رفتن به مطلب

درگیری خونین در باغملک خوزستان (قبیله ای)


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

سرهنگ سید رحمان موسوی (معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان) اظهار کرد: عصر امروز دوشنبه در یکی از روستاهای شهرستان باغملک میان دو طایفه درگیری خونین رخ داد. متأسفانه این درگیری کشته و مصدوم داشته ولی تعداد کشته شدگان و مصدومان هنوز معلوم نیست.

 

 

%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86.jpg

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان

 

 

وی با اشاره به اینکه این دو قبیله از قبل درگیری هایی داشته اند، افزود: در حال حاضر مأموران نیروی انتظامی به محل اعزام شده و جریان نزاع را به خوبی کنترل کرده اند. گزارش دقیق تر از تعداد کشته شدگان و مصدومان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در ارتباط با نشست های هم اندیشی این معاونت با سران قبایل و طوایف گفت: قطعا نشست با قبایل و بزرگان طوایف و معتمدان محلی را با هدف استفاده از ظرفیت اجتماعی و تأثیرگذاری آنها در حل اختلافات، رفع آسیب ها و پیشگیری از وقوع جرائم استفاده برگزار شده است.

 

 

موسوی یادآور شد: در حقیقت با برگزاری چنین نشست هایی جریان تولید امنیت و حفاظت از آن به دست بزرگان قبایل، طوایف، معتمدان محلی و افراد تأثیرگذار خواهد افتاد.

 

 

وی عنوان کرد: به جای اینکه کار به حدی امنیتی رسیده و پلیس ناگزیر به ورود شود، همکاری بزرگان قبایل می تواند در کاهش و کنترل نزاع های جمعی و فردی فوق العاده تأثیرگذار باشد.

 

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: تأثیرات این نشست های هم اندیشی به خوبی قابل لمس است. البته منطقه باغملک، ایذه و رامهرمز در برنامه برگزاری نشست های هم اندیشی بوده که از شنبه آغاز می شوند.

 

 

موسوی ادامه داد: برگزاری نشست های هم اندیشی در مناطق عرب نشین را تمام کرده و هم وطنان ولایتمدار عرب و معتمدان آنها برابر منشوری که خودشان تهیه کرده بودند، آمادگی خود را در راستای مقابله با هرگونه قانون گریزی، تیراندازی در عموم و ناهنجاری را به صورت شفاهی و کتبی اعلام کردند. در واقع بزرگان طوایف و قبایل رفتار افرادی که قانون گریزی کرده و به هر شکلی خللی در امنیت ایجاد کرده را مردود شناخته شده و حمایتی از آنها انجام نخواهند داد.

 

 

وی تأکید کرد: به عنوان نمونه چنانچه در مجلس عروسی و عزا افرادی اقدام به تیراندازی کنند، بزرگان طایفه و قبیله آن محفل را ترک کرده و این نشان از درک منش و فهم بالای بزرگان قبایل است. این مسئله همچنین نشان می دهد که سران قبایل و معتمدان کاملا مخالف هر گونه قانون گریزی بوده و ضمن اینکه از آن رنجم می برند بلکه خواستار همکاری صمیمانه و خودجوش هستند تا این موارد را با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی حل کنند.

 

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: البته اقدامات این عزیزان در پیشگیری از وقوع جرم و مصالحه نباید هیچ گونه منافقاتی با قوانین مدنی نداشته باشد و در عوض ما هم به گونه ای ورود پیدا می کنیم که مخالف با عرف و سنت حسنه عشایر استان نباشد.

 

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بخشی از برگزاری نشست های هم اندیشی با اقوام لر باقی مانده که در هفته آینده به سمت آنها رفته و نشست های مختلف هم اندیشی را در شهرستان های هدف ایذه، باغملک رامهرمز و سایر شهرهای لرنشین متدین و ولایتمدار برگزار خواهیم کرد.

 

 

منبع : مهر-/ف

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...