رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام دوستان عزیز:icon_gol:

تو این تاپیک اخبار مهم نساجی کشور وجهان قرار داده میشه تا با تغییرات ,اتفاقات وتحولات این صنعت مهم بیشتر وبهتر اشنا بشیم

موفق وکامیاب باشید:icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه

a5f252005241df78eb4e175ba9402b89.jpg

 

 

 

دبیر انجمن صنایع نساجی با اشاره به حضور یك شركت تركیه‌ای در كارخانه نساجی مازندران به منظور فعال كردن مجدد این واحد، گفت: احتمالا تولیدات نساجی مازندران به منظور برخورداری از بازاری مناسب با برند شركت تركیه‌ای عرضه شود.

جمشید بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌ در حال حاضر بخشی از كارخانه نساجی مازندران فعال و بخش دیگری از آن نیز نوسط بانك بانك ملی در دست برخی تغییرات است.

وی با اشاره به حضور طرف ترك در كارخانه نساجی مازندران ادامه داد: تركها كارشان را از خط تولید محصول نساجی اقدام نكرده‌اند بلكه مستقیما به دنبال تولید پوشاك در ایران آمده‌اند كه البته اگر تولید پوشاك فعال شود، صنایع دیگر نیز رونق می گیرد.

دبیر انجمن نساجی با اشاره به وجود برخی فشارها از سوی كشورهای دیگر برای فروش نرفتن تولیدات ایرانی، گفت:‌ تبلیغات منفی كه در این مورد صورت گرفته باعث شده برخی كشورها از خرید محصولات نساجی ایران خودداری كنند.

وی افزود:‌ یكی از محاسن حضور تركها در كارخانه نساجی مازندران این است كه كالای تولیدی این واحد احتمالا تحت برند تركها عرضه می‌شود تا به عنوان یك جنس ترك به بازارهای اروپایی وارد شود.

بصیری در پاسخ به این سوال كه آیا نمی‌توان تولیدات ایرانی را با كیفیت بالا و تحت برند ایرانی در بازارهای صادراتی عرضه كرد؟ اظهار داشت: تركها به دلیل موفق بودن برند و كیفیت محصولات نساجی مازندران به حضور در این واحد تمایل دارند، در حالی كه می توانستند به سراغ كارخانه‌های نساجی دیگر كه تولیداتشان متوقف شده است، بروند.

به گفته وی احیای كارخانه نساجی مازندران تأثیر مطلوبی بر تولیدات داخلی خواهد داشت.

وی با بیان اینكه عرضه محصولات تولیدی یك كشور با برند كشوری دیگر در صنعت نساجی مرسوم است، تصریح كرد: در حال حاضر برخی كارخانه‌های داخلی نیز به كارخانه‌های دیگر ایرانی سفارش تولید می‌دهند و پس از آن، محصول تولیدی را با برند خود در بازار عرضه می‌كنند.

بصیری ادامه داد: در گذشته بخشی از مشهورترین كت و شلوار دنیا با برند BOOS در ایران تولید می‌شد كه از كیفیت بالایی برخوردار بود و این شركت محصول تولیدی را با برند خود در بازارهای جهانی عرضه می‌كرد.

وی افزود: بخشی از لباس ارتش انگلیس نیز در گذشته توسط یكی از كارخانه‌های ایرانی تولید می‌شد.

دبیر انجمن نساجی با تأكید بر اهمیت تبلیغات در عرضه بالای یك محصول، اظهار داشت:‌ تبلیغات هزینه بالایی برای كارخانه‌ها به همراه دارد، درگذشته هر دست كت و شلوار BOOS با قیمت ۲۵ دلار از شركت ایرانی خریداری و با قیمت هزار و ۸۵۰ مارك توسط شركت BOOS در آلمان به فروش می رسید.

وی ادامه داد: شركت BOOS هزینه بالایی برای تبلیغات محصولات خود در دنیا انجام داده بود كه این هزینه در توان شركت‌های ایرانی نبود.

بصیری افزود: در آن زمان، برخی اعضای هیئت مدیره شركت ایرانی عنوان كردند خودمان باید نسبت به فروش تولیداتمان در بازارهای جهانی اقدام كنیم تا سود بیشتری نصیبمان شود و این در حالی بود كه شركت BOOS سالها بر روی تبلیغات و كیفیت محصولات خود كار كرده بود و شركت ایرانی نمی‌توانست به راحتی كالای تولیدی خود را به جای محصولات BOOS در بازار عرضه كند.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

مشاور معاون امورصنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن از رشد تولید وصادرات حوزه نساجی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، گلنار نصرالهی افزود: در مقایسه شاخص صادرات صنعت نساجی در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷ شاهد رشد صادات هستیم به طوری كه میزان صادرات بدون احتساب فرش دستباف در سال ۸۷ بالغ بر ۷۵۶ میلیون دلار بوده كه در سال ۸۸ ، به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی خاطرنشان كرد: در میزان واردات مواد اولیه و مواد حد واسط كه در صنایع نساجی استفاده می شود حدود ۱۰ درصد از نظر وزنی افزایش داشته ایم كه نشان دهنده افزایش تولید دراین حوزه است.

نصرالهی، همچنین از آغاز تولید پارچه چادر مشكی در یك سال آینده خبر داد و افزود: واحد حجاب شهركرد قراردادی را با بانك صنعت و معدن جهت تولید ۱۰میلیون متر طولی پارچه چادر مشكی منعقد كرده است.

وی اضافه كرد: اقدامات مقدماتی ساختمان سازی و انتخاب ماشین آلات انجام شده و پس از گشایش اعتبار یكسال بعد تولید این میزان پارچه آغاز می شود.

نصرالهی فرسودگی و قدیمی بودن ماشین آلات، واردات حدود ۳۰میلیون متر پارچه چادر مشكی همراه مسافر، كیفیت پایین تولید داخل و عدم رقابت پذیری قیمت تمام شده تولید داخل با مشابه خارجی را از جمله مشكلات تولیدكنندگان برشمرد و افزود: در حال حاضر میزان تولید این نوع پارچه در داخل حدود ۲ تا ۳میلیون متر است و واحدهای فعال از جمله حجاب شهركرد، گلپایگان و كرمانشاه به دلیل مشكلات موجود به تولید پارچه رنگی روی آورده اند.

مشاور معاون امورصنایع و اقتصادی وزارت صنایع و معادن در بخش دیگری از صحبت های خود تعداد واحدهای نساجی دارای پروانه بهره برداری را ۹ هزارو ۳۹۳ واحد دانست كه ۱۵ درصد كل صنعت كشور است.

نصرالهی با بیان اینكه از ۶۷۰۰ واحد استمهال بدهی شده ، ۶۱۱ مورد به صنایع نساجی مربوط است یاد آور شد: اشتغال مستقیم ایجاد شده از این صنعت ۲۸۰ هزار نفر و سرمایه گذاری این صنعت ۴۱ هزار میلیارد ریال است كه به ترتیب ۱۸ و ۷ درصد نسبت به كل صنعت بر آورد می شود.

گلنار نصرالهی همچنین سهم ارزش افزوده نساجی از كل صنعت را ۴ درصد و تعرفه های مرتبط با صنعت نساجی را ۹۵۲ تعرفه برشمرد كه ۱۸ درصد از كل صنعت را شامل می شود.

لینک به دیدگاه

89/4/17 - کارپتور

 

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجم جولای 2010 (14 تیر ماه 89) قانون تحریم جامع ایران را که پیش از آن در مجلسین آمریکا تصویب شده بود، امضاء و ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون ورود فرش ایرانی از هر نقطه جهان به آمریکا از تاریخ 29 سپتامبر 2010 برابر با 7 مهر ماه 1389 ممنوع خواهد شد.

اجراي اين مصوبه خسارات جبران ناپذيري را براي فرش کشور و قشر عظيمي که از اين طريق در ايران ارتزاق مي کنند بدنبال خواهد داشت که چاره جويي در جهت جلوگيري از اجراي اين قانون از طريق مجامع و محافل علمي، فرهنگي و هنري مي تواند يکي از راه هاي موثر به شرط حضور گسترده و فعالانه بخش خصوصي در اين عرصه باشد.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

طبق گزارش جديد موسسه بي‌سي‌سي، برآورد مي‌شود که ارزش بازار جهاني نانوالياف در سال 2010 به 102 ميليون دلار برسد. همچنين پيش‌بيني مي‌شود که بازار اين بخش طي 5 سال آينده با نرخ رشد ترکيبي سالانه (CAGR) 3/34 درصد، تا سال 2015 به بيش از 7/442 ميليون دلار افزايش يابد.

 

بزرگترين بخش اين بازار را محصولات شيميايي/ مکانيکي تشکيل داده‌اند. ارزش بازار اين بخش در سال 2010 حدود 3/74 ميليون دلار برآورد مي‌شود که با نرخ رشد ترکيبي سالانه 4/33 درصد، انتظار مي‌رود ارزش آنها تا سال 2015 به 314 ميليون دلار برسد.

 

دومين بخش بزرگ اين حوزه، محصولات انرژي است که ارزش آنها در سال 2010 حدود 7/16 ميليون دلار برآورد مي‌شود. همچنين انتظار مي‌رود بازار اين بخش با نرخ رشد ترکيبي سالانه 3/35 درصد، تا سال 2015 به 8/75 ميليون دلار افزايش يابد.

 

همچنين برآورد مي‌شودکه بخش الکترونيک اين بازار با نرخ رشد ترکيبي سالانه 3/45 درصد از 4/6 ميليون دلار در سال 2010 با 5/41 ميليون دلار در سال 2015 برسد.

 

بخش ساير محصولات نيز با نرخ رشد ترکيبي سالانه 22 درصد، از 1/4 ميليون دلار در سال 2010 به 1/11 ميليون دلار در سال 2015 افزايش خواهد يافت.

 

بر اساس گزارش موسسه بي‌بي‌سي، در حال حاضر خودروسازي و هوا-فضا؛ محصولات مصرفي؛ امنيت و دفاع؛ الکترونيک؛ انرژي؛ محصولات مکانيکي و شيميايي؛ داروسازي، زيست‌شناسي و پزشکي؛ حسگرها و ابزارسازي؛ و عايق‌بندي حرارتي و صوتي، 9 بخش اصلي بازار اين حوزه را تشکيل مي‌دهند.

 

گزارش مذکور به طور مشروح آخرين پيشرفت‌هاي فناوري نانوالياف، از جمله انواع مواد، ويژگي‌ها و فرايندهاي ساخت را پوشش داده است.

/www.nano.ir

لینک به دیدگاه

موسسه ريپورت لينکر (reportlink ER به‌تازگي گزارش جديدي با عنوان: «فناوري‌نانو و نساجي: بازار و کاربردهاي آن تا سال 2015» منتشر کرده است. بر اساس گزارش مذکور، توسعه‌هاي آتي فناوري‌نانو در صنعت نساجي بر دو محور زير تمرکز خواهد داشت:

 

1 - ارتقاي کارکردها و عملکردهاي موجود مواد نساجي؛ و

2 - توسعه پارچه‌هاي هوشمند با کارکردهاي بي‌سابقه.

 

پيشرفت در حوزه دوم به خاطر نيازهاي ناشي از امنيت ملي و پيشرفت فناوري‌هاي جديد است.

برخي از کارکردهاي جديدي که توسعه خواهند يافت عبارتند از:

 

• پيل‌هاي خورشيدي قابل پوشش و ذخيره انرژي؛

• حسگرها، انتقال و کسب اطلاعات؛

• شناسايي و حفاظت پيشرفته و چندگانه؛

• کارکردهاي سلامت؛

• کارکردهاي خودتمييز شونده و تعمير؛

 

مطالعه جديد به طور جامع فرصت‌هاي موجود در تنوع‌گرايي صنعت نساجي را ارزيابي کرده و بخش‌هاي مختلف بازار اين حوزه را از نظر توليدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان نهايي تجزيه و تحليل کرده است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

دبير انجمن صنفي كارفرمايان نساجي استان اصفهان با بیان این مطلب بالا بودن قيمت مواد اوليه مورد نياز كارخانجات توليدي، واردات بي‌رويه انواع محصولات توليدي نساجي از ديگر كشورها در حال حاضر را از عمده‌ترين مشكلات موجود در اين بخش خواند.

مظفر چلمغاني در ادامه اعلام کرد: 70 درصد مواد اولیه با وجود تأمین بخشی از نیاز واحدهای تولیدی، مواد اولیه داخلی در بخش صنعت نساجی با واردات تأمین می شود .

وی با اشاره به اینکه علاوه بر واردات مواد اوليه نساجي به کشور، محصولات نساجی مانند نخ و پارچه نيز با وضعیت فعلی بازار داخلی را دچار آشفتگی کرده است افزود: کشورهای چين، تركيه، پاكستان و كره از عمده ترین كشورهاي وارد كننده محصولات نساجي به كشور می باشند.

چلمغانی تصریح کرد: چين رتبه نخست ميزان واردات به كشور را به خود اختصاص داده است و اين در حالي است كه محصولات چيني در مقايسه با منسوجات داخلي با وجود پايين بودن قيمت كيفيت قابل رقابتي با توليدات داخلي ندارند.

وی قيمت بالاي انرژي و مواد اوليه مورد نياز واحدهاي نساجي در داخل را از دلایل عمده افزایش قیمت تمام شده محصولات داخلی است اظهار داشت: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مسئولان باید با درنظر گرفتن مشکلات صنعت نساجی، وضعیت ویژه ای را برای این صنعت قائل شوند.

دبير انجمن صنفي كارفرمايان نساجي استان اصفهان در ادامه یادآور شد: 2 هزار و 300 واحد توليدي نساجي در استان اصفهان، 50 هزار نفر در اين واحدها به فعالیت مشغول می باشند.

وی صنعت نساجي يك صنعت سودآور و راهبردی در استان اصفهان خواند و تأکید کرد: در صورت تامين نيازهاي اين بخش مي‌توان به افزايش اشتغال‌زايي در استان كمك نمود.

چلمغاني بيان داشت: در اواخر سال گذشته از حدود 16 واحد نساجي در شهرضا 12 واحد متوقف و در كاشان و اصفهان نيز واحدهاي توليدي نیز با چنین شرایطی متوقف و یا تعطیل شدند.

وي در ادامه یکبی دیگر از مشکلات در صنعت نساجي را قاچاق کالا نام برد و افزود: يكي از دروازه‌هاي ورود جنس قاچاق به كشور، زاهدان است كه روزانه ميزان زيادي پارچه و منسوجات قاچاق از اين طريق به ديگر استان‌ها وارد مي‌شود.

دبير انجمن صنفي كارفرمايان نساجي استان اصفهان در همین زمینه اعلام کرد: در اواخر سال گذشته 40 تن نخ از كشور اوكراين به استان اصفهان قاچاق شده است.

مظفر چلمغانی در ادامه تصريح كرد: در نشستي كه در سال گذشته با حضور فعالان صنعت نساجي استان، استاندار اصفهان و سرپرست بانك‌هاي عامل استان برگزار شد، مقرر شد واحدهاي نساجي كه با مشكل كمبود نقدينگي و تامين اعتبار روبه‌رو می‌باشند، با دريافت تسهيلات از سوی بانك‌ها بخشي از مشكلات خود را حل نمایند كه تاكنون همكاري قابل ملاحظه‌اي از سوي بانك‌هاي عامل در اين زمينه صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: در صورتي كه صاحبان واحدهاي توليدي نتوانند با بانك‌ها در اين زمينه به توافق برسند می توانند به استانداری مراجعه نمایند.

بهار 89

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

اخبار نساجی- معاون وزیر صنایع و معادن در امور نساجی، گفت: هم اکنون در ۹ هزار و ۴۰۰واحد نساجی فعال در سطح کشور ۳۰۰ هزار نفر بکار اشتغال دارند. 

 

 

به گزارش نساجی روز، نعمت الله مردانی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بجنورد، افزود: پنج درصد ارزش افزوده بخش صنعت ایران مربوط به واحدهای تولیدی نساجی است.

وی گفت: وزارت صنایع و معادن برای بازسازی و نوسازی واحدهای نساجی اقدام به برنامه ریزی برای واحدهای با قدمت بالای ۱۰ سال کرده که تاکنون ۳۰۰ واحد نساجی با قدمت ۱۰سال برای بازسازی و نوسازی به این وزارتخانه مراجعه کرده اند.

او مهمترین مشکل بخش نساجی کشور را واردات دانست و گفت: وزارت صنایع و معادن برای رفع این مشکل و رقابت پذیر کردن تولیدات داخلی با مشابه خارجی پیشنهاد افزایش میزان تعرفه واردات منسوجات را ارایه داده است.

وی بکارگیری مواد اولیه باکیفیت برای تولیدات نساجی داخلی و اجباری کردن تولید کالاهای باکیفیت و برخوردار از استاندارد را از طرحهای حمایتی این وزارتخانه برای کمک به صنعت نساجی کشور اعلام کرد.

معاون وزیر صنایع و معادن فرهنگ سازی برای بهره گیری از تولیدات داخلی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از صنعت نساجی اعلام کرد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

109.2.jpg&t=1

پژوهشگران مهندسي مكانيك دانشگاه تربيت مدرس موفق به طراحي و ساخت مخزن تمام كامپوزيتي از جنس الياف كربن آغشته به رزين اپوكسي شدند.

امروزه مخازن در صنايع بنيادي از جمله صنعت هوافضا، خودروسازي، پتروشيمي و غيرهكاربردهاي فراواني كسب كرده‌اند.

يكي از ملزوماتي كهدر بعضي از صنايع همچون صنعت هوافضا به آن اشاره مي‌شود،‌ كاهش نسبت جرم به حجممخازن براي فشار معين مي‌باشد.

براي دسترسي به اينهدف، مخازن تمام كامپوزيتي برتري قابل توجهي در ميان ديگر مخازن دارا مي باشند.

در اين پژوهش كه درقالب پايان نامه كارشناسي ارشد امير پاشايي، دانش‌آموخته مهندسي مكانيك - گرايشساخت و توليد - دانشگاه تربيت مدرس انجام و ارائه شد، مخزن تمام كامپوزيتي از جنسالياف كربن آغشته با رزين اپوكسي طراحي و در نهايت نمونه‌اي از آن ساخته و مورد تستقرار گرفت.

به گفته محقق، هدفاز اين طرح رسيدن به نسبت جرم به حجم بهينه بر مبناي روش ساخت ممكن و تحمل فشارثابت بوده است؛ بر اين اساس ابتدا با استفاده از معادلات مربوط به ضخامت و زاويهالياف براي هر يك از مسيرهاي پيچش، در نظر گرفتن عدم لغزش، ملاحظات ساخت و تعيينخواص ماده، شرايط مدل سازي مخزن به دست آورده شد. سپس با به كارگيري معادلاتپايه‌اي براي تحليل كامپوزيت‌ها در هر سه مسير پيچش، مشاهده شد كه اين روش تحليل بهدليل به دست آمدن معيار شكست منفي فاقد كارايي لازم مي‌باشد.

سپس با اعمال شرايطمدلسازي در بسته نرم‌افزاري ABAQUS و استفاده از اين نرم‌افزار براي تحليل مخزن، باوجود تحليل درست به مقادير عددي متفاوت با مقادير موجود در منابع تئوري و عملي دستيافته شد.

در نهايت با اعمالدو پارامتر، كشش در الياف و شكست تدريجي و به كمك برنامه اجزا محدود كه با استفادهاز المانهاي تقارن محوري دو بعدي نوشته شد و روش‌هاي شكست لايه اول و شكست لايهآخر، نتايج قابل قبولي به دست آمد.

براي اطمينان ازنتايج به دست آمده، مخزن مورد نظر ساخته شده و سپس تست تركيدگي بر روي آن انجام شد.

گفتني است، اين پژوهش با راهنمايي دكتر محمد گلزار، عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس انجام شده است.

منبع:ایسنا

لینک به دیدگاه
اخبار نساجی- معاون وزیر صنایع و معادن در امور نساجی، گفت: هم اکنون در ۹ هزار و ۴۰۰واحد نساجی فعال در سطح کشور ۳۰۰ هزار نفر بکار اشتغال دارند. 

 

 

به گزارش نساجی روز، نعمت الله مردانی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بجنورد، افزود: پنج درصد ارزش افزوده بخش صنعت ایران مربوط به واحدهای تولیدی نساجی است.

وی گفت: وزارت صنایع و معادن برای بازسازی و نوسازی واحدهای نساجی اقدام به برنامه ریزی برای واحدهای با قدمت بالای ۱۰ سال کرده که تاکنون ۳۰۰ واحد نساجی با قدمت ۱۰سال برای بازسازی و نوسازی به این وزارتخانه مراجعه کرده اند.

او مهمترین مشکل بخش نساجی کشور را واردات دانست و گفت: وزارت صنایع و معادن برای رفع این مشکل و رقابت پذیر کردن تولیدات داخلی با مشابه خارجی پیشنهاد افزایش میزان تعرفه واردات منسوجات را ارایه داده است.

وی بکارگیری مواد اولیه باکیفیت برای تولیدات نساجی داخلی و اجباری کردن تولید کالاهای باکیفیت و برخوردار از استاندارد را از طرحهای حمایتی این وزارتخانه برای کمک به صنعت نساجی کشور اعلام کرد.

معاون وزیر صنایع و معادن فرهنگ سازی برای بهره گیری از تولیدات داخلی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از صنعت نساجی اعلام کرد.

.والله می گن 9000 تا ولی هر روز ورشکسته تر میشن ...نساجی تبریز که کاملا ورشکسته شد ..طبق معمول بنیاد مستضعفان یهو صاحبش شد...حوله تبریز سال قبل صاحب اصلیش زد به چاک رفت دوبی ..الان هم تقریبا نیمه تعطیله....اصلا تبریز شما پارچه و لباس ایرانی خیلی محاله پیدا کنی ..چون ترکیه جون که بغلمون هست ارزونتر در می یاد ....الان کم کم پارچه های ترکیه هم تبریز هستش ....حالا نمی دونم اون وزیر از کجا امیدواره صنعت نساجی رونق پیدا کنه...

لینک به دیدگاه
.والله می گن 9000 تا ولی هر روز ورشکسته تر میشن ...نساجی تبریز که کاملا ورشکسته شد ..طبق معمول بنیاد مستضعفان یهو صاحبش شد...حوله تبریز سال قبل صاحب اصلیش زد به چاک رفت دوبی ..الان هم تقریبا نیمه تعطیله....اصلا تبریز شما پارچه و لباس ایرانی خیلی محاله پیدا کنی ..چون ترکیه جون که بغلمون هست ارزونتر در می یاد ....الان کم کم پارچه های ترکیه هم تبریز هستش ....حالا نمی دونم اون وزیر از کجا امیدواره صنعت نساجی رونق پیدا کنه...

بله..متاسفانه صنعت کشور کلا ورشکسته داره میشه...من اولا فکر میکردم فقط نساجی اینجوره اما متاسفانه شنیده ام فولاد هم وضعش بدتره!!!دیگه مثلا وقتی سنگ معدنی از چین میاد چه انتظاری میشه داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

اینا همش شعاره...مثل اینکه میگن سرمایه گذاری خارج به اندازه های نجومی پیشرفت کرده!!!

متاسفانه واردات پارچه و نخ و ....از ترکیه و چین معضل خیلی بزرگیه برا ایران...این کارخانه های دولتی یا شبیه دولتی هم که با این مدیریت اتوبوسی هرگلی میخوان به سر نساجا زدن!!!

بعضیا فکر میکنن پارچه های مثلا کشور ترکیه بهتره اما ایران هم تکنولوژی تولیدشو داره البته تحریم که اثر ندارد بماند!!!ولی چون واردات هزینه اش کمتر ترجیح میدن وارد کنن که همش به خاطر مدیریت بسیار ضعیفه......در دوران پهلوی واردات اکثر منسوجات ممنوع بوده اما حالا چی؟؟؟

فقط شعار شعاری بی پایه از طرف مسئولا...

لینک به دیدگاه

درسته ولی حق الانصاف جنس های ترکیه حرف ندارن چرا دروغ بگم من از فروشگاه ترکیه ها خرید می کنم ارزون هم هست ..اینجا فروشگاههای زنجیره ای هست به نام بانک لی ..صاحبش ترکیه ای هست ....مثلا می بینی شلوار لی خوبش 15 الی 20 تومن ..

خوب ملت هم چشمشون به عقلشون و تازگی یا به جیبشونه ..زود از اونجا خرید می کنند شاید باور نکنی ...اواخر شهریور جلوی فروشگاههاش به خاطر خریده مهر ..یه صف طولانی بود بیا ببین ..

لینک به دیدگاه

روم سیاه منم میخرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خوب معلومه که حالا جنساش بهتره...چون ما ناسلامتی تحریمیم ....حالا اینا بگن تاثیر نداره و باعث پیشرفت شده...

همین حالا آمریکا برا عربستان پلی اکریل ساخته بهترین نخای مصنوعی خاورمیانه رو تولید میکنن که ایران تا 100سال دیگه هم به گردش نمیرسه!!!!

ترکیه هم که با غربیا همکاری داره...ما این وسط میخواییم تنها از صفر شروع کنیم و جلو دنیا وایسیم!!!

لینک به دیدگاه

اگر دوست دارید مکانیک کار کنید باید بدونید در چه زمینه بیشتر می خایید فعالیت بکنید می دونید که ارشد مکانیک جند تا گرایش داره ..ولی اگر بتونید در زمینه رشته خودتون بخونید بهتره مثلا مکانیک نساجی یا اینجور چیزی ..من به شما یه آدرس می دم برین اونجا بگردین خارج ایران مطمئنم در گرایش ارشد شما مکانیک هم هست ..وگرنه به بزرگتراتون هم بگین اگر در زمینه مهندسی مکانیک ایران ارشد بخونین بدونه رودرواسی بگم خودتون پشیمون میشین ..دانشگاههای ترکیه برای تبریزیا فقط تخفیف داره ولی ماله شما در حدوده 700 هزار تومن شهریه هر ترمه ارشدتو در مظر بگیر ..حداکثر گفتم ..

در ضمن با احساسات عمل نکن اول کمی تحقیق کن بعد ..

این هم ادرس برو قشنگ بگرد .....من خودم برای ارشد اونجا رو در نظر گرفتم تا بتونم راحت به یه جای دیگه برم ...

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين هفته علي‌اكبر محرابيان، وزير صنايع و معادن پس از ماه‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شده و از اجراي بسته‌ حمايت از بخش صنعت و معدن در طرح تحول اقتصادي خبر داد و در عين حال اعلام كرد كه 83 درصد از ظرفيت واحدهاي توليدي پر است.

او با رد اتهامات وارده به وزارت صنايع و معادن در زمينه آمارسازي عنوان كرد: افزايش قيمت كالاهاي صنعتي پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كنترل مي‌شود.

اين هفته همچنين محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور از حل مشكل كارخانه نساجي مازندران خبر داد.

به گفته وي بانك ملي طبق وعده خود وام موردنياز كارخانه نساجي مازندران را با رقم بالايي تصويب كرده است.

اين در حاليست كه محمد مروج، رييس هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران اين هفته ‌با انتقاد شديد از وزارت جهاد كشاورزي گفت: در شرايطي كه صنعت نساجي كشور با كمبود شديد پنبه مواجه است وزارت جهاد كشاورزي در اقدامي عجيب واردات پنبه به كشور را دشوارتر كرده است.

به گفته وي بر اساس اعلام وزارت جهاد كشاورزي پنبه همانند محصولاتي مانند آدامس است كه بايد براي واردات آن از اين وزارتخانه مجوز لازم را گرفت، در حالي كه اين دو محصول اصلا با هم قابل مقايسه نيست.

در هفته‌اي كه گذشت حسين طلا، مديرعامل شركت دخانيات ايران در مراسم امحاي حدود 180 ميليون نخ سيگار قاچاق كشف شده هشدار داد كه تعطيلي شركت دخانيات به معني بيكاري 69 هزار نفر است.

رضا عليخان‌زاده، عضو انجمن صنايع رنگ و رزين عنوان كرد كه خودكفايي در توليد بنزين اولويت نظام است، اما براي تامين حلال‌هاي موردنياز صنعت رنگ نيز بايد چاره‌انديشي شود.

به گفته اين فعال صنعتي عرضه مواد اوليه صنعت رنگ در بورس به دليل تغيير فرآيند توليد در پالايشگاه‌هاي كشور به منظور توليد بنزين با كاهش مواجه شده است.

در همين حال محمد شهرابي، مسوول طرح آمايش صنعت و معدن اذعان كرد كه اجراي اين طرح در برخي استان‌ها به دليل ضعف در جذب سرمايه‌گذار به مشكل برخورده است.

اين هفته حسن نصيريان، عضو انجمن صنايع چرم ايران از افزايش 50 درصدي قيمت پوست خام گوسفندي در سال جاري خبر داد و در همين حال محمد حسين فرجو، دبير شوراي نظارت بر اسباب‌بازي ممنوع شدن واردات اسباب‌بازي به كشور را تكذيب كرد.

 

3.7.89

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

انتظار مي رود به دليل قيمت هاي بالاي پنبه در 15 سال اخير و شرايط مساعد فصلي در مناطق مهم رشد اين محصول، توليد پنبه در سال 11-2010 ، 34 درصد افزايش يابد.

بانك ملي استراليا پيش بيني مي كند كه عمل آورندگان پنبه در سال 11-2010 ، 12 درصد قيمت ها را نسبت به سطح قيمت ها بر حسب دلار استراليا در سال 10-2009 افزايش مي دهند.

ديويد برت13 ، رييس بخش تجارت محصولات كشاورزي بانك ملي استراليا در شمال اين كشور گفت:" امسال سطح قابل توجهي از زمين هاي خشك پنبه تحت كشت قرار مي گيرد چون شرايط فصلي و احتمال افزايش قيمت ها براي كشاورزان اين امكان را فراهم كرد تا به جاي پنبه ساير محصولات تابستاني را در زمين هاي خود كشت كنند."

ديويد برت افزود:" موجودي پايين پنبه در جهان و رقابت داخلي ميان پنبه پاك كني ها بر سر عدل هاي پنبه موجب بالا رفتن قيمت ها شده است.

بعضي از با كيفيت ترين پنبه هاي دنيا در استراليا رشد مي كنند؛ پيش بيني مي شود در سال 11-2010 تقاضا از سوي بزرگ ترين مصرف كننده پنبه در جهان يعني چين ،32درصد افزايش پيدا كند."

انتظار مي رود كشورهاي آمريكا، برزيل و هند شاهد افزايش شديد قيمت هاي پنبه باشند و ميزان توليد در جهان نيز در سال 11-2010 با 7/13 درصد افزايش به حدود 25260 كيلوتن برسد.

لینک به دیدگاه

به دنبال ممنوعیت صادرات پنبه در هند، احتمال این وجود دارد که صادرات صنایع نساجی بنگلادش به شدت لطمه بخورد.

به گفته ی عبذالهای سارکر ، رییس انجمن کارخانجات نساجی بنگلادش، این کشور 30 درصد پنبه ی مورد نیاز خود را از هند و به صورت زمینی تامین می کند اما پس از اعمال ممنوعیت صادرات پنبه این امر متوقف شد.

او گفت:"این تصمیم باعث افزایش هزینه های تولیدی خواهد شد و همچنین تحویل به موقع محصولات به خریداران را دچار مشکل خواهد کرد. "

منسوجات و به ویژه پوشاک آماده مهمترین کالای صادراتی بنگلادش محسوب می شوندو در سال مالی منتهی به ژوئن 2009 سالانه 56/15 میلیارد دلار یا 80 درصد درآمدهای صادراتی کشور را به خود اختصاص می دادند.

هند به عنوان دومین صادر کننده بزرگ پنبه در جهان با توقف صادرات این محصول باعث تعادل در افزایش قیمت ها ی داخلی شد. قیمت ها از اکتبر سال گذشته به علت برداشت کم و تقاضای زیاد بیش از 25 درصد زیاد شده بود.

یکی از صادر کنندگان محصولات نساجی در هند گفت:"ممنوعیت صادراتی باعث ضربه به کارخانجات ریسندگی و کشبافی صادرات محور ما خواهد شد. تصمیم فوق نه تنها باعث افزایش قیمت های نخ می شود بلکه به عملکرد صادرات نیز صدمه خواهد زد."

بنگلادش 60 درصد 4میلیون عدل پنبه ی سالانه ی مورد نیاز خود را از ازبکستان تامین می کند. ازبکستان سومین صادر کننده ی بزرگ پنبه در سراسر جهان است. بنگلادش از روسیه و آمریکا هم پنبه تهیه می کند

(بیش از 5/1 میلیون دلار)

لینک به دیدگاه

هند:ساری های ابریشمی دوستدار محیط زیست در کرالا

در یک طرح ابتکاری جدید با هدف احیای کارگاههای بافندگی دستی در کرالا، حکومت این کشور قصد دارد برند جدیدی از ساری های ابریشمی دوستدار محیط زیست را وارد بازار کند.

پارچه ساری های جدید که “Thiruvananthapuram” نام دارند در کارگاههای بافندگی دستی بافته می شود و از طراحان متخصص جنوب هند نیز خواسته می شود طرح های بسیار نفیسی خلق کنند.

به گفته ی یکی از مسولین کارگاه بافندگی این پارچه های ابریشمی بدون استفاده از ماشین یا برق و تنها به روش سنتی بافته شده و روح خلاقیت و مهارت بافندگان در آن دمیده می شود. بی شک تنوع طرح ها توجه جوان تر ها را نیز مانند افراد مسن تر به خود جلب می کند.

پیش بینی می شود پروژه فوق روح تازه ای به بافندگان سنتی که رقابت شدیدی با ماشین آلات بافندگی برقی دارند می بخشد

لینک به دیدگاه
هند:ساری های ابریشمی دوستدار محیط زیست در کرالا

در یک طرح ابتکاری جدید با هدف احیای کارگاههای بافندگی دستی در کرالا، حکومت این کشور قصد دارد برند جدیدی از ساری های ابریشمی دوستدار محیط زیست را وارد بازار کند.

پارچه ساری های جدید که “Thiruvananthapuram” نام دارند در کارگاههای بافندگی دستی بافته می شود و از طراحان متخصص جنوب هند نیز خواسته می شود طرح های بسیار نفیسی خلق کنند.

به گفته ی یکی از مسولین کارگاه بافندگی این پارچه های ابریشمی بدون استفاده از ماشین یا برق و تنها به روش سنتی بافته شده و روح خلاقیت و مهارت بافندگان در آن دمیده می شود. بی شک تنوع طرح ها توجه جوان تر ها را نیز مانند افراد مسن تر به خود جلب می کند.

پیش بینی می شود پروژه فوق روح تازه ای به بافندگان سنتی که رقابت شدیدی با ماشین آلات بافندگی برقی دارند می بخشد

...ر یک طرح ابتکاری جدید با هدف احیای کارگاههای بافندگی دستی در کرالا، حکومت این کشور قصد دارد برند جدیدی از ساری های ابریشمی دوستدار محیط زیست را وارد بازار کند........

مثل ايران هستند ميبينيد:ws3:فعال در هر زمينه ...

لینک به دیدگاه
...ر یک طرح ابتکاری جدید با هدف احیای کارگاههای بافندگی دستی در کرالا، حکومت این کشور قصد دارد برند جدیدی از ساری های ابریشمی دوستدار محیط زیست را وارد بازار کند........

مثل ايران هستند ميبينيد:ws3:فعال در هر زمينه ...

:ws37:

تازه ما از هند واردات داریم....:ws44:

با این کاراشون باعث شدن بعضی وقتا برا ژورنال هم منابع هندو بخونیم!!!:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...