رفتن به مطلب

اولین گزارش روبات خبرنگار منتشر شد


ارسال های توصیه شده

635779221139280348.jpg

اولین گزارش روبات خبرنگار منتشر شد

اولین روبات خبرنگار توانست گزارش خبری ۱۰۰۰ کلمه ای خود را تنها در یک دقیقه بنویسد.

 

 

روبات ها به بخش های مختلف مشاغل انسانی نفوذ کرده اند تا نه تنها هوش مصنوعی تهدیدی برای زندگی انسان ها باشد بلکه به مرور زمان انسان های بسیاری نیز بیکار شوند.

روبات ها در مشاغلی مانند گارسون رستوران، نگهبان، فروشنده و همینطور روبات بانکدار جایگزین انسان ها شده اند.

روبات بانکدار می تواند به کارهای معمولی مانند جمع آوری اطلاعات بانکی مشتریان یا راهنمایی آنها بپردازد.

به گزارش مهر، اکنون نوبت به ساخت روبات خبرنگار رسیده است. شرکت چینی Tencent از ساخت روباتی با نام Dreamwriter (رویانویس) خبر داده که یک گزارش خبری ۱۰۰۰ کلمه ای را تنها در یک دقیقه می نویسد. اولین گزارش خبری این روبات خبرنگار با استفاده از داده های دفتر آمار ملی و صحبت های مقامات این اداره نوشته شده است.

گزارش نوشته شده توسط روبات خبرنگار از نظر کیفیت با گزارش های واقعی خبرنگاران تفاوتی نداشت اما این روبات قادر به نوشتن گزارش های تحلیلی و همینطور بررسی موضوعات مختلف برای نگارش گزارش کاربردی نیست.

برای مثال، خبرنگاران حوزه اقتصادی می توانند به مسائل و موضوعات پیچیده ای مانند تاثیر افزایش تورم بر زندگی مردم با ذکر آمار و جداول مختلف بپردازند اما روبات ها فاقد چنین عملکردی هستند.

روبات خبرنگار می تواند جستجو و محاسبات اطلاعات را بسیار سریع انجام داده و یک گزارش ۱۰۰۰ کلمه ای را تنها در یک دقیقه به تحریر درآورد، فعالیتی که انسان ها قادر به انجام آن نیستند.

شرکت چینی سازنده این روبات معتقد است، روبات خبرنگار «رویانویس» نمی تواند جایگزین خبرنگاران شود اما می تواند در برخی از فعالیت های معمولی همکار خوبی برای خبرنگاران باشد تا آنها زمان کافی برای نگارش گزارش های تحلیلی و همینطور جنجالی داشته باشند.

 

منبع: جام جم آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...