رفتن به مطلب

کشف رابطه دردهای میگرنی و سکته


ارسال های توصیه شده

پزشک و محقق ایرانی مرکز پزشکی جان هاپکینز توانست با بررسی نتایج 32 سال مطالعه بر روی سکته، رابطه میان دردهای میگرنی و بروز سکته های ناشی از لخته شدن خون در عروق را تایید کند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 05295 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

مطالعه جدید دانشمند ایرانی نشان می دهد آسیب دردهای میگرنی تنها در حد دردهای ضربانی در سر نیست و می تواند آسیبهای جبران ناپذیرتری را به بدن انسان وارد کند. این مطالعه تایید می کند میزان خطر سکته در اثر لخته شدن خون در افرادی که از دردهای میگرنی در عذابند نسبت به افرادی که مبتلا به میگرن نیستند دو برابر است.

 

سامان نظریان رهبر تیم تحقیقاتی در این مطالعه با بررسی نتایج به دست آمده از 21 مطالعه که در فاصله سالهای 1975 تا 2007 بر روی 622 هزار داوطلب سالم و یا مبتلا به میگرن انجام گرفته بود موفق به ارائه این نتایج شده و نتایج مطالعات وی و همکارانش در نشریه American Journal of Medicine منتشر شده است.

 

نظریان از مرکز پزشکی جان هاپکینز می گوید با بررسی مطالعات پیشین توانسته است رابطه میان سردردهای میگرنی و سکته های ایسکمی (کم رسیدن خود به بخشهای مختلف بدن) که در اثر توقف جریان خون در شریان به واسطه لخته شدن خون به وجود می آیند را کشف کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، وی می گوید مبتلایان به دردهای میگرنی باید نسبت به کنترل عوامل خطر ساز قابل درمان سکته از خود حساسیت نشان داده و آن را پیگیری کنند. سازمانهای رسمی از قبیل انجمن ملی سکته آمریکا برای کاهش دادن خطر بروز سکته رعایت مواردی از قبیل کنترل فشار خون، پرهیز از سیگار، پیروی از رژیم غذایی کم چربی، کاهش دادن استرس و ورزش کردن را توصیه می کنند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

نتیجه یعنی همین

 

وی می گوید مبتلایان به دردهای میگرنی باید نسبت به کنترل عوامل خطر ساز قابل درمان سکته از خود حساسیت نشان داده و آن را پیگیری کنند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...