رفتن به مطلب

تحقق ساخت پارچه نامرئی + عکس


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تحقق ساخت پارچه نامرئی + عکس[/h]

محققان دانشگاه برکلی موفق شده اند پارچه نامرئی بسازند که می تواند به دور اجسام کوچک قرار گرفته و آنها را ناپدید نماید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛محققان در دانشگاه UC برکلی، یک نوع پارچه تاشو نامرئی و فوق العاده نازک تولید کرده اند، که می تواند در اطراف اجسام میکروسکوپی در هر شکل و اندازه ای پیچیده شود و آن ها را در یک طیف گسترده ای از نامرئی بودن قرار دهد.

 

 

در شکل فعلی آن، این تکنولوژی می تواند در محاسبات نوری و یا در مخفی کردن قطعات میکروالکترونیکی از چشم جاسوسان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بنا به نیاز پژوهشگران، این شنل (پارچه) نامرئی می تواند با سهولت در اندازه های نسبی بزرگ تر نیز شود.

 

 

3591827_748.jpg

به گفته این محققان، اشیاء به این دلیل برای ما قابل دیدن هستند، چون بخشی از میزان نوری که به آنها تابیده می شود، در مسیر و جهت شبکیه چشم ما پراکنده می شود. پارچه های نامرئی می توانند با برجسته کردن ویژگی های نوری غیر طبیعی با اصطلاح فرا اشیاء، موجب این شوند که ما نتوانیم اشیاء را ببینیم.

 

 

این عناصر ساخته دست انسان می توانند با روش های خاصی نور را دستکاری نماید و آن را به سمت سطوح پارچه نامرئی هدایت نماید، این کار باعث می شود که هیچ نوری به سمت شیء منعکس نشود و همچنین هیچ نوری نیز از سمت شیء به سمت چشم انسان منعکس نگردد.

 

 

بر این اساس یک تیم تحقیقاتی به رهبری شیانگ ژانگ در دانشگاه برکلی، پیشرفت های قابل توجهی را در مهندسی فرا ماده برای طراحی یک شنل بهینه شده به قطر 80 نانومتر بدست آورده اند. این پارچه نازک مشکلات نمونه های قبلی را حل کرده است و در یک طیفی وسیع از نورهای مرئی کار می کند و می تواند مکررا از لحاظ اندازه بزرگ شود و به دور اجسام میکروسکوپی قرار گیرد.

 

 

تمام جزئیات این مطالعه در یک مقاله ای در مجله Science به چاپ رسیده است.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...