رفتن به مطلب

برگزاری مسابقه ای بی سابقه بین گوشی های هوشمند!


ارسال های توصیه شده

رقابت بین گوشی ها

 

[h=2]برگزاری مسابقه ای بی سابقه بین گوشی های هوشمند![/h]

در گزارش زیر پس از انجام آزمایش و ایجاد رقابتی بی سابقه بین آخرین برندهای گوشی های هوشمند، سامسونگ مقام اول و آیفون مقام آخر را کسب کرد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلفن های همراه امروزی آنچنان که باید و شاید همراه ما نیستند، خیلی سریع شارژ خالی می کنند و کمتر از نصف روز تنهایمان می گذارند، مدل های جدیدتر با صفحه های نمایش بزرگتر مشکلات بیشتری دارند، اینترنت هم شده است چاشنی کار، پس بهتر است بگوییم تلفن های هوشمند امروزی همان تلفن های سیم دار قدیمی اند ولی با ظاهری شکیل تر، کارمان را که ساده نکرده اند حالا شده پاگیرمان تا هرجا که می رویم از دوست و آشنا در خواست شارژر می کنیم.

 

داستان باتری، یک مشکل قدیمی و معمول‌ترین ایرادی است که کاربران تلفن‌همراه با آن مواجه می‌شوند، این ایراد فقط گریبان گوشی‌های قدیمی را نمی‌گیرد بلکه بعضی از افراد با اینکه یک دستگاه نو نیز خریداری کرده‌اند از مشکلاتی صحبت می‌کنند که به احتمال بالا از ضعف باطری ناشی می‌شود.

 

مشکلی که مدت هاست شرکت های سازنده گوشی موبایل و دیگر گجت الکترونیکی را به خود مشغول کرده اما هنوز هیچ راه حل انقلابی برای این مشکل ارائه نشده است.با این حال برخی روش ها سعی می کنند مسئله عمر باتری را به گونه ای دیگر حل کنند که نمونه بارز آن تکنولوژی شارژ سریع است.درواقع حالا که نمی توانیم عمر باتری ها را بیشتر کنیم لااقل سرعت شارژ آنها با بالا ببریم که کاربران وقت کمتری را برای شارژ گجت خود هدر دهند.امروزه چند کمپانی در حال کار بر روی تکنولوژی شارژ سریع می باشند و نمونه هایی از آنها در برخی از گوشی های مطرح جهان در حال استفاده است.

 

 

با توجه به افزایش میزان استفاده کاربران از تلفن های هوشمند ها و نیاز بیشتر آنها به شارژ در طول روز، زمان مورد نیاز برای شارژ شدن گوشی در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است. از سوی دیگر کاربران زمان زیادی برای شارژ کامل شدن باتری گوشی خود ندارند و ممکن است پیش از شارژ کامل، گوشی خود را از آداپتور برق جدا کنند و ادامه فرآیند را به ساعاتی دیگر موکول کنند. در حال حاضر ساختار و روند شارژ گوشی های هوشمند با تغییراتی روبرو گردیده و دیگر نیازی به انتظار چند ساعته برای شارژ کامل باتری وجود ندارد.

 

 

زمانی که کاربران قصد خرید گوشی های هوشمند را دارند، شاید یکی از آپشن های مورد نظرشان خرید تلفنی با قابلیت شارژ سریع است. ولی در میان این همه گوشی های هوشمند با تنوع و برند های مختلف کدام یک در رقابت شارژ شدن بهینه باطری برنده بوده است؟

 

 

3534956_145.jpg

 

 

در این راستا پژوهشگری به نام Alex Cranz چند نمونه از آخرین برندهای تلفن همراه را مورد آزمایش قرار داد و به این نتیجه رسید که باطری گوشی ایسوس زن فون 2، در عرض چند دقیقه شارژ می شود در حالی که سامسونگ گلکسی S6 از بین همه بیشترین سرعت شارژ را دارد و در این میان آیفون 6 آخرین رتبه را به خود اختصاص داده است.

 

 

در این آزمایش گوشی های آیفون 6 اپل، سامسونگ گلکسی S6، ایسوس زن فون 2، ال جی G4، موتورولا Droid Turbo، نکسوس 6 گوگل و OnePluse 2 با یکدیگر مقایسه شدند.

 

 

3534955_421.jpg

 

 

در آزمایش انجام شده، Cranz اجازه داد تا گوشی ها به طور خودکار خاموش شوند و سپس هر یک از گوشی ها را به اندازه 5 درصد شارژ کرد سپس آن ها را از طریق یک شارژر و با استفاده از یک پریز مشترک به شارژ متصل کرد تا از خطاهای احتمالی جلوگیری کند. در این بین رویه شارژ شدن هر گوشی به فاصله های 5 دقیقه ای ثبت می شد.

 

 

زمان مصرفی برای شارژ هر گوشی تا 100 درصد در گراف زیر آورده شده است:

 

 

3534979_366.png

 

 

نتیجه این آزمایش ها نشان داد که در 5 دقیقه اول به ترتیب ایسوس زن فون 2 با 17 درصد شارژ، نکسوس 6 و OnePlus 2 با 11 در صد شارژ و آیفون 6 با 6 در صد به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را دریافت کردند.

 

 

در ادامه این آزمایش نیز مشخص شد که بعد از یک ساعت و نیم شارژ گوشی های ایسوس زن فون و سامسونگ گلکسی S6 53 به 53 درصد رسید و نکسوس 6 با 44 در صد شارژ و One Pluse 2 با 36 درصد به ترتیب مقام سوم و چهارم را کسب کردند.

 

 

در این بین گوشی آیفون 6، 2 ساعت و 35 دقیقه طول کشید که به شارژ 100 درصد برسد، در حالی که رسیدن به شارژ 100 درصد برای گوشی های سامسونگ گلکسی اس 6 و ال جی 4 به ترتیب یک ساعت و 22 دقیقه و یک ساعت و 36 دقیقه طول کشید.

 

 

برای مقایسه بهتر باطری این گوشی ها به گراف زیر توجه کنید:

 

 

3534954_250.jpg

 

 

 

گزارش:شکوه نیروبخش

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...