رفتن به مطلب

سیل بار دیگر 4 استان را گرفتار کرد/ یک کشته تاکنون‎


saba mn

ارسال های توصیه شده

آخرین اخبار از سیل در کشور/ در حال به روز رسانی

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

بر اثر بارش شدید باران از 3 روز گذشته 9 استان گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند که تاکنون 7 قربانی به همراه داشته است.

3737709_414.jpgبه گزارش خبرنگار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، آخرین اخبار از سیل در کشور که موجب خسارت وآبگرفتگی شده است را در این بسته خبری بخوانید.

 

 

 

 

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از انجام 138 مورد عملیات و خدمات طی 24 ساعت گذشته خبر داد و اظهارداشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر 93 نفر از مصدومان حوادث مختلف را به مراکز درمانی منتقل کردند, علاوه بر آن 560 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

 

 

 

حسین درویشی با اشاره به انجام عملیات های متعدد از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر طی 24 ساعت گذشته در سراسر کشور، اظهارداشت: طی این مدت 138 مورد عملیات و خدامت از سوی عوامل امدادی هلال احمر صورت پذیزفته است که از این تعداد 120 مورد عملیات و 18 مورد خدمات بوده است.

 

 

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته پنج هزار و 800 نفر آسیب دیده اند و به یک هزار و 800 تن نیز امدادرسانی شده است.

 

 

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر موفق به نجات جان 153 تن طی 24 ساعت گذشته شده اند، بیان داشت: 11 تن از افراد آسیب دیده از سوی نیروهای هلال احمر به صورت سرپایی مداوا و 93 نفر نیز به منظور ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند؛ علاوه بر آن به 560 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شد.

 

 

به گفته درویشی، طی 24 ساعت گذشته 18 مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.

 

 

 

 

 

**امدادرسانی به سیل زدگان استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه

 

 

 

 

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ضمن تشریح عملیات امدادرسانی به متاثران آبگرفتگی و سیل در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه، گفت: اقلام مورد نیاز سیل زدگان از جمله چادر، زیرانداز، پتو و موادغذایی میان سیل زدگان توزیع شد.

 

 

حسین درویشی با اشاره به انجام عملیات های متعدد در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی اظهارداشت: عملیات سیل و آبگرفتگی در استان ایلام از روز 6 آبان ماه در شهرستان های ایلام، ایوان غرب، مهران، ملکشاهی، شیروان و دره شهر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

 

 

وی با بیان اینکه تا ساعت 11:00 امروز(جمعه) به 775 تن از هموطنان امدادرسانی شده است، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به 2 نفر از هموطنان سیل زده استان ایلام را به مناطق امن منتقل کردند، البته یکی از هموطنان مفقود شده است و متاسفانه 3 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

 

به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، 11 تیم عملیاتی متشکل از 56 امدادگر و نجاتگر از استان های خوزستان، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه به منظور امدادرسانی به مردم سیل زده ایلام، به این استان اعزام شدند.

 

 

وی تصریح کرد: 29 تیم با استفاده از 17 دستگاه خودروی عملیاتی و هشت دستگاه موتور پمپ و لجنکش، ارائه خدمات امدادی به مردم را برعهده داشتند.

 

 

*توزیع 400 تخته پتو و یک هزار قرص نان میان سیل زدگان لرستانی

 

 

درویشی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در استان لرستان، گفت: چهار شهرستان کوهدشت، الیگودرز، الشتر و نورآباد متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند که در این شهرستان ها به یک هزار و 400 تن از هموطنان لرستانی امدادرسانی شد و 470 تن نیز به صورت اضطراری اسکان یافتند؛ علاوه بر آن یک نفر براثر وقوع سیل مصدوم شده ببود که به مراکز درمانی منتقل شد.

 

 

وی ادامه داد: 32 تیم عملیاتی متشکل از 131 امدادگر و نجاتگر ارائه خدمات امدادی به مردم لرستان را برعهده داشتند.

 

 

معاون عملیات سازمان امدا ونجات جمعیت هلال احمر به تجهیزات به کار گیری شده در ارائه خدمات امدادی به مردم اشاره کرد و افزود: 110 دستگاه چادر، 400 تخته پتو، 150 تخته موکت و یک هزار قرص نان میان سیل زدگان توزیع شد؛ علاوه بر آن تخلیه آب از 10 واحد مسکونی نیز انجام گرفت.

 

 

*امدادرسانی به 320 سیل زده کرمانشاهی

 

 

درویشی با تاکید بر انجام عملیات امدادرسانی در استان کرمانشاه با حضور 52 تیم عملیاتی متشکل از 268 امدادگرو نجاتگر، اظهارداشت: سرپل ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام آباد، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و سنقر از جمله شهرستان های متاثر از آبگرفتگی و سیل هستند که امدادرسانی به 320 نفر در این شهرستان ها توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر انجام شد.

 

 

به گفته وی، اسکان اضطراری 81 نفر از سیل زدگان کرمانشاهی از جمله اقدامات امدادی نیروهای هلال احمر در استان کرمانشاه بوده است.

 

 

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر یاداور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با استفاده از 42 دستگاه خودروی عملیاتی و 20 دستگاه موتورپمپ و لجنکش نسبت به ارائه خدمات امدادی به هموطنان اقدام کردند؛ علاوه بر آن هفت دستگاه چادر، 27 تخته پتو، 40 تخته موکت، 160 قوطی کنسرو جات، 150 قرص نان و 60 بطری آب معدنی میان سیل زدگان توزیع شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

**7 قربانی و امدادرسانی به 2100 نفر تاکنون

ناصر چرخساز، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین گزارش ها از سیل در استان های کشور گفت: از 3 روز گذشته تاکنون 9 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خمدان و قزوین بر اثر بارش شدید باران دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

 

وی افزود: سیل تاکنون به 13 شهر و 13 روستا آسیب جدی وارد کرده است و تاکنون 6 قربانی و یک مفقود به همراه داشته است.

 

رییس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: کماکان 120 تیم امداد و نجات شامل 500 نفر ئر حال امدادرسانی به هموطنان هستند که تاکنون به 2100 نفر امدادرسانی شده و 25 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

 

چرخساز خاطر نشان کرد:11 تیم عملیاتی از استان های خوزستان ، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه نیز به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

لینک به دیدگاه

[h=1] انتقاد نماینده کوهدشت از امداد‌رسانی‌ به سیل‌زدگان

[/h]

» سرویس: سياسي - مجلس

کد خبر: 94080804050

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با انتقاد از عدم واکنش جدی سازمان هلال احمر و ستاد حوادث غیرمترقبه در سیل اخیر استان لرستان، گفت: متاسفانه تنها از امکانات استانی استفاده می‌شود در حالی که نیاز است امکاناتی در اختیار شهرداری‌ها و بخشداری‌ها قرار گیرد.

 

اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت سیل اخیر در لرستان اظهار کرد: بر اثر بارندگی شدید روز گذشته سه نفر جان خود را از دست دادند و طی رعد و برقی که امروز هم وجود داشت متاسفانه یک نفر دچار سوختگی شدید شد.

 

وی افزود: در حال حاضر بارندگی‌ها ادامه داشته و خطر سیل نیز وجود دارد که در اثر این حادثه تعداد زیادی از پل‌ها شکسته شده‌اند و زیرساخت‌ها آسیب جدی دیده اند.

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس خاطرنشان کرد: بر اثر ریزش کوه و شکستن برخی پل‌ها ارتباط با تعداد زیادی از روستاها قطع شده است و شب گذشته نیز به دلیل بارندگی های شدید بخش زیادی از شهر تخلیه شد، ضمن آنکه خسارت‌های زیادی به خانه ها و احشام مردم وارد شده است.

 

وی تاکید کرد: مسئولین محلی و استانی از جمله فرماندار و بخشدار در تلاش هستند تا امداد رسانی ها به سرعت انجام شود اما به امکانات بیش تری نیاز است زیرا خسارت بسیاری به شهر وارد شده است.

 

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سیل زده در 18 استان کشور امدادرسانی شدند/ آمار کشته شدگان سیل به 8 نفر رسید[/h]

سیل در کشور با گذشت 4 روز همچنان ادامه دارد و تاکنون 8 قربانی به همراه داشته است.‎

3740386_104.jpgبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین اخبار از سیل در کشور که موجب خسارت وآبگرفتگی شده است را در این بسته خبری بخوانید.‎

 

 

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان اظهارکرد: بر اثر بارش های چند روز اخیر تاکنون 16 استان درگیر سیل و آبگرفتگی شده اند.‎

 

 

وی تصریح کرد: 55 شهرستان نیز در این استان ها از سیل متاثر شده اند و متاسفانه 65 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین دچار آسیب دیدگی جدی شدند.‎

 

 

مرتضوی افزود:تاکنون به 8500 نفر از سیل زدگان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده و 860 نفر نیز اسکان اضطراری داده شده اند.‎

 

 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین آمار قربانیان کماکان 7 کشته و یک مفقود است و 30 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.‎

 

 

سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور گفت: در 338 واحد مسکونی تخلیه آب انجام شده و همچنان 240 تیم عملیاتی شامل یک هزار نفر مشغول امدادرسانی به هموطنان هستند.‎

 

 

11500 سیل زده در 18 استان کشور امدادرسانی شدند(ساعت 13:30)

 

 

ناصر چرخ‌ساز اظهار داشت: تاکنون سیلاب و آبگرفتگی 18 استان آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران ، مرکزی، بوشهر و سمنان را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون 62 شهرستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند، افزود: در این وضعیت 140 شهر، روستا و منطقه عشایری دچار آسیب شده‌اند.

 

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: تاکنون به 11 هزار و 500 نفر در این مناطق امدادرسانی شده است.

 

 

وی با بیان اینکه 860‌نفر اسکان داده شده‌اند، گفت: شش نفر مصدوم شده‌اند و هفت نفر در استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه فوت شده‌اند و جسد یک نفر مفقود شده در دهلران نیز کشف شد.

 

 

چرخساز با بیان اینکه 26 نفر به مناطق امن انتقال یافته‌اند، خاطرنشان کرد: تخلیه آب از 730 واحد مسکونی انجام شده است.

 

 

‎ وی با اشاره به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آبگرفتگی، عنوان کرد: 1088 نفر در قالب 247 تیم عملیاتی با استفاده از 195 خودروی عملیاتی و 95 دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش در حال امدادرسانی هستند.

 

 

رئیس سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: در این عملیات‌ها تاکنون 180 دستگاه چادر، یک هزار و 300 تخته پتو، 360 تخته موکت، 230 شعله والور، 500 قوطی کنسرو، هفت هزار قرص نان و سه هزار و 300 بطری آب معدنی استفاده شده است.

 

 

 

 

 

در حال تکمیل...

لینک به دیدگاه

[h=2]چرخساز: امدادرسانی به بیش از 15 هزار سیل زده تاکنون + تصاویر[/h]

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سیل در 24 استان کشور تاکنون 18 کشته و مصدوم به همراه داشته و به 15 هزار و 600 نفر امداد رسانی شده است.‎

 

ناصر چرخساز در گفتگو با خبرنگار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، در تشریح آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان در کشور گفت: با گذشت یک هفته کماکان در 24 استان ادامه دارد و تاکنون 18 کشته و مصدوم به همراه داشته و به 15 هزار و 600 نفر تا این لحظه امداد رسانی شده است.‎

 

 

وی افزود: در پی حادثه سیل 81 شهرستان تاکنون متاثر شده اند که به 200 شهر ، روستا و مناطق عشایر نشین آسیب جدی وارد کرده است.‎

 

 

چرخساز در ادامه بیان داشت: تاکنون 115 نفر اسکان اضطراری یافته اند و 39 تن نیز به مناطق امن منتقل شده اند.‎

 

 

رییس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: همچنین تاکنون از یک هزار و 200 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است.‎

 

 

3754024_430.jpeg

 

 

3754025_626.jpeg

 

 

3754029_640.jpeg

 

 

3754030_214.jpeg

 

 

3754031_301.jpeg

 

 

3754028_561.jpeg

 

 

3754078_790.jpeg

 

 

3754079_704.jpeg

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سیل بار دیگر 4 استان را گرفتار کرد/ یک کشته تاکنون‎[/h]

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: سیل در 4 استان کشور تاکنون یک کشته بجا گذاشته و به 5 شهر و روستا آسیب وارد کرده است.‎

3778160_381.jpgمرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، در تشریح جزییات این خبر گفت: از روز گذشته تاکنون و در پی بارش های شدید باران 4 استان شامل هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و لرستان گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند.‎

وی افزود:در پی سیل در این استانها 6 شهرستان نیز متاثر شدند و 5 شهر و روستا آسیب جدی دیدند.‎

 

سخنگوی سازمان امداد و نجات اظهار داشت: تاکنون به 130 نفر از هموطنان امداد رسانی شده و متاسفانه یک تن جان خود را از دست داده است.‎

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون 2 تن به مناطق امن منتقل شدند و 11 تیم امدادی شامل 46 نفر مشغول امدادرسانی در این استانها هستند.‎

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...