رفتن به مطلب

واردات داروهاي تالاسمي جايگزين ويتامين‌ها و داروهاي لوكس خارجي شود


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

رييس سابق هيات مديره انجمن تالاسمي ايران گفت: متاسفانه در حال حاضر بيماران تالاسمي بايد هزينه زيادي را براي داروهاي خود بپردازند و اين در حالي است كه پيش از اين، دارويي مانند دسفرال، رايگان در اختيار آنان قرار مي‌گرفت.

دكتر مينا ايزديار در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: بيماران بايد براي هر عدد آمپول دسفرال، 330 تومان پرداخت كنند. علاوه بر آن، اين افراد براي مصرف هر عدد قرص اكسجيد، ناگزير به پرداخت 18 هزار تومان در روز هستند.

رييس بخش خون و اطفال مركز طبي كودكان تاكيد كرد: استفاده از داروهاي مطمئن و داراي استاندارد بين‌المللي، حق بيماران تالاسمي است و هدف انجمن تالاسمي ايران فراهم كردن شرايط به منظور برخورداري بيماران از درمان مناسب بوده است اما اگر روند قيمت دارو به همين منوال ادامه پيدا كند، وضع بيماران بدتر مي‌شود، چون داروهاي مشابه تاثيري همانند داروهاي استاندارد را ندارند.

وي درباره اقدامات انجام شده به منظور كاهش قيمت تمام شده دسفرال و اكسجيد براي بيماران اظهار كرد: بارها به وزارت بهداشت و درمان مراجعه و به مقامات مختلف نامه نوشته‌ايم و آنان نيز قول‌هايي داده‌اند اما در عمل اتفاقي نيفتاده است.

ايزديار در پايان گفت: مسوولاني كه با ورود داروهاي خارجي مخالف هستند، بهتر است از وارد شدن بي‌رويه داروهاي لوكس مانند انواع ويتامين‌ها،‌ كلسيم‌ها جلوگيري و به جاي آن امكان دسترسي بيماران از جمله مبتلايان به تالاسمي را به داروهاي ضروري فراهم كنند.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...