رفتن به مطلب

پست اینستاگرامی شهاب مرادي درباره مدیریت آب و باران در هلند +عکس


ارسال های توصیه شده

زیست بوم: ان شاءالله امسال باران بسيار ببارد و مديران كشوري و شهري با رويكرد درست علمي، مانع بروز سيلاب هايي شوند كه به سادگي قابل مديريت و پيشگيري اند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمين شهاب مرادي در تازه ترين پست اينستاگرامي خود نوشت:

28084_484.jpg

سلام

أعظَمَ اللهُ اجورَنا و اجوركم بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامام #المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ ص

هر وقت كه #باران مي آيد با خوشحالي خدا را شكر مي كنيم و واقعا جاي شُكر دارد البته ذهنم متوجه نكاتي هم ميشود كه فكر مي كنم هر شهروندي بايد به آن توجه داشته باشد. از جمله آن موارد، اينكه اغلب معابر و فضاهاي شهرهاي ما با #قير و #آسفالت و يا #سيمان و #بتون به طرز عجيبي #عايق شده اند️ و آب به زمين خشك و تشنه نفوذ نمي كند! و همين ظاهرا يكي از عوامل بروز آبگرفتگي هاست و محروم ماندن سفره هاي زيرزميني از بارش هاست و مجال #تنفس_زمين هم كم ميشود.

شايد #اگر باور عمومي در اين خصوص تغيير كند، معماري و شهرسازي هم تغيير كند. نااميد نيستم اما تكرار مي كنم #شايد

پست اینستاگرامی شهاب مرادي درباره مدیریت آب و باران در هلند (+عکس)

اين عكس را دو سه سال قبل #زيرباران گرفتم؛ در شهري كه بسيار باران مي بارد؛ و پايتخت قضاوت بين المللي است در كشوري كه با آب به خوبي كنار آمده است و در هيدروليك و مديريت #آب و #دريا موفق است؛ كشوري كه ٦٠٪ از جمعيتش زمين زير پايشان ارتفاعش از سطح درياهاي آزاد پايين تر است! شايد فاجعه سيل فوريه١٩٥٣ آنها را در مديريت آب دريا مصمم تر و موفق تر كرده است.

ان شاءالله امسال باران بسيار ببارد و مديران كشوري و شهري با رويكرد درست علمي، مانع بروز سيلاب هايي شوند كه به سادگي قابل مديريت و پيشگيري اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...