رفتن به مطلب

باغ شگفت انگیز گلها در دبی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

این باغ رنگارنگ بسیار بزرگ که در اقلیم بیابانی دبی واقع شده حدود۴۵ میلیون گل با الگوها و اشکال مختلف را در خود جای داده است. مؤسسین این باغ امیدوارند که این باغ بتواند در کلانشهری که بازدید کنندگان خود را با معماری پرجلوه، جزایر دست ساز و بلندترین ساختمان های جهان خیره می کند، برجسته بماند و نظر همگان را به سوی خود جلب کند.

dcrlannl6ovw24s3b37v.jpg

 

فصل گلدهی در دبی از اواسط اکتبر تا اواسط می به طول می انجامد که در چنین زمانی دمای هوا در طول روز به حدود ۲۶ – ۲۱ درجه سانتی گراد می رسد و در حدود ۱۰درجه سانتی گراد در طول شب افت می کند؛ بنابراین گلها به آبیاری زیادی نیاز ندارند و آبی هم که به آنها داده شده خیلی تبخیر نمی شود.

 

gjfu1gne3786rch9k0.jpg

z18ucysjmnz9yna14ro.jpg

 

این باغ دارای یک سیستم آبیاری دوستدار محیط زیست است که در آن از موادی برای حفاظت و نگهداری آب استفده شده است مانندزیر گلدانی های موئی و پلی مرهایی که رطوبت را به طور کاراتری پخش می کند.

برای ایجاد این باغ حدودا ۵/۶ هکتاری حدود ۶۰ روز زمان و ۴۰۰نفر نیرو استفاده شده است.

 

nt6vg8daw8escvwazf.jpg

rfxmf13f9iqd3g1h6gj.jpg

 

این پارک در حدود ۴ ماه از سال یعنی در گرمترین ماههای سال بسته است، این زمان به اداره کنندگان این باغ فرصت می دهد که باغ را برای فصل بعدی با گلها و اشکال جدید طراحی کنند به طوری که اگر در سال بعد از این باغ بازدید کنید شکل کاملا متفاوتی از این باغ را خواهید دید. اداره کنندگان این باغ امیدوارند که این باغ به خاطر داشتن بزرگترین ساعت گل جهان، بلندترین دیواره گل و بلندترین هرم گل در جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت جهانی برسد.

 

0v8ztrr2p2trsgisn21s.jpg

dmpizqud4kwfxqzjyd93.jpg

 

منبع: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...