رفتن به مطلب

اتصال بهینه توربین های بادی به شبکه و عدم قطعیت توان خروجی


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف، مدل های ریاضی جدیدی را توسعه داده اند که می تواند برای تقویت و توسعه شبکه انتقال با در نظر گرفتن اتصال بهینه مزارع بادی در دوره های زمانی میان مدت و بلند مدت به کار رود.

 

 

jk2wh7wygnvrnkmiokyw.jpg

 

 

به گزارش برق نیوز مزارع توربین های بادی که برای تولید انرژی برق تجدید پذیر احداث می شوند برای اتصال به شبکه انتقال برق با یک مساله بنیادین مواجه هستند زیرا کنترل باد در دست انسان نیست و به همین دلیل میزان تولید برق از این مزارع همواره با عدم قطعیت همراه است.

 

چنین واقعیتی نیاز به تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت مناسب با شرایط مزارع بادی برای توسعه شبکه انتقال برق را می طلبد و برهمین اساس پژوهشگران دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تلاش کردند تا با ارائه مدلهای جدید ریاضی این کار را به انجام برسانند.

 

مرتضی طاهرخانی طی انجام پروژه پایانی مقطع دکترای خود که با راهنمایی دکتر سید حمید حسینی انجام پذیرفته است نگاهی ویژه به دو جنبه مهم مزارع بادی در شبکه های قدرت شامل اتصال بهینه و عدم قطعیت توان خروجی داشته و با توجه به این جنبه ها به ارائه مدل های جدیدی برای تقویت و توسعه شبکه انتقال در دوره های زمانی میان مدت و بلند مدت پرداخته است.

 

به گفته وی تعیین ظرفیت بهینه نصب شده مزارع بادی و ظرفیت بهینه خطوط متصل کننده این مزارع به شین های شبکه انتقال در کنار مشخص کردن آرایش بهینه اضافه شدن خطوط جدید به شبکه انتقال با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی و امنیتی سیستم از اهداف اصلی مدل های پیشنهادی هستند.

 

در این مدل ها اثرات توسعه بهینه مزارع بادی در شبکه بر روند اضافه شدن خطوط جدید انتقال مورد بررسی قرار گرفته است.

 

از طرف دیگر وجود عدم قطعیت در تولید مزارع بادی در شبکه، اهمیت زیادی در تعیین آرایش خطوط جدید شبکه و دیگر خروجی های مدل توسعه شبکه انتقال دارد و منجر به بالا رفتن ریسک در سرمایه گذاری برای طرح های بهینه می شود.

 

از این رو به منظور ارزیابی ریسک پارامترهای غیر قطعی در سرمایه گذاری از یک روش علمی برای مدل سازی عدم قطعیت در کنار بار مصرفی شبکه استفاده می شود.

 

هدف این مدل ریاضی که بر اساس دو سیاست سرمایه گذاری ریسک پذیر و ریسک گریز بیان می شود ارائه الگویی برای ارزیابی ریسک طرح های بهینه توسعه شبکه انتقال است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...