رفتن به مطلب

ربات ماژولار Robo Wunderkind قابل برنامه‌ریزی توسط حتی کودکان پنج ساله


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

bjajxg7qtigk98gsg1x.jpg

 

Minecraft به نوعی جایگزین قطعات لگو شده است، اما اگرچه این بازی پلتفرمی جذاب برای آموزش کامپیوتر و مهارت‌های ساخت به شمار می‌رود، ولی بازی ویدئویی Mojang نقش کمی در بهبود مهارت‌های نوشتاری دارد. Robo Wunderkind از یک مجموعه‌ی آلمانی یک اسباب‌بازی ماژولار است که وعده‌ی ترکیب ترفندهای قدیمی و جدید را داده و همچنین اعلام کرده که حتی دست و ذهن کودکان نیز قادر به برنامه‌ریزی سازه‌های رباتیک خود با این ماژول است.

 

 

kc6o3pgm0gada52p9k9.jpg

 

 

ویژگی که Wunderkind را از سایر ربات‌های ماژولار قابل برنامه‌ریزی جدا کرده، سادگی بیش از حد آن است. لگو نیز دارای محصول مشابه‌ای است که توسط آن می‌توان ماشین‌های مختلفی را ساخت، اما برای کودکان ده سال به بالا طراحی شده است. Wunderkind با استفاده از بلاک‌های هم‌شکل و یک رابط بصری ساده از نظر نرم‌افزاری، وعده داده که کودکان با نیمی از سن اشاره شده برای لگوها قادر به کار با این مجموعه هستند

 

 

ge2xicwm9wgwmlfw385n.jpg

 

مکعب‌های هوشمند رنگی که هر یک تقریبا دارای هشت سانتیمتر ابعاد هستند، شامل ابزارهای مختلفی مانند دوربین، سنسورهای مجاورت و اشاره‌گرهای لیزری هستند. این مکعب‌ها به صورت وایرلس متصل شده و به کودکان امکان ساخت ربات‌هایی در ابعاد و اشکال مختلف را می‌دهند. Wunderkind همچنین با مجموعه‌های مختلفی از چرخ‌ها به منظور کمک به حرکت ربات‌ها ارائه می‌شوند.

 

i3o9ghiizxxhy00zll20.jpg kjil9xqa5k9vtvjqbd28.jpg

 

به محض ساخت ربات، کودکان می‌توانند از یک تبلت iOS یا اندروید برای برنامه‌ریزی این ربات از طریق یک رابط کاربری بسیار تعاملی و بصری استفاده کنند. فعالیت‌های ممکن به نوع بلاک‌های مورد استفاده بستگی دارد، اما این فعالیت‌ها شامل رانندگی حول موانع و جلوگیری از برخورد به آنها، ضبط و پخش پیام‌های صوتی، حل مازها، و حتی پیش‌بینی وضعیت آب وهوایی است.

 

 

6jviigst8bq7y6c4mpdi.jpg

 

این اسباب‌بازی با Scratch مجموعه‌ی MIT سازگاری دارد، یک زبان برنامه‌نویسی ساده که برای سن هشت سال به بالا توصیه شده و به کودکان امکان گسترش و توسعه‌ی قابلیت‌های ربات خود را می‌دهد. یک API برای برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای تر نیز وجود دارد.

 

 

fe4dii9y82xtoe93lb7.jpg

 

 

یک کیت ساده از این دستگاه که شامل موتور سروو، سنسور مجاورت، چرخ‌ها، کانکتورها و آداپتورهای لگو است، 149 دلار قیمت دارد. با پرداخت 249 دلار می‌توان به نمایشگر LED، سنسور نور و سنسورهای meteo نیز دسترسی داشت. درنهایت جهت دریافت یک سنسور اینفرارد اضافی، اشاره‌گر لیزری، دوربین، شتاب‌سنج و نمایشگر جوهر الکترونیکی باید 499 دلار پرداخت کرد.

 

 

 

sy896n3j8uovj1l8u4i.jpg

 

در صورت درست پیش رفتن برنامه‌ها، عرضه‌ی این کیت‌ها از جولای 2016 آغاز خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...