رفتن به مطلب

دوازده علامت برای تشخیص دوستیِ قلابی


ارسال های توصیه شده

دوستان قسمت بسیار مهمی از زندگانی ما هستند. آنها کسانی هستند که همیشه در فراز و نشیب‌های زندگی با ما هستند و به زندگانی ما ارزش می‌بخشند. اما مطمئناً اگر یک رفیق حقه باز داشته باشید زندگی برای شما جهنم می‌شود. بنابراین چگونه می‌توانید بفهمید که یک دوستی سمی و زهر آلود است؟ در این مقاله لیستی از علائمی برای شما آورده شده است که نشان می‌دهد شما درگیر یک دوستی جعلی و قلابی هستید.

"شما چیزی را از دست نمی‌دهید. شما وقتی دوستان قلابی خود را از دست می‌دهید چیزی را از دست نمی‌دهید." جوئن جت

 

دوستی در واقع یک چیز زیبا است به خصوص اگر در جمع دوستان واقعی باشید. آنها کسانی هستند که همیشه حامی و پشتیبان شما هستند. آنها همیشه شما را به خاطر خودتان می‌پذیرند و شما را داوری نمی‌کنند و یا کاری نمی‌کنند که ممکن است به شما آسیب بزند. یک درک متقابل و یک احساس امنیت وجود دارد که هر دوی شما با هم تقسیم می‌کنید. شما عمیق‌ترین رازها و ترس‌هایتان را می‌توانید با هم در میان بگذارید و هیچ وقت نگران قضاوت شدن نباشید. همانند هر رابطه‌ی دیگری این نیز یک معادله‌ی دو طرفه است و بر پایه‌ی دادن و ستاندن بنا شده است.

 

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی این دادن و ستاندن به طور ناگهانی فقط به ستاندن، ستاندن و ستاندن و یا دادن، دادن، و فقط دادن تبدیل می‌شود؟ بله، این یکی از نشانه‌هایی است که دوست کذایی شما ممکن است فقط وانمود کند که بهترین دوست شما است. مطمئناً که عیب‌ها و کوتاهی‌هایی در دوستی نیز وجود دارد. همه‌ی ما در برخی از مراحل زندگی با چنین دوستی که ظاهر خود را با طلا آراسته اما از درون فقط قلابی و تقلبی است روبه‌رو شده‌ایم. گفتن واقعیت و ماهیت چنین کسانی دشوار است به خصوص وقتی که آنها تأثیر بزرگی در زندگانی ما داشته‌اند. بنابراین اگر که می‌خواهید خود را از دردسر و دل شکستگی و اندوه حفظ کنید در اینجا چند علامت برای شما آورده شده است که اگر نیاز دارید که یک دوست بد را تشخیص دهید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

علائمی که می‌گویند شما یک دوست قلابی و تقلبی دارید :

#1. آنها خود خواه هستند

یک دوست قلابی دلواپس شما و زندگی شما نیست مگر اینکه به او مربوط باشد. آنها یک جهته هستند و فکر می‌کنند که نیازهای‌شان مهم‌ترین از نیازهای دیگران است. آنها فقط وقتی با شما تماس می‌گیرند که به احساس همراهی نیاز دارند. آنها هیچ احساس تمایلی در بودن با شما ندارند و فقط وقتی دیده می‌شوند که به چیزی نیازمند هستند یا چیزی هست که منفعتی به آنها می‌رساند.

 

#2. کار آنها فقط ستاندن و ستاندن است

دوستی شما تماماً ستاندن و ستاندن است و دادن و ستاندن نیست. دوست شما همیشه در حال تلاش برای کسب یا به دست آوردن چیزی است که شما کسب کرده‌اید تا نیازها و یا حسادت خودش را رفع کند. در اصل همه‌ی اینها دلایل خود خواهانه دارند و هم چنین به خاطر این است که آنها می‌دانند که شما نمی‌توانید به آنها نه بگویید. در عوض همه‌ی آنچه که از آنها دریافت می‌کنید یادآوری‌های مداوم از کارهایی است که آنها برای شما انجام داده‌اند. فقط تلاش کنید که یک بار به آنها نه بگویید وگر نه بدانید که بقیه‌ی عمرتان را شکار آنها خواهید بود. بنابریان برای شما بهتر است که خود را از چنین افراد زهر آگینی دور نگه دارید.

 

085822.JPG

#3. آنها باعث می‌شوند که شما در مورد خودتان احساس بدی بکنید

 

آنها دائماً در حال تلاش برای تحقیر شما هستند و باعث می‌شوند که شما احساس گناه بکنید حتی برای چیزهایی که انجام نداده‌اید یا نگفته‌اید. برخی افراد حتی به حدی می‌رسند که باعث می‌شوند شما حتی به خاطر نبودن با آنها احساس گناه بکنید. اگر نظرات شما با مال آنها تطابق نداشته باشد شما باید دائماً خاموش باشید. آنها در تقویت نفس خود با بهتر بودن نسبت به شما عالی هستند اما شما فقط وقتی لازم است کارهای آنها را انجام دهید که آنها یا خیلی احساس تنبلی می‌کنند یا شایسته‌ی انجام آن کار نیستند.

#4. آنان خود را برتر از شما تلقی می‌کنند

 

دوستی، بالاتر یا پایین‌تر بودن نسبت به دیگری نیست. اما این نوع دوستی همیشه باعث می‌شود که دیگران احساس پایین‌تر بودن بکنند. آنها همیشه امتیازات خودشان و موفقیت‌های شما را در دست دارند و کارت خود را وقتی بازی می‌کنند که شما چیزی را در زندگی به دست ‌آورید. آنها وانمود می‌کنند که آن کار سختی برای آنها نیست.

#5. آنها نسبت به موفقیت‌های شما حسودند

 

چه شما نمره‌های خوبی در مدرسه یا دانشگاه کسب کنید و چه در کارتان پیشرفت کنید، این دوست قلابی شما، همیشه چیز

منفی یا توهین آمیزی برای گفتن به شما دارد. دوستان واقعی در هر کاری که شما انجام می‌دهید حامی شما هستند و همیشه شما را به بهتر بودن در زندگی تشویق می‌کنند. آنها پتانسیل شما را درک می‌کنند و شما را به سمت رسیدن به اهداف‌تان هل می‌دهند. یک دوست واقعی شما را می‌سازد و به رشد شما در زندگی کمک می‌کند و در سقوط و شکست شما سهمی ندارد.

085823.JPG

#6. آنها همیشه عیب‌های شما را پر رنگ می‌کنند تا ثابت کنند خودشان بهتر هستند

 

آیا اغلب احساس نمی‌کنید که شما همیشه هدف یا مایه‌ی خنده‌‌اید به خصوص وقتی که در یک گروه هستید؟ این دوست قلابی اغلب با اغراق کردن چیزها تمام گروه را علیه شما برمی‌انگیزاند تا از سر به ‌سر گذاشتن و یا خندیدن به خودش جلوگیری کند. او هرگز اشتباهات خودش را نمی‌پذیرد و همیشه شما را مسئول آنها می‌داند. بسیاری از افراد از کنار این مسئله می‌گذرند و اغلب این افراد را نادیده می‌گیرند اما باعث می‌شود که بعداً از این موضوع رنج ببرند. نگذارید که با چنین رفتاری تحقیر شوید به خصوص اگر به خاطر

هیچ دلیلی مسخره شوید.

#7. وقتی که شما به آنها نیاز دارید آنان هرگز نیستند

 

این نوع دوست همیشه توقع دارد که وقتی که او به شما نیاز دارد شما برنامه‌هایتان را زمین بزنید چه خودش هم این کار را به خاطر شما بکند یا نکند. او همیشه وقتی که شما به کمک یا راهنمایی او نیاز دارید با آوردن دلایل مسخره و احمقانه و یا همیشه خارج از دسترس بودن، گوشی را می‌گذارد. به نظر می‌رسد که هر وقت به او نیاز دارید او به صورت عجیبی ناپدید می‌شود.

 

085824.JPG

 

#8. آنان سوء استفاده‌گر و بی‌ملاحظه هستند

آنها همیشه شاکی هستند و هرگز جنبه‌ی روشن یک وضعیت را نمی بینند. آنها فقط وقتی که به چیزی نیاز دارند برای شما جالب می‌شوند و خیلی خوب می‌دانند که چه دکمه‌ای را فشار دهند که همان دکمه‌ی تهدید عاطفی است. آنها اخبار بد هستند و از تلاش‌های دیگران تشکر و قدردانی نمی‌کنند. آنها هرگز ممنون شما وقتی که شما به خاطر هم ساز شدن با آنها از چیزهای ویژه‌ای در زندگی‌تان می‌گذرید، نیستند.

#9. آنها بی‌وقفه در مورد همه غیبت و سخن چینی می‌کنند

آنها همیشه در مورد کسی یا دیگران غیبت می‌کنند فقط برای این که باعث شوند که شما باور کنید که آنها بهترین دوست شما هستند. ای مردم مراقب باشید، اگر چنین شخصی از دیگران نزد شما غیبت می‌کند پس احتمال خیلی زیادی وجود دارد که از شما نیز در نزد دیگران غیبت کند. بدانید که آنان فقط با غیبت، شایعه سازی و درام زندگی

می‌کنند.

 

#10. آنان انتقادی هستند و دائم به شما دروغ می‌گویند

آنان همیشه به عیب‌های شما اشاره می‌کنند و از هر چیز انتقاد می‌کنند حتی اگر به آنها کمک کنید. آنان همیشه انتخاب‌ها و اهداف شما را نقد می‌کنند و به جای اینکه کمی حامی شما باشند آنها را مسخره می‌کنند. علاوه بر این، آنان دائماً در مورد همه چیز به شما دروغ می‌گویند تا فقط باعث شوند که خودشان احساس بهتری بکنند و بهتر دیده شوند.

#11. آنها قابل اعتماد نیستند

آنان همیشه اسرار شما را فاش می‌کنند و به حریم شخصی شما توجهی ندارند و شما هم بیشتر از هر کسی به او اعتماد می‌کنید. اگر در مورد مشکلات خودتان که فقط به او گفته بودید از کسی دیگر چیزی شنیدید، زمان خوبی است که در تصمیم خودتان در رابطه با دوست بودن با چنین فردی تجدید نظر کنید.

 

085826.JPG

#12. آنان همیشه چیز بهتری را انتخاب می‌کنند

شما اغلب احساس تنها بودن می‌کنید و تقریباً مثل یک تایر زاپاس هستید. چنین دوستی اغلب با شما برنامه ریزی می‌کند اما همیشه‌ در لحظه‌ی آخر آن را کنسل می‌کند چون چیز هیجان انگیزتری برایش پیش آمده است مثلاً یک قرار ملاقات یا یک دوست جدید به زندگیش آمده است. آنها هیچ وقت از شما برای با بودن با خوشان دعوت نمی‌کنند. همیشه به خاطر داشته باشید به افرادی در زندگی اولویت بدهید که آنان نیز به شما اولویت می‌دهند.

 

اینها برخی علائم شفاهی بودند که نشان می‌دادند که شما یک دوست زهر آگین، دشمن و یا گرگی در لباس میش دارید. این علائم را بررسی کنید و خود را از این دوستی کنار بکشید چون آن تمام خوبی شما را می‌مکد؛ خلاصه این که این دوستی ممکن است باعث ریزش عاطفی، ذهنی و حتی اقتصادی شما شود. زندگانی شما مطمئناً بستری از اتفاقات خوب خواهد بود اگر شما دوستان واقعی داشته باشید که در لحظات خوب و بد زندگی در کنار شما بمانند.

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

 

منبع:راسخون

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...