رفتن به مطلب

رابطه‌ی شکل صورت و شخصیت


ارسال های توصیه شده

07893.jpg

 

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

 

چگونه شکل صورت شما به شخصیت‌تان مربوط است؟ آیا صورت شما مشخص می‌کند که شما چه ویژگی‌هایی دارید؟ مقاله زیر را بخوانید تا در این مورد اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

چهره خوانی یک شبه علم است که سعی می‌کند مشخص کند که چگونه شکل صورت و ویژگی‌های چهره، شخصیت را بازتاب می‌دهند. این یک تکنیک است که از اندازه و شکل و ویژگی‌های صورت برای تفسیر شخصیت فرد استفاده می‌کند. اما آیا این واقعاً به این معنی است که یک نفر بر اساس ارزش‌های چهره‌اش سنجیده شود؟

بنابراین اگر فکر می‌کنید که چهره‌ی شما نشان گر شخصیت شما است، در زیر اطلاعاتی به شما در مورد این که این ویژگی‌ها بیان گر چه چیزی هستند، ارائه شده است. شکل صورت و شخصیت به طور مستقیم با هم رابطه دارند. ویژگی‌های شخصیتی مشخص می‌توانند از ویژگی‌های چهره و صورت شما فاش شوند. به عنوان مثال:

 

• صورت نازک و دراز نشان گر تحمل، پایداری و دوام است. افراد با این چهره محکم و مطمئن هستند و معتقد هستند که هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رسیدن آنها به آرزوها و رؤیاهایشان شود.

 

078933.jpg

 

• صورت پهن نشان دهنده ذهن وسیع است. افراد با چهره پهن، دید وسیعی نسبت به زندگی دارند. آنها طبیعتاً حساس هستند.

 

078932.jpg

 

 

در زیر در مورد شکل صورت و ویژگی‌های شخصیتی مربوط به آنها اطلاعات بیشتری آورده شده است.

 

گرد: افراد با صورت گرد عموماً ساختار استخوانی محکم، استخوان گونه صاف، چانه گرد و بینی پهنی دارند. این صورت‌ها گرد هستند و ویژگی‌های زاویه‌ای ندارند. چنین افرادی طبیعت خوش گذرانی دارند و حساس، مراقب و مهربان، صمیمی و قابل اعتماد هستند. آنها تمایلات جنسی دارند. هم چنین روابط پایدار و طولانی مدت را ترجیح می‌دهند. آنها سخت کوش و متعهد، دارای ذهن تیز و تأثیر گذار هستند. زندگی خانواده‌ای خوب، راحتی و آسایش و خوش گذرانی برای آنها مهم است.

078934.jpg

 

بیضی: افراد با چهره بیضی شکل، استخوان گونه گرد، بینی متوسط و چانه‌ی تیز دارند و صورت آنها نزدیک فک باریک می‌شود. آنها شدیداً متعهد و افراد اصول گرایی هستند و نترس و مقتدر هستند. آنها باهوش و دیپلماتیک هستند و روابط بین فردی خوبی دارند. ولی توانایی فیزیکی و مزاجی کمی دارند.

 

کشیده و دراز: استخوان گونه افراد با چهره کشیده پهن‌تر از پیشانی و فک آنها نیست. صورت آنها صاف است. این افراد بدن ورزشی دارند. یک معنویت قوی در شخصیت آنها وجود دارد و آنها خلاق هستند و روابط پیچیده‌ای دارند.

 

078935.jpg

 

لوزی: قیافه‌ی افراد با چهره‌ی لوزی شکل با استخوان گونه برجسته، بینی منظم و چانه تیز شناخته می شود. طبیعتاً کمال گرا هستند و مطمئن و سر سخت هستند. آنها رهبران خوبی می‌شوند ولی زود از کوره درمی‌روند و افراد غیر قابل پیش بینی هستند. آنها در زندگی دیر به موفقیت می‌رسند و روابط خیلی موفقی ندارند.

 

078936.jpg

 

مثلث: افراد با چهره‌ی مثلثی شکل پیشانی وسیع، استخوان گونه برجسته و چانه تیزی دارند. آنها خیلی فعال هستند اما بنیه ضعیفی دارند. هم چنین باهوش و سر زنده هستند اما چون توسط احساساتشان هدایت می‌شوند ممکن است به آسانی افسرده شوند. آنها خلاق و حساس هستند و هم چنین عقلانی و ناشکیبا نیز هستند.

 

078937.jpg

 

مثلث بر عکس: افراد با چهره‌ی مثلث بر عکس پیشانی بزرگی دارند و چهره‌شان به طرف چانه باریک می‌شود و در نتیجه یک مثلث برعکس را شکل می‌دهد. آنها خود را بررسی کرده و سریع فکر می‌کنند و حافظه‌ی خوبی دارند. هم چنین جاه طلب هستند و مستقل شدن را دوست دارند. آنها طبیعت آسان گیری ندارند و به صمیمیت و تعهد ارزش می‌نهند.

 

078938.jpg

 

گلابی: افراد با چهره‌ی گلابی شکل پیشانی باریک و در قسمت استخوان گونه و فک صورت پهنی دارند. آنها به آسانی احساس اضطراب می‌کنند و عموماً نیاز دارند که به آنها انگیزه داده شود. آنها گرم و مهربان و دوست داشتنی برخورد می‌کنند.

 

078939.jpg

 

مربع: افراد با چهره‌ی مربعی شکل پیشانی و فک پهن، ویژگی‌های زاویه‌ای و ساختار استخوانی محکمی دارند. آنها طبیعتاً عمل گرا، مادی گرا و بسیار رقابتی هستند. آنها مهاجم، سرکش و متمرد هستند و نفرت دارند از اینکه به مبارزه طلبیده شوند. آنها تصمیم گیرنده‌های خوبی هستند و مهارتهای رهبری خوبی دارند.

 

0789310.jpg

 

مستطیل: افراد با چهره‌ی مستطیلی شکل پیشانی محکم، فک پهن و چانه‌ی تیزی دارند. آنها اندکی سلطه جویانه و جاه طلبانه رفتار می‌کنند. آنها باهوش، آنالیز گر، سخت کوش و خویشتن دار هستند. هم چنین آنها قوی و فعال هستند و رهبران خوبی می‌شوند.

 

تفاوت‌ها در این نوع شکل صورت، چهار جانبه است و به این صورت است که قسمت بالا پهن و چانه باریک است. افراد با این شکل صورت خلاق و اجتماعی هستند. حالا اگر این صورت را برگردانید به شکل چهره‌ای درمی‌آید که از بالا به پایین پهن می‌شود (پیشانی باریک و فک پهن است) افراد با این شکل صورت، محکم و رقابتی هستند و طبیعت سلطه جویی دارند.

 

چینی‌ها تئوری مخصوص خودشان را از تفسیر اشکال صورت و ویژگی‌هایش دارند:

 

• مطابق با چینی‌ها، اگر گوش‌ها بالاتر از سطح ابروها و نسبت به سر صاف باشند و لاله‌ی گوش بلندی، داشته باشند نشانه‌ی سعادت و خوشبختی است. لاله‌ی گوش کوچک با دروازه‌ی گوش باریک نشانه‌ی سعادت نیست.

 

• افراد با ابروهای بلند و تیره خوش شانس هستند اما افراد با ابروهای نازک و رنگ پریده این گونه نیستند.

 

• برآمدگی بینی صاف و دراز نشانه‌ی سعادت است در حالی که برآمدگی بینی کوچک، ناراست و کج نشانه‌ی سعادت نیست.

 

• لبهای کوچک و متقارن به عنوان خوش شانسی تلقی می‌شوند اما ویژگی‌های مخالف این ویژگی‌ها بد شانسی تلقی می‌شوند.

 

• چانه کاملاً گوشتی نشانه‌ی شانس است اما چانه‌ی تیز و باریک نشانه‌ی بد شانسی است.

 

• چشم‌های درشت و بزرگ به عنوان سعادت و خوشبختی تلقی می‌شوند اما چشم‌های کوچک و بسته با مردمک‌های کوچک بد شانسی تلقی می‌شوند.

 

در زیر برخی از تفسیرها از ویژگی‌های چهره آورده شده است:

 

• تحدب سر بیان گر شدت استبدادی است که یک فرد دارد. اگر تحدب سر کم باشد یعنی اینکه فرد اعتماد به نفس کمی دارد. تحدب سر زیاد نشانه‌ی مستبد بودن است.

 

• داشتن موی سر پشمی نشانه‌ی حساسیت است. موی کلفت و سیمی بیان گر قدرت جسمانی است.

 

• افرادی که پیشانی پهنی دارند زرنگ و ایده‌آل گرا هستند. افراد با پیشانی باریک، با موانع با موفقیت برخورد می‌کنند. پیشانی سطحی ممکن است باعث این شود که در دوران جوانی با والدین خود مشکل داشته باشد. اگر خط موی کسی عقب تر بوده و باریک نباشد و شخص پیشانی تیزی داشته باشد نشانه‌ی این است که فرد دارای سطح بسیار بالایی از هوش است.

 

• ابروها نشانه‌ی شهرت یک فرد همانند تعادل خلقی و مزاجی او است. ابروهای کلفت و پیوسته نشان دهنده‌ی طبیعت مالکیت گرا است.

 

• چشم‌های کوچک و کج این معنی را می‌دهند که فرد درون گرا است در حالی که چشم‌های روشن و نافذ که به طور پیوسته خیره هستند نشان می‌دهند که فرد طبیعت محافظه کاری دارد. چشم‌های سر گردان، ناشکیبایی و بیقراری فرد را بیان می‌کنند. فرد با چنین چشم‌هایی آشفته است و ممکن است راستگو نیز نباشد. چشم‌های ثابت نیز این معنی را می‌دهند که فرد دیدگاه منحصر به فردی نسبت به اشیاء دارد. فرد با چنین نوع چشم‌هایی به خوبی وضعیت‌ها را آنالیز می‌کند و انتخاب‌های درستی انجام می‌دهد. چشم‌هایی که به سمت بالا شیب دارند نشانه‌ی یک فرد فرصت طلب هستند و چشم‌هایی که به سمت پایین شیب دارند نشان گر این هستند که فرد مطیع، فروتن و سلطه پذیر است.

 

• برآمدگی بینی بزرگ و دراز، نشان دهنده‌ی سطح بالایی از انرژی است. بینی کوچک نشان دهنده‌ی طبیعت محافظه کارانه است. بینی صاف، انضباط را نشان می‌دهد.

 

• لبهای کامل، طبیعت مهربان و مراقبت کننده را نشان می‌دهند. لبهای بزرگ نشان گر عشق و خوش گذرانی هستند. لبهای نازک و باریک نشان دهنده‌ی این است که فرد عواطف و احساسات کمتری دارد.

 

• گوش‌های بزرگ نشان دهنده‌ی افراد عاقل است در حالی که گوش‌های کوچک نشان دهنده‌ی این است که فرد به طور آنی و بدون فکر قبلی در زندگی عمل می‌کند.

 

• فک قوی نشان دهنده‌‌ی طبیعت سر سخت است. این ویژگی وقتی با گونه‌ها و لب‌های کامل ترکیب می‌شود، طبیعت استبدادی را نشان می‌دهد.

 

• اگر شخصی چانه گرد یا مربعی شکل داشته، نشانه‌ی این است که دوران پیری آرامی خواهد داشت. چانه برآمده نشان دهنده‌ی فرد خود رأی و چانه‌ی فرو رفته نشان دهنده‌ی فرد ضعیف الرأی است.

 

چهره خوانی یک کار ذهنی و وابسته به طرز تفکر شخصی است. توصیف ویژگی‌های چهره هر فرد بر مبنای شکل و اندازه آسان نیست چون آنها نسبی هستند چون برای مثال ممکن است یک فرد صورت کاملاً گرد یا مربعی شکل نداشته باشد. یک صورت ظاهراً گرد ممکن است ویژگی‌های زاویه‌ای نیز داشته باشد همین طور صورت مربعی شکل ممکن است به تدریج به طرف پیشانی یا چانه باریک شود. هم چنین صحبت از اندازه و ویژگی‌های کوچکی، بزرگی و یا متوسط بودن نسبی است چون اندازه گیری‌های دقیقی برای آنها وجود ندارد. شکل صورت تنها یک ایده کلی از شخصیت فرد ارائه می‌دهد. با اینکه ویژگی‌‌های چهره، ویژگی‌های شخصیتی مشخص را بیان می‌کنند اما استنباط کلی از آنها همیشه نادرست است. اگر چه چهره یک شخص به طور مستقیم بیان کننده این نیست که فرد چه شخصیتی دارد اما به طور مشخص با ضمیر داخلی او ارتباط دارد.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...