رفتن به مطلب

موزه هنرهای نیتروی،اسکار نیمایر


Tamana73

ارسال های توصیه شده

 

oscar-111.jpg

 

 

معمار:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

موقعیت بنا: ریودوژانیزو، برزیل

مهندس سازه: برونو کونتارینی (Bruno Contarini)

سال احداث: 1996

موزه ی هنر معاصر نیتِروی، یا همان اِم اِی سی، را معمار مشهور برزیلی اسکار نیمایر طراحی کرد و در سال 1996 به اتمام رسید . این سازه ی شمایل گونه ی بشقابی شکل، بر کناره ای صخره ای، در بالای خلیج کوچکِ گوانا بارا، در شهر نیتِروی واقع شده است و به شکلی بی همتا، چشم انداز های پانورامیک ریو دِ جِناریو را قاب می کند و اثری ساده و همچنان برجسته ای رامتعلق به زیبایی شناسی ِ خاص نیومایر، محفوظ و دست نخورده نگاه می دارد .

 

52128a40e8e44e4bf9000222_ad-classics-niter-i-contemporary-art-museum-oscar-niemeyer_cimg7874-528x351.jpg

در ارتباط با سایت صخره ای ـ ساحلی اِم اِی سی، نیمایر می گوید : " این زمینی باریک و بلند بود که با دریا احاطه شده بود و راه حل مناسب به شکلی بومی و طبیعی ظاهر شد " . این راه حل بومی و حسی، سازه ی زیبای منحنی شکلی بود که از حوض آبی سرچشمه می گرفت، حسِ سبکیِ محدودی را خلق می کرد و چشم اندازهای پانورامیک خلیج کوچکِ گوانا بارا و کوه سوگار ـ لاف را به نمایش می گذاشت . اگر چه، ساختمان اِم اِی سی اغلب شبیه پروژه ی یو اِف اُ به حساب می آید، ولی مفاهیم شاعرانه ی نیمایر برای خلق فرمی در جهت " پدیدار شدن از زمین " و " رشدی ممتد و سریع " مثل گلی است که از میان صخره ها رشد کرده و بالا آمده است .

 

52128a86e8e44e203000021b_ad-classics-niter-i-contemporary-art-museum-oscar-niemeyer_cimg7880-528x351.jpg

این ساختار با 16 متر ارتفاع، بر سطحی آشکارا، مربع شکل قرار گرفته است و از این طریق به رمپی چرخانده شده با کفپوشی قرمز رنگ و 98 متر طول دسترسی پیدا می کند . این بشقاب کوچک با 50 متر قطر دارای سه طبقه است و بر روی استوانه ای با 2.7 متر قطر قرار گرفته است و به حوض آبی با 60 سانتی متر عمق و 817 مترمربع مساحت متصل می شود . تالار اصلی شش گوشه ای 400 متر مربع از فضای نمایشگاه های آزاد و ردیفی را فراهم می کند که تماشای چشم انداز منحنی شکلِ پیاده راه با پنجره هایش آن را احاطه کرده است و 40 درجه هم چرخیده است .

 

52128a7ce8e44e4bf9000223_ad-classics-niter-i-contemporary-art-museum-oscar-niemeyer_cimg7878-1000x666.jpg

فرمِ بی عیبِ شمایل گونه ی اِم اِی سی " شهر را در جریان این راه " به نشانه ی زمانه ی خود تبدیل کرده است و در مقیاس کوچکِ " اثر(موزه گوگنهایم) بیلبائو " ظاهر شد و بازدید کنندگان را با این معماری فوق العاده رویارو کرد در جریان زندگی حرفه ای 70 ساله اش به عنوان معمار، نیمایر بیش از 500 پروژه در برزیل و به همان اندازه نیز در الجزایر، فرانسه، اسپانیا و اسرائیل طراحی کرد . اما او خود توضیح می دهد که موزه اش در نیتِروی، همراه با پروژه ی مجلس و کلیسای جامع برازیلیا یکی از پروژه های مورد علاقه اش بودند .

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...