رفتن به مطلب

مشکل کانتور سرعت در فلوئنت


ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

سلام. وقتتون بخیر.

من دانشجوی ارشد معماری هستم. برای پروژه ام دارم از نرم افزار فلوئنت استفاده میکنم. طراحی یک میدان شهری که قرار هست جریان هوا رو توی محیط مدلسازی کنم. مش بندی رو در نرم افزار ansys meshing انجام دادم. شرط مرز ورودی velocity inlet و خروجی pressure outlet انتخاب کردم. حالا کانتور سرعت رو که میگیرم به صورتی که که پیوست کردم نشون داده میشه. و نمیدونم دلیلش چیه. ممنون میشم اگر کمکم کنید. مچکرم

tarh1.jpg

  • Like 4
ارسال شده در

سلام

از کانتورها اصولا چیزی نمیشه متوجه شد

شما باید هندسه تون رو بگذارید و اینکه کجا میخواید نتایج رو ببینید

با این که چیزی نمیشه گفت

موفق باشید

  • Like 3
ارسال شده در
سلام

از کانتورها اصولا چیزی نمیشه متوجه شد

شما باید هندسه تون رو بگذارید و اینکه کجا میخواید نتایج رو ببینید

با این که چیزی نمیشه گفت

موفق باشید

 

 

 

سلام. منظورتون اینه که فایل مش بندی رو بفرستم؟

  • Like 3
ارسال شده در
سلام. منظورتون اینه که فایل مش بندی رو بفرستم؟

هندستون چی بود؟!

ترکیبی؟یکپارچه؟

مش بندیتون به هندسه ربط داره

چه هندسه ای رو مش زدید؟

  • Like 3
ارسال شده در
هندستون چی بود؟!

ترکیبی؟یکپارچه؟

مش بندیتون به هندسه ربط داره

چه هندسه ای رو مش زدید؟

 

 

ببینید عکسی که فرستادم طرح کلی کارمه. در واقع ساختمان ها و فضاهای باز اطرافشون. برای آماده کردن فایلی که باید مش زده بشه تا ارتفاع 30 متری بالاتر از سطح زمین مکعب مستطیلی رو اطراف این ساختمون ها ساختم و بعد حجم ساختمون هامو از اون مستطیل کم کردم که در واقع حجم منفی که هوا توش جریان داره به دست بیاد و بعد مش زدم

tarh a.jpg

  • Like 3
ارسال شده در
ببینید عکسی که فرستادم طرح کلی کارمه. در واقع ساختمان ها و فضاهای باز اطرافشون. برای آماده کردن فایلی که باید مش زده بشه تا ارتفاع 30 متری بالاتر از سطح زمین مکعب مستطیلی رو اطراف این ساختمون ها ساختم و بعد حجم ساختمون هامو از اون مستطیل کم کردم که در واقع حجم منفی که هوا توش جریان داره به دست بیاد و بعد مش زدم

مشکل همینجاست

شما باید حجم رو توپر در نظر بگیرید

اونم به صورت دو تکه ر جاهایی که جد میشه ارتفاع ها

2 part 2 body

و مش زنی تون هم بر اون اساس باشه

و الا فلوئنت خروجی نا درست میده

  • Like 3
ارسال شده در
مشکل همینجاست

شما باید حجم رو توپر در نظر بگیرید

اونم به صورت دو تکه ر جاهایی که جد میشه ارتفاع ها

2 part 2 body

و مش زنی تون هم بر اون اساس باشه

و الا فلوئنت خروجی نا درست میده

 

 

 

حجم هام توپر هستن. این حجم ها کلا حذف میشن برای مش زدن. حجم هوا به صورت تو پر باقی میمونه و سطوحی که از این حجم ساختمون هام باقی میمونه به عنوان wall درنظر گرفته میشن. من متوجه منظورتون نمیشم

  • Like 3
ارسال شده در
حجم هام توپر هستن. این حجم ها کلا حذف میشن برای مش زدن. حجم هوا به صورت تو پر باقی میمونه و سطوحی که از این حجم ساختمون هام باقی میمونه به عنوان wall درنظر گرفته میشن. من متوجه منظورتون نمیشم

میدونم تو پر هستن

منظورم کل هندسه بود

یعنی یک باکس توپر باید در نظر بگیرید که اون حجم کم شده یه بادی یا جسم جدا از کل هندسه باشه

قبلا هم گفتم فلوئنت نرم افزار کاملا تخصصی هست

یه مقدار سخته توضیحش ولی آشنایی داشته باشید به سرعت میگیرید مطلب رو

  • Like 3
ارسال شده در
میدونم تو پر هستن

منظورم کل هندسه بود

یعنی یک باکس توپر باید در نظر بگیرید که اون حجم کم شده یه بادی یا جسم جدا از کل هندسه باشه

قبلا هم گفتم فلوئنت نرم افزار کاملا تخصصی هست

یه مقدار سخته توضیحش ولی آشنایی داشته باشید به سرعت میگیرید مطلب رو

 

 

 

 

من یک بار این کار رو کردم قبلا. یعنی دوتا بادی رو وارد فلوئنت کردم. اما فلوئنت حجم اصلیم رو چون مش نداشت اصلا نشناخت...یعنی حجم اصلیم رو کلا حذف کرد

.

.

.

این کاری که شما گفتید رو انجام دادم همین الان. هندسه رو توپر کردم ولی بازهم تو نتیجه تغییری نکرد :5c6ipag2mnshmsf5ju3

  • Like 2
ارسال شده در
من یک بار این کار رو کردم قبلا. یعنی دوتا بادی رو وارد فلوئنت کردم. اما فلوئنت حجم اصلیم رو چون مش نداشت اصلا نشناخت...یعنی حجم اصلیم رو کلا حذف کرد

.

.

.

این کاری که شما گفتید رو انجام دادم همین الان. هندسه رو توپر کردم ولی بازهم تو نتیجه تغییری نکرد :5c6ipag2mnshmsf5ju3

استفاده از 2 body اگر تجربه نداشته باشید ممکنه اذیتتون کنه. این هندسه ای که من متوجه شدم، میشه با یک بادی هم مدل شه. فکر کنم از همون ابتدا هم هندسه تون تو پر کشیده شده بود.

(منظورم از یک بادی موقع کشیدن نیست. بلکه موقع ایمپورت به فلوينته. موقع کشیدن مثلا میشه توی محیط پارت سالیدورکس یک بادی رو از یکی دیگه کم کرد ولی نهایتا یک بادی تولید میشه. اما اگه مثلا تو حیط اسمبلی دو تا بادی رو وارد کنیم، نهایتا هندسه ما دو تا بادی داره طبق تجربه من. این طوری باید حواسمون به سطوح مشترک باشه)

 

شرط مرزی بالا و ابعادی که به فلوينت دادید چیه؟ آیا Scale نزدید مثلا ابعاد یک هزارم شه؟

(البته دوستان تجربه بیشتری نسبت به من دارن. گفتم شاید منم بتونم کمکی کنم)

  • Like 3
ارسال شده در
استفاده از 2 body اگر تجربه نداشته باشید ممکنه اذیتتون کنه. این هندسه ای که من متوجه شدم، میشه با یک بادی هم مدل شه. فکر کنم از همون ابتدا هم هندسه تون تو پر کشیده شده بود.

(منظورم از یک بادی موقع کشیدن نیست. بلکه موقع ایمپورت به فلوينته. موقع کشیدن مثلا میشه توی محیط پارت سالیدورکس یک بادی رو از یکی دیگه کم کرد ولی نهایتا یک بادی تولید میشه. اما اگه مثلا تو حیط اسمبلی دو تا بادی رو وارد کنیم، نهایتا هندسه ما دو تا بادی داره طبق تجربه من. این طوری باید حواسمون به سطوح مشترک باشه)

 

شرط مرزی بالا و ابعادی که به فلوينت دادید چیه؟ آیا Scale نزدید مثلا ابعاد یک هزارم شه؟

(البته دوستان تجربه بیشتری نسبت به من دارن. گفتم شاید منم بتونم کمکی کنم)

من فکر میکنم اگه دو بادی باشه بهتر جواب میده

اگر توپر و یک تکه باشه که به احتمال خیلی بیشتر جواب میده

مش کانفورمال برای سطوح مشترک هست و دوتا بادی باشه جواب میده

اینا همه توی تئوری گرید جنریشن هست

و درسته که میگید اگر دو بادی باشه و تجربه نداشته باشن به مشکل میخورن و موافقم باهاتون

  • Like 3
ارسال شده در
من یک بار این کار رو کردم قبلا. یعنی دوتا بادی رو وارد فلوئنت کردم. اما فلوئنت حجم اصلیم رو چون مش نداشت اصلا نشناخت...یعنی حجم اصلیم رو کلا حذف کرد

.

.

.

این کاری که شما گفتید رو انجام دادم همین الان. هندسه رو توپر کردم ولی بازهم تو نتیجه تغییری نکرد :5c6ipag2mnshmsf5ju3

احتمالا ارور mesh is non conformal گرفتید

قطعا گریدها رو اشتباه ساختید شک نکنید تو این قضیه

بدون شک با دو مارت جواب میده

من از این هندسه سخت تر هم مدل کردم

مدل یک خودروی واقعی در تونل باد و خیلی هندسه ها پیچیده هم ممکنه،،،

  • Like 2
ارسال شده در
استفاده از 2 body اگر تجربه نداشته باشید ممکنه اذیتتون کنه. این هندسه ای که من متوجه شدم، میشه با یک بادی هم مدل شه. فکر کنم از همون ابتدا هم هندسه تون تو پر کشیده شده بود.

(منظورم از یک بادی موقع کشیدن نیست. بلکه موقع ایمپورت به فلوينته. موقع کشیدن مثلا میشه توی محیط پارت سالیدورکس یک بادی رو از یکی دیگه کم کرد ولی نهایتا یک بادی تولید میشه. اما اگه مثلا تو حیط اسمبلی دو تا بادی رو وارد کنیم، نهایتا هندسه ما دو تا بادی داره طبق تجربه من. این طوری باید حواسمون به سطوح مشترک باشه)

 

شرط مرزی بالا و ابعادی که به فلوينت دادید چیه؟ آیا Scale نزدید مثلا ابعاد یک هزارم شه؟

(البته دوستان تجربه بیشتری نسبت به من دارن. گفتم شاید منم بتونم کمکی کنم)

 

 

سلام. ممنونم از شما که مشکلمو پیگیری کردید. توی فلوئنت ابعاد رو تغییر ندادم. راستش با بررسی های خودم اگر اشتباه نکنم، توی مش زدن جایی از کارم ایراد داره که نتایجم به این شکل درمیاد. شما با ansys meshing آشنایی ندارید؟

من اولین بارم بود که با این نرم افزار مش زدم و متاسفانه فایل آموزشی هم نداشتم. فقط یکم تونستم از یه نفر که این کارو انجام داده بود کمک بگیرم. حالا نمیدونم مش زدن با این نرم افزار شاید نکته خاصی داره که من ازش بی اطلاعم :(

  • Like 3
ارسال شده در
احتمالا ارور mesh is non conformal گرفتید

قطعا گریدها رو اشتباه ساختید شک نکنید تو این قضیه

بدون شک با دو مارت جواب میده

من از این هندسه سخت تر هم مدل کردم

مدل یک خودروی واقعی در تونل باد و خیلی هندسه ها پیچیده هم ممکنه،،،

 

 

من خب رشته ام مکانیک نیس. اطلاعاتم تو این زمینه خییلی کمتر از شماست.ولی خب من قبلا همچین حجمی رو تو فلوئنت آنالیز کردم و جوابای خوبی داد. با این تفاوت که مش بندیش رو یه نفر دیگه برام انجام داد والان تقریبا مطمئن شدم که اشکال از مش بندیمه ولی کجاش نمیدونم.....

 

حالا به طور کلی من با این تجربه کم فکر میکنید بتونم با دوتا بادی مسئله مو حل کنم؟یعنی میتونم دوتا بادی رو مدل کنم؟ حجم اصلیم هم اگر قرار باشه توی مدلم به عنوان یک بادی وجود داشته باشه باید مش بندی بشه؟

  • Like 2
ارسال شده در
من خب رشته ام مکانیک نیس. اطلاعاتم تو این زمینه خییلی کمتر از شماست.ولی خب من قبلا همچین حجمی رو تو فلوئنت آنالیز کردم و جوابای خوبی داد. با این تفاوت که مش بندیش رو یه نفر دیگه برام انجام داد والان تقریبا مطمئن شدم که اشکال از مش بندیمه ولی کجاش نمیدونم.....

 

حالا به طور کلی من با این تجربه کم فکر میکنید بتونم با دوتا بادی مسئله مو حل کنم؟یعنی میتونم دوتا بادی رو مدل کنم؟ حجم اصلیم هم اگر قرار باشه توی مدلم به عنوان یک بادی وجود داشته باشه باید مش بندی بشه؟

من که همون اول خدمتتون گفتم مش بندیتون ایراد داره

به دلیل اینکه من خودم اکثرا گرید ها رو با دقت اجرا میکنم

من فقط دو تا کتاب راجع به مش بندی عددی خوندم

میتونید هندسه رو بفرستید تا برسی کنم براتون بهتون بگم کجا ها رو چطوری رعایت کنید.

برای ارسال میتونید از پیام خصوصی و ایمیل استفاده کنید

  • Like 3
ارسال شده در
سلام. ممنونم از شما که مشکلمو پیگیری کردید. توی فلوئنت ابعاد رو تغییر ندادم. راستش با بررسی های خودم اگر اشتباه نکنم، توی مش زدن جایی از کارم ایراد داره که نتایجم به این شکل درمیاد. شما با ansys meshing آشنایی ندارید؟

من اولین بارم بود که با این نرم افزار مش زدم و متاسفانه فایل آموزشی هم نداشتم. فقط یکم تونستم از یه نفر که این کارو انجام داده بود کمک بگیرم. حالا نمیدونم مش زدن با این نرم افزار شاید نکته خاصی داره که من ازش بی اطلاعم :(

سلام

در حد معمولی آشنایی دارم. پیشرفته خیر. اگه منظورتون تو محیط ورکبنچه.

  • Like 2
ارسال شده در
سلام

در حد معمولی آشنایی دارم. پیشرفته خیر. اگه منظورتون تو محیط ورکبنچه.

 

 

 

درسته. تو محیط ورکبنچ....

  • Like 2
ارسال شده در
درسته. تو محیط ورکبنچ....

ایشالا که hamid.cfd مشکلتون رو حل میکنند. اگه سوالی از انسیس داشتین بپرسین یا بلدم جواب میدم یا از دوستان میپرسم یا جواب نمیدم دیگه!

  • Like 3
ارسال شده در
درسته. تو محیط ورکبنچ....

 

همین طور که مشغول کار با مش هستید یه نگاه به ابعادتون مجددا بندازید که مثلا ابعاد میلیمتر نباشه ولی سرعت به متر...

  • Like 2
ارسال شده در
همین طور که مشغول کار با مش هستید یه نگاه به ابعادتون مجددا بندازید که مثلا ابعاد میلیمتر نباشه ولی سرعت به متر...

 

 

از اون نظر مشکلی نداره. ابعادم همه به متر هستند....

شما فایل آموزش انسیس مش در دسترستون نیس؟ البته فارسی منظورمه

  • Like 2
×
×
  • اضافه کردن...