رفتن به مطلب

فسیل متعلق به قرون‌وسطی در ریشه‌های این درخت درهم‌تنیده شده+ تصاویر


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
فسیل متعلق به قرون‌وسطی در ریشه‌های این درخت درهم‌تنیده شده+ تصاویر[/h]

اولین فردی که این فسیل را پیدا کرد بسیار شوکه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، اولین فردی که این فسیل را پیدا کرد بسیار شوکه شد؛ زیرا پس‌ازآنکه طوفان شدید زمستانی درخت کهن‌سال منزل مسکونی‌اش را از ریشه درآورد، فقط ریشه‌ها نبودند که از خاک درآمدند؛ اسکلت انسانی نیز همراه با آن هویدا شد. اداره خدمات آثار ملی ایرلند نیز باهدف ضبط و نگهداری بقایای کشف‌شده، از یک مشاور باستان‌شناسی درخواست کرد تا تحقیقات خود را بر روی آن آغاز کند. به گزارش این باستان‌شناس درخت 215 ساله بود اما اسکلت زیر آن بسیار قدیمی‌تر است. محققان از روش «سن‌یابی به کمک رادیو کربن» برای تخمین سن اسکلت استفاده کردند و به نظر می‌رسد که اسکلت متعلق به سال‌های 1030 تا 1200 پس از میلاد مسیح و به روش قرون‌وسطایی دفن شده باشد.

 

به نقل از بخش خدمات باستان‌شناسی، با بیرون آمدن درخت از خاک نیم‌تنه بالای بدن هم بیرون آمده اما پاها که ریشه درخت در آن‌ها پیچیده شده، همچنان در خاک مانده‌اند. اسکلت متعلق به مردی است جوان که در زمان مرگش کمتر از بیست سال داشته و ازآنجایی‌که در دست و دنده‌های وی جای چاقو شناسایی‌شده بنابراین مرگ دردناکی داشته است. باستان شناسان از محل دفن او بانام «دفن به روش رسمی مسیحیان» یاد می‌کنند.

 

3607994_470.jpg

 

3607995_941.jpg

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...