهد. در اين ماژول برنامه با افزايش بار، افزايش توليد ژنراتور شبکه را به سه روش افزايش توليد يکنواخت، پخش توان خود کار و تغيير مطابق پاسخ گاورنر ديکته مي نمايد. در اين ماژول براي هر پروفيل بار، برنامه پخش بار انجام شده و امکان مشاهده مقادير تمامي پارامترهاي شبکه نيز براي کاربر ميسر مي گردد. روش آناليز V-Q يک ابزار مطالعه حالت دائم شبکه مي باشد به صورتيکه منحني هاي مربوط به ولتاژ در يک شين و توان راکتيو کشيده شده از يک شين مشخص که اصولاً يک شين بحراني در شبکه است را تحليل نموده و نمايش مي دهد. در واقع اين برنامه ماکزيمم توان راکتيو کشيده شده قبل از فروپاشي ولتاژ را مشخص مي نمايد. اين ماژول در آناليز مودال خود مواردي از قبيل پيش بيني فروپاشي ولتاژ در شبکه هاي پيچيده، تعيين دقيق محدوده پايداري ولتاژ شبکه، محدوديتهاي انتقال توان و تعيين نقاط ضعيف شبکه و آسيب پذيری مناطق به ناپايداري ولتاژ را مشخص مي نمايد.

PSAF- CYM-AC Contingency - AC Contingeny Analysis

اين ماژول با توجه به اينکه در مطالعات نيازمند به اين مسأله مي باشيم که آلترناتيو هاي مختلف را بررسي کنيم، با استفاده از برنامه پخش بار آلترناتيو ها را به صورت همزمان انتخاب نموده و برنامه را اجرا مي نماييم. در اين حالت پس از اجراي برنامه نتايج تمامي آلترناتيوهاي انتخاب شده با يکديگر مقايسه مي شوند. در اين برنامه سناريوهاي ذيل قابل اجرا مي باشند. 1) تغيير بارها به صورت عمومي ، منطقه اي و داخل يک زون مشخص 2) تغيير توليد به صورت عمومي ، منطقه اي و داخل يک زون مشخص 3) اتصال و يا قطع شاخه ها 4) اضافه نمودن و يا از مدار خارج نمودن موتورهاي سنکرون و آسنکرون 5) اتصال و قطع اتصال شين ها. همچنين مي توان مطالعات را براي گروه هاي دو و يا سه تايي از خرابي ها و قطعي در شبکه انجام داد و شاخص هايي از قبيل اضافه بار تجهيزات و يا فروپاشي ولتاژ براي گزارش خروجي برنامه قرار داد.

لینک به دیدگاه

PSAF- CYMBreak - Circuit Breaker Rating

اين ماژول به شبيه سازی خرابی و از مدار خارج شدن شاخه ها در پست ها جهت انجام اتوما تيک محاسبات ماکزيمم جريان اتصال کوتاه گذرنده از بريکر ها اختصاص دارد. اين نرم افزار نسبتهای X/R استاندارد ANSI را محاسبه کرده و جريان اتصال کوتاه را مطابق با آن تغيير مي دهد. نتيجه و حاصل کلي اين مطلب مي باشد که اين برنامه جريانهاي عبوری از بريکر های سايز شده را مقايسه کرده و نتايج را در فرمت هاي مختلف گزارش مي نمايد.

 

CYM - ARC Flash Hazard - Arc Flash Hazard

ARC Flash Hazard ماژولی مي باشد که قابليت اضافه شدن به نرم افزارهای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
and
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را داشته و برای طراحی و آناليز و کمک به امنيت الکتريکي کارکنانی که در نزديک تجهيزات الکتريکی کار مي کنند به کار مي رود.با افزايش آگاهی و دانش از ريسک ها، قادر خواهيم بود که ريسک آسيب به اشخاص در محل هايي که حفاظت وجود ندارد را کاهش داده و از آسيب به اشخاص و کارگران جلوگيري نماييم. اين ماژول پارامترهاي لازم برای ارزيابی سطح خطا را محاسبه نموده و روشها و برنامه های ويزه برای تأمين Safety و امنيت کافی را ارائه مي نمايد. محاسبات ARC Flash Hazard بر اساس استانداردهاي شناخته شده ذيل انجام مي شود. - The Electrical Safety Requirements for Employee Workplaces (NFPA-70E-2004) - Institute of Electrical and Electronic Engineers (IEEE-1584-2002) اين نرم افزار به اطلاعات شين ها در نرم افزار هاي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
and
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، پارامترهايي مانند فاصله کاری، فاصله شين ها، تجهيزات متصل شده و مدارات حفاظت نشده در درون تابلوها و يا در هوا را اضافه و تکميل مي نمايد. همچنين ماکزيمم جريان اتصال کوتاه سه فاز شين ها نيز توسط رابط اين ماژول با ماژولهاي اتصال کوتاه نرم افزار هاي
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
محاسبه مي گردد.

 

اين ماژول با استفاده از رابط با نرم افزار CYMVIEW نمودارهاي ذيل را نيز هم به صورت جدول و هم به صورت گرافيکی نمايش مي دهد.

1) منحني انرژی حادثه(حوادث اتصال کوتاه) بر اساس فاصله و بر اساس زمان ثابت رفع خطا

2)منحني انرژی حادثه ( حوادث اتصال کوتاه) بر اساس فاصله و بر اساس زمان دلخواه کاربر

3) منحني محدوده هاي مجاز خطا جرقه بر اساس زمان

 

اين نرم افزار در نهايت گزارشها و آلارمهای ذيل را صادر مي نمايد که به صورت مستقيم قابل پرينت و نصب بر روی تجهيزات جهت آگاهي کارکنان از محدوده ها و فواصل مجاز مي باشد.

1) محدوده هاي خطر برای ARC Flash

2) چگالي انرژی

3) تجهيزات حفاظت شده از پرسنل

4) سطح و پتانسيل خطر شوک

5) حاشيه هاي محدود شده و قدغن شده

6) مشخصات تجهيزات

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...