رفتن به مطلب

ربات جاروبرقی جدید رومبا 980 با سیستم نقشه‌نگاری و مکان‌یابی


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

tomuufpo2um3gg3nz2ir.jpg

 

 

نسل‌های اولیه‌ی جاروبرقی‌های رباتیک Roomba مجموعه‌ی iRobot به تمیز کردن سطوح می‌پرداختند، اما آنها به دلیل اشتباهات ناشی از الگوی تصادفی و رندم خود در عین تکیه بر سنسورهای اینفرارد و تماسی نیز شهرت دارند. اما نسل هفتم جاروبرقی‌های این مجموعه تحت عنوان Roomba 980 کمی هوشمندانه‌تر طراحی شده و اولین ربات این شرکت است که دارای یک سیستم ناوبری بصری هوشمند برای نقشه‌نگاری اتاق‌ها و تمیز کردن آنها با بهره‌وری بیشتر می‌باشد.

 

 

87u2s2gxzwl6kv8m2iq.jpg

 

بر اساس اعلام iRobot، رومبا 980 از یک سیستم ناوبری تطبیقی جدید استفاده می‌کند که به ترکیب تکنولوژی تمیزکاری واکنشی iAdapt کمپانی با مجموعه‌ی جدیدی از سنسورها پرداخته که به آن آگاهی بیشتری از محیط اطراف را می‌دهد. در کنار این قابلیت‌ها باید به تکنولوژی موضع‌یابی همزمان بصری و نقشه‌نگاری اختصاصی (vSLAM) مجموعه‌ی iRobot نیز اشاره کرد که برای اولین بار در یک محصول مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

vyqsg4x1atn58enfn0za.jpg kcc6wfq3g88sv5y6kq3t.jpg

 

پیش از این رومبا تنها قادر به تقریب اندازه‌ی فضای تمیزکاری با عبور از کنار دیوارها یا اندازه‌گیری طولانی‌ترین مسافت مستقیم قبل از برخورد به چیزی بود. عملیات تمیزکاری به صورت حرکت در الگوهای مارپیچی یا جارو کردن‌های مستقیم و طولانی تا زمان رسیدن به یک مانع انجام می‌گرفت و سپس ربات جاروبرقی با یک زاویه‌ی تصادفی چرخش کرده تا تمام اتاق تمیز شود. با سیستم ناوبری جدید، رومبا 980 می‌تواند یک اتاق را نقشه‌نگاری کرده و همچنین مکان خود را تشخیص دهد. اکنون 980 در خطوط موازی اجرا می‌شود.

 

 

fvqt9ajvishw2mf13x.jpg

 

علاوه بر قابلیت‌های جدید ناوبری و نقشه‌نگاری، رومبا 980 مجهز به وای-فای می‌تواند با اپلیکیشن ابری iRobot HOME کار کند و به این ترتیب کاربران با یک اسمارت‌فون به کنترل ربات از راه دور بپردازند. با این برنامه، مالک این ربات جاروبرقی می‌تواند به زمان‌بندی، خاموش و روشن کردن، و انتخاب حالت تمیزکاری مطلوب اقدام کند.

 

 

s0uaz0c5qw1bv8qkuqq.jpg

 

طبق اعلام iRobot، رومبا 980 می‌تواند با یک بار شارژ باتری تا دو ساعت اجرا شود و سپس به طور خودکار به مکان شارژ جهت شارژ مجدد بازمی‌گردد.رومبا 980 با قیمت 899 دلار در ایالات متحده و کانادا از اکنون در دسترس است و از اواخر سال وارد بازارهای اروپا و ژاپن خواهد شد.

 

 

304z38va93140hov7ng.jpg

 

 

منبع: gizmag

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...